Een kennis vroeg mij gisteren of ik hem wou helpen zijn GamePC in elkaar te zetten. Hijzelf heeft weinig met PC techniek dus vroeg ik hem welke componenten hij had besteld en hoe hij deze had geselecteerd. Daar bleek weinig research achter te zitten. De componenten zijn nog niet allemaal binnen en/of open gemaakt dus er kan nog omgeruild worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alleen maar gamen. Call of Duty en soortgelijke. Liefst op maximale kwaliteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen idee, zo'n 3000 euro denk ik.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
KVM is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Beneden het lijstje met de al bestelde onderdelen. Er is iig nog een moederbord nodig en een SSD (Kingston A2000?. Maar misschien dat er incompatibel componenten zijn besteld?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Flinke koel capaciteit aangezien de kamer zomer's erg warm wordt. Stilte is een plus
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf weinig op met games(pc's) en dan ook weinig tot geen ervaring met het samenstellen ervan. Omdat er beperkt tijd over is om componenten om te ruilen hoop dat jullie kunnen helpen om snel tot een correct geselecteerd systeem te komen.
Passen deze componenten bij elkaar? Volgens mij is de CPU cooler te klein (95W). Verder ontbreekt er een moederbord en een SSD. Tips?
De GFX card is trouwens een gokje. Ik kreeg enkel GeForce RTX 3060 ti van hem te horen. Maar hij komt van Amazon en de MSI wordt veel gepromoot.
Bedankt!
edit: behuizing aangepast
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alleen maar gamen. Call of Duty en soortgelijke. Liefst op maximale kwaliteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen idee, zo'n 3000 euro denk ik.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
KVM is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Beneden het lijstje met de al bestelde onderdelen. Er is iig nog een moederbord nodig en een SSD (Kingston A2000?. Maar misschien dat er incompatibel componenten zijn besteld?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Flinke koel capaciteit aangezien de kamer zomer's erg warm wordt. Stilte is een plus
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf weinig op met games(pc's) en dan ook weinig tot geen ervaring met het samenstellen ervan. Omdat er beperkt tijd over is om componenten om te ruilen hoop dat jullie kunnen helpen om snel tot een correct geselecteerd systeem te komen.
Passen deze componenten bij elkaar? Volgens mij is de CPU cooler te klein (95W). Verder ontbreekt er een moederbord en een SSD. Tips?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-11700K Boxed | € 349,- | € 349,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming X 8G LHR | € 899,- | € 899,- |
1 | Behuizingen | Corsair iCUE 5000X RGB Tempered Glass Zwart | € 169,90 | € 169,90 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 21,95 | € 21,95 |
1 | Geheugen intern | Patriot Memory Viper Elite II PVE2464G360C0K | € 329,- | € 329,- |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2021) Zwart | € 124,90 | € 124,90 |
Totaal | € 1.818,75 |
De GFX card is trouwens een gokje. Ik kreeg enkel GeForce RTX 3060 ti van hem te horen. Maar hij komt van Amazon en de MSI wordt veel gepromoot.
Bedankt!
edit: behuizing aangepast