Toon posts:

Vervanging voor mijn MSI B450 tomahawk max.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Suplinatie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-12-2022
Beste tweakers,

Ik zoek een?
Ik heb 2 jaar geleden zelf een systeem gebouwd bestaande uit:
- AMD Ryzen 5 3600 X
- Radeon RX 5700 XT
- NZXT H510 Zwart/Wit
- Corsair TX550M V2
- Corsair Force MP510 960GB
- Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16
- 2x AOC C27G1 Zwart
Echter is er sinds het begin al van alles wat niet helemaal goed functioneert, na meerdere keren alles nagekeken te hebben en de videokaart geruild te hebben omdat ik dacht dat daar de fout zat heb ik het een tijdje maar gelaten voor wat het was. het systeem functioneert wel maar niet helemaal naar behoren. 2 weken geleden heb ik toch iemand met wat kennis laten komen die aangaf dat het moederboard wel eens een probleem kan bevatten. vandaar dat ik nu opzoek ben naar een vervanger,
ik heb me de laatste tijd niet meer verdiept in de nieuwe componenten dus vandaar heb ik jullie advies nodig.

Wat is je budget?
ik wil max ongeveer 150 euro kwijt zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeuren ik zoek prijs kwalitatief een goede keus die aansluit op mijn huidige systeem .

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb zelf wel al een paar gezocht zo kwam ik op een van deze uit:
Gigabyte B550 AORUS Pro AC
Gigabyte B550 AORUS ELITE V2
MSI MAG B550 Tomahawk
graag jullie advies.

groetjes

Alle reacties

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:38

jgj82

Ja, maar = nee

Zolang jij niet specificeert wat er niet functioneert zal er weinig advies komen.
Als ik je lijstje bekijk gaan bij mij de alarmbellen af bij Corsair RAM op een Ryzen systeem, hoewel dit setje Ryzen certified is..

[Voor 9% gewijzigd door jgj82 op 13-01-2022 22:10]

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• Excalibaard
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-03 20:54
Welk moederbord heb je nu dan (staat toevallig nou net niet in je lijstje), en hoe zeker ben je dat dat uberhaupt je probleem veroorzaakt? Beetje pittig als je zo 150 eurie tegen een andere aan smijt en dezelfde problemen houdt.

EDIT: oeps, topictitel. Tijd voor koffie.

[Voor 8% gewijzigd door Excalibaard op 14-01-2022 09:44]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:38
jgj82 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:08:
Zolang jij niet specificeert wat er niet functioneert zal er weinig advies komen.
Als ik je lijstje bekijk gaan bij mij de alarmbellen af bij Corsair RAM op een Ryzen systeem,
Mee eens
hoewel dit setje Ryzen certified is..
Niet. CMW16GX4M2Z3200C16 is dat wel.

@Suplinatie Is het BIOS van het moederbord helemaal up to date?
Welk versienummer heeft jouw RAM?
Excalibaard schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:10:
Welk moederbord heb je nu dan (staat toevallig nou net niet in je lijstje),
Topictitel?

[Voor 36% gewijzigd door Uszka op 14-01-2022 09:52]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:45

Tens

fits the description

Suplinatie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:39:

Echter is er sinds het begin al van alles wat niet helemaal goed functioneert,
na meerdere keren alles nagekeken te hebben en de videokaart geruild te hebben omdat ik dacht dat daar de fout zat heb ik het een tijdje maar gelaten voor wat het was.
het systeem functioneert wel maar niet helemaal naar behoren.
2 weken geleden heb ik toch iemand met wat kennis laten komen die aangaf dat het moederboard wel eens een probleem kan bevatten. vandaar dat ik nu opzoek ben naar een vervanger,
graag jullie advies.[/i]

groetjes
Een hoop tekst, maar je verteld precies niks.

zonder te weten wat je problemen waren heeft het geen zin om een moederbord te adviseren.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Suplinatie
Ik zal het verder proberen uit te leggen,
Wanner ik de videokaart in het bovenste slot van de moederbord doe krijg ik telkens problemen met het opstarten van de pc waardoor ik een 2e keer moet opstarten voordat hij het pas doet. Dit is weg wanneer ik het 2e slot gebruikt.
Daarnaast valt het scherm soms weg waardoor ik dacht dat het probleem in de videokaart zat echter is dit met een andere videokaart hetzelfde.
Ik heb laatst alles opnieuw geüpdate zo ook de bios van het moederbord alleen sinds dien valt nu ook het internet regelmatig weg..
Ik ben zelf echt niet heel handig met software. Waardoor ik meestal hulp moet inschakelen echter niemand kan een probleem in de software vinden waardoor dit kan ontstaan.
Als jullie iets herkennen of weten wat ik verder kan proberen hoor ik dat natuurlijk ook graag.

• Justlourens
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:15
Kan dit niet een driver probleem zijn? heb je al geprobeerd om alle drivers te updaten?

En kan je niet proberen om de bios naar standaard instellingen te zetten?

[Voor 30% gewijzigd door Justlourens op 14-01-2022 10:32]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:45

Tens

fits the description

Suplinatie schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:11:

Wanner ik de videokaart in het bovenste slot van de moederbord doe krijg ik telkens problemen met het opstarten van de pc waardoor ik een 2e keer moet opstarten voordat hij het pas doet. Dit is weg wanneer ik het 2e slot gebruikt.
Vreemd, lijkt power gerelateerd, je kaart is niet echt een zuinige

- heb je beide power aansluitingen aangesloten op je videokaart? (direct op de voeding, niet via een samengesteld verloopje?)
Daarnaast valt het scherm soms weg waardoor ik dacht dat het probleem in de videokaart zat echter is dit met een andere videokaart hetzelfde.
kan het scherm zijn, of kabeltje, slaapstand? moederbord lijkt hier niet direct de eerste verdachte. hersteld dat vanzelf?
Ik heb laatst alles opnieuw geüpdate zo ook de bios van het moederbord alleen sinds dien valt nu ook het internet regelmatig weg..
Staan er uitroeptekens bij dingen in het apparaatbeheer, of onbekende apparaten?
heb je er eerst een andere videokaart in gehad als in: geen AMD?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Suplinatie
Ja beide power kabels zijn op de videokaart aangesloten. Wanneer ik andere input gebruik voor het scherm is dit probleem van wegvallen wel weg dus dat is vreemd.
Alle drivers zijn geüpdate na mijn weten paar weken geleden. En alle hardware word herkend dat heb ik al gecontroleerd en geeft nergens een foutmelding aan.

Ik weet niet of iemand misschien via Teamviewer eens tijd heeft ermee te helpen of te kijken? Ik vind het prima hier een evrgoeding tegenover te zetten.

• Uszka
Suplinatie schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:57:
Wanneer ik andere input gebruik voor het scherm is dit probleem van wegvallen wel weg dus dat is vreemd.
Wees eens duidelijk! Welke input? Je hebt problemen met Displayport en het is opgelost als je HDMI gebruikt?

• Suplinatie
Je hebt problemen met Displayport en het is opgelost als je HDMI gebruikt?
Sorry heb er zelf niet veel verstand van en snap niet goed waarom er telkens zoon gekke problemen ontstaan daardoor kan ik het niet goed uitleggen maar zal proberen duidelijker te zijn.
Wanneer ik de 3e HDMI input gebruik valt de aangesloten monitor regelmatig weg meer een zwart scherm voor een aantal seconde alsof de stroom er even af valt. Bij de andere 2 ingangen gebeurt dit niet.
Bij het opstarten van men computer hou ik een zwart scherm voor ongeveer 1min wanneer ik de videokaart in de bovenste slot van het moederbord heb zitten bij de onderste slot is dit niet het geval. Daarnaast lijkt de computer ook anders te functioneren afhankelijk van waar de videokaart in zit. (Soms valt alles weg en krijg ik zoon blauw foutmeldingsscherm en word hij opnieuw opgestart)
Daarnaast is dus laatst na alle drivers updates de bios update het probleem van de foutmelding niet meer voorgekomen maar wel dat het internet regelmatig kort weg valt en dit is niet vanuit het modem of de eternetkabel

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:38

jgj82

Ja, maar = nee

Volgens Corsair wel! 8)

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• Uszka
Mijn ervaring is anders en geheel afhankelijk welke versie het is. oa 3.31, 3.32, 3.34, 4.31 zullen geen problemen geven. 4.32 en 5.30 juist weer wel.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee