Toon posts:

Windows 10 of 11 op nieuwe pc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:16
n.a.v. mijn ander topic:
Audio en visueel productie pc samenstellen

Ben ik aan het uitzoeken welk OS ik er op ga installeren. Zit zelf op de oude pc nog op windows 7.
Heb een aantal win 11 demonstratiefilmpjes gezien en ik moet zeggen dat het me erg vet lijkt.
Aangezien W11 nog niet zo lang uit is vroeg ik mij af of het al de moeite waard is om windows 11 op mijn nieuwe pc te gaan zetten straks of nog even te wachten met upgraden. Wie is hier al geupgrade en bevalt het of is het nog merkbaar wat buggy?

YouTube: I wished I knew these BEFORE I updated to Windows 11!

Ben benieuwd naar jullie ervaringen,

[Voor 9% gewijzigd door saken op 14-01-2022 02:27]

Beste antwoord (via saken op 30-01-2022 12:35)

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:15

DarkUnreal

Postmaster General

Draai hier Windows 11 vanaf release. Geen bugs meegemaakt.

Win11 installeren, even aan wennen. En misschien even wat nieuwe dingen leren. Ik zou het oude windows niet meer willen. Nu is het start, eerste 2 letters van de applicatie en enter, en de applicatie start (als hij al niet in je meest gebruikte apps lijstje staat).

Ook minder geneuzel met settings en control panel in win11.

Enige minpunt wat ik heb, is het vernieuwde rechtermuisknop menu. Maar dat is simpel weer terug naar oud te zetten.

13:37

Alle reacties

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-02 02:22
Je kan er best windows 11 op zetten.
Zoveel is daar niet aan veranderd.

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:16
boyette schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 03:36:
Je kan er best windows 11 op zetten.
Zoveel is daar niet aan veranderd.
Ik ben zelf nog diehard Windows 7 gebruiker. Een tijdje windows 10 gebruikt maar kon er moeilijk aan wennen.
Nu toch over om over te gaan op nieuw OS. Om gelijk een beetje gewend te raken dacht ik misschien gelijk win 11, zodat ik niet eerst aan win10 hoef te wennen en dan weer aan win 11. Ik vind bij de nieuwe windows versies jammer dat de oude taakbalk weg is en de classic shell heeft toch net niet de oude windows ervaring.
De tijd dat ik kort win 10 draaide had ik wel allerlei tweaks gedownload, onderandere Stop windows 10 spying etc. Nog tips welke tweaks vooral doorvoeren i.v.m privacy?
Classic shell misschien ook te overwegen, maar als ik dan op een andere PC werk waar dit niet op staat is ook weer wennen, dus misschien ook niet.

[Voor 8% gewijzigd door saken op 14-01-2022 12:32]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:15

DarkUnreal

Postmaster General

Draai hier Windows 11 vanaf release. Geen bugs meegemaakt.

Win11 installeren, even aan wennen. En misschien even wat nieuwe dingen leren. Ik zou het oude windows niet meer willen. Nu is het start, eerste 2 letters van de applicatie en enter, en de applicatie start (als hij al niet in je meest gebruikte apps lijstje staat).

Ook minder geneuzel met settings en control panel in win11.

Enige minpunt wat ik heb, is het vernieuwde rechtermuisknop menu. Maar dat is simpel weer terug naar oud te zetten.

13:37

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee