Mede-tweakers,
Ik heb een Asus XG43V monitor, die ik qua schermverdeling aanstuur met de Asus DisplayWidget (de Multiframe-functie). Het scherm is via een docking station verbonden met mijn Surface.
We hebben het ding aangeschaft, toen we moesten thuiswerken. Ik was het werken met meerdere schermen al langer zat en dit was een goede aanleiding
Als de widget eenmaal zijn werk doet, ben ik er blij mee, maar dat kost nog wel eens wat moeite:
Mijn vragen:
Ik heb een Asus XG43V monitor, die ik qua schermverdeling aanstuur met de Asus DisplayWidget (de Multiframe-functie). Het scherm is via een docking station verbonden met mijn Surface.
We hebben het ding aangeschaft, toen we moesten thuiswerken. Ik was het werken met meerdere schermen al langer zat en dit was een goede aanleiding

- Ik moet de widget iedere keer weer opnieuw starten als ik mijn laptop start, of zelfs na het ontgrendelen als ik even weg geweest ben. De widget staat in de opstartmap (staat in de widget zelf ook zo ingesteld), maar dat lijkt geen effect te hebben.
- Na het starten van de widget moet ik de Multiframe-functie steeds handmatig instellen
- Geregeld meldt de widget dat het 'dit beeldscherm niet ondersteunt'. Als ik dan 5 minuten wacht, lukt het wel.
Mijn vragen:
- Kunnen deze problemen binnen de widget opgelost worden?
- Zijn er betere widgets oid om een vergelijkbare multiframe-functie te creëren en te beheren? (Alhoewel de DisplayWidget veel indelingen van het scherm aanbiedt, zou ik het interessant vinden om zelf een indeling te kunnen maken)