haperend beeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucaDingemans
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-01-2022
Mijn vraag
hoi, ik heb laats een nieuwe game computer gekocht maar nu hep ik een probleem. mijn beeld tijdens het gamen hapert.
weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Crucial P2 2TB m.2 SSD
MSI MPG B550 GAMING PLUS moederbord
AMD Ryzen 73800x processor
Gigabyte Radeon RX 6600 EAGLE 8G Videokaart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb al naar de wifi gekeken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hallo Luca, waarom denk jij dat het haperende beeld aan jouw opslag ligt? Over het algemeen is een SSD namelijk niet de vertragende factor. Daarnaast wat heb jij zelf reeds zelf onderzocht? Heb je bijvoorbeeld alle drivers juist geinstalleerd, zowel van moderbord als grafischekaart.

Een paar andere vragen:
- Welk OS gebruik je?
- Om welke game(s) gaat het?
- Hoeveel en welk geheugen gebruik je?

Met andere woorden wij verwachten iets meer informatie en eigen inzet in een topic start. Zou je deze eens kunnen aanvullen? Ik vermoed namelijk dat het topic in het verkeerde subforum staat :)

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 13-01-2022 23:39 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-05 23:06
Wat je sowieso eerst zelf zou moeten proberen (aangenomen dat je Windows draait), is Taakbeheer openen en de grafieken van CPU/Memory/SSD enz. moeten openen náást en terwijl je een haperend spel speelt: waarschijnlijk kan je in de grafieken zien welk onderdeel op het moment van haperen 100% belast is / hapert.
Daarna kan je in de processen zien welk proces tijdens het haperen het meeste je resources belast: dáárop zou je eens moeten inzoomen.
En verder kan je ook eens door al je apps en opstart-items heen lopen wat je niet persé nodig hebt en wat wel veel resources gebruikt. De-installeer eens alles wat je niet gebruikt of zet het op zijn minst uit als opstartitem.
B.v. dubbele op de achtergrond actieve anti-virus scanners zijn wat dat betreft een bekend euvel.

[ Voor 6% gewijzigd door Renault op 14-01-2022 04:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:16

nelizmastr

Goed wies kapot

Terugbrengen naar de winkel waar je hem gekocht hebt en met hen testen en oplossen is denk ik sneller. WiFi heeft niks met het beeld te maken.

Anyway.

Wat verwacht je van je systeem? Een RX6600 is een redelijk low end videokaart,
verwacht daar niet van dat je elk spel voluit kunt draaien met 60fps op resoluties hoger dan 1920x1080 (1080p), daar is-ie niet voor gemaakt.

Dus welke games heb je geprobeerd en welke instellingen heb je gebruikt? Welke resolutie speel je op? Heb je alle drivers al bijgewerkt en met name de nieuwste videokaart driver van AMD.com geïnstalleerd?

I reject your reality and substitute my own