TV Kijken

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is het mogeljk om TV te kijken via het internet.. . dus niet gewoon streaming video's maar echt Nederland 1,2,3 etc.

Verwijderd

tv-kaartje bedoel je ?

Verwijderd

Nee, kan niet.
Op de PC alleen via een TV-kaart maar via Internet wordt alleen radio aangeboden in Nederland.

• Torrac
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

zover ik het weet niet.
Maar ik zou zeggen ga je gang, koop een tvkaart en
gooi het op de internet

I believe what I want to Believe

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

[forum=11] --> [forum=4] lijkt me? :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024

• P.B.
  • Niet online
is het illegaal om Nederland 1,2,3 sbs6 yorin etc. uit te zenden op het internet ?

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 21:16
Je betaalt toch niet voor niets kijk en luistergeld???

Koop gewoon een TV-kaartje, kost misschien maar 300,- ofzo..

• P.B.
  • Niet online
ja maar t geeft ook iets aan de status van je dataverkeer :)

• P.B.
  • Niet online
en als je al 1mbit internet hebt, waarom een tv kaart

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 16:12
(jarig!)
Op woensdag 22 augustus 2001 17:44 schreef rAcEr het volgende:

Als je alleen een TV-kaart (en eventueel radio-kaart) hebt en geen TV en Radio (zichtbaar) in je huis hebt, betaal je inderdaad voor niets kijk- en luistergeld :)

Want bij controle kijkt zo iemand alleen of je een TV en/of Radio in je huis hebt. Hij gaat hoogstwaarschijnlijk niet vragen of hij in je PC mag kijken of daar misschien een TV- of radiokaart inzit >:)

En voor de doordenkers die menen dat de controleur gaat kijken bij de coaxaansluitingen die je huis binnenkomen. Koop voor een paar piek een nieuwe aansluiting en verberg die op een andere plaats en laat de controleur de originele lege aansluiting zien *D

't is maar een gedachte... :7

• P.B.
  • Niet online
't gaat niet om het kijk en luistergeld, we hebben al genoeg tv in huis, 6, maar het toffe om streaming TV te kunnen kijken

• P.B.
  • Niet online
trouwens deze kan gemovet worden naar Internet en Telefonie.... sorry :)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:25

Arno

PF5A

--> [forum=4] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Inderdaad, Snelnet levert Nederland 1, 2 en 3. Dit kan gratis, omdat deze drie zenders ook zomaar uit de ether te halen zijn. Je moet wel een stukje software installeren, maar dan kan je tot 24 uur terug Nederland 1, 2 en 3 fullscreen terugkijken. Vooral 's nachts kan dat heel erg leuk als je een goeie internetverbinding hebt.

• P.B.
  • Niet online
ok maar waar is dat stukje software dan ? alle links op snelnet wijzen naar een 404 error :(

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 15:47

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op woensdag 22 augustus 2001 18:23 schreef Loodeweick het volgende:
Inderdaad, Snelnet levert Nederland 1, 2 en 3. Dit kan gratis, omdat deze drie zenders ook zomaar uit de ether te halen zijn. Je moet wel een stukje software installeren, maar dan kan je tot 24 uur terug Nederland 1, 2 en 3 fullscreen terugkijken. Vooral 's nachts kan dat heel erg leuk als je een goeie internetverbinding hebt.
Dat lijkt me wel vet stoer, alleen ik kan die software niet downloaden! Dan geeft SURFkit een error.... :(

• P.B.
  • Niet online
Bij mij ook:

"webcast has ended"

• P.B.
  • Niet online
nou nog een andere site ?

Verwijderd

Is allang afgeschaft!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Op woensdag 22 augustus 2001 16:39 schreef Torrac het volgende:
zover ik het weet niet.
Maar ik zou zeggen ga je gang, koop een tvkaart en
gooi het op de internet
Lekkere upload moet je dan hebben....

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Verwijderd

Ik heb de software nog op een CDRom, maar die heb ik ff uitgeleend. Ik zal die gozer straks ff bellen. Kijken of die hem terug kan brengen. Als ik ze heb zet ik het wel ergens op een website.
Ik kon gisteren nog kijken, dus volgens mij zijn ze nog niet gestopt met uitzenden.

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Sterker nog, op de Pc-Dump Dag heb je al goede tv kaartjes voor een gulden of 100 :)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Dit is ook wel een goede site en nakednews natuurlijk >:) :9

Verwijderd

Ik heb de progjes ff snel op een ftp gezet. Misschien kan iemand ze ergens anders neerzetten, aangezien de computer waar die ftp opstaat niet 24 uur per dag aanstaat.
adres is:
130.161.89.131
login: tv
password: tv

Binnenkort moeten die progjes er trouwens ook weer af. Dat is over 2 dagen, dus als je ze dan probeert te downloaden... ze staan er dan niet meer.

Veel plezier.

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Harstikke mooi man! Ben ze aan het downen! :) Many Thanks!

Verwijderd

Trouwens wat voor verbinding heb je?? Dat is misschien wel een probleem. Ik heb de beschikking over een T1 verbinding en dan ziet alles er wel heel goed uit. Ik wil wel eens weten hoe het er dan bij jou eruit ziet als je een andere (kabel-)verbinding hebt.

• P.B.
  • Niet online
nou ik ben ze ook aan het downen :)

• P.B.
  • Niet online
naar welke site moet ik gaan om te kijken ?

Verwijderd

Zoals GSMboy meldde is het inderdaad afgeschaft, vandaar dus ook geen controle.
Toch is het slechts gedeeltelijk waar, je betaalt nog steeds voor de publieke omroepen.
Nu echter indirect via de belastingen.
Dat geld stroomt dan terug via de overheid naar de publieke omroepen.

Sowieso betaalde je al nooit kijk- en luistergeld voor de publieke omroepen
(SBS6 werd genoemd als voorbeeld).

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 16:39 schreef ItSnows het volgende:
Nee, kan niet.
Op de PC alleen via een TV-kaart maar via Internet wordt alleen radio aangeboden in Nederland.
das niet waar.. chat tv of zo heeft/had een chatbox met tmf zender er op

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
De reden waarom je geen televisie kunt kijken via Internet heeft te maken met uitzendrechten. Met Radio gelden hele andere regels, waardoor je dus naar een hele hoop Amerikaanse radiostations kunt luisteren.

Voor het uitzenden van series, en films dienen uitzendrechten betaald te worden. Om dezelfde reden zijn alle engelse TV stations en alle stations die films in orginele taal uitzenden, zoals o.a. nederland en scandinavie flink gecodeerd, waar dat bij franse, duitse, spaanse en italiaanse zenders niet is. Je zal dan ook wel webcasts van enkele duitse en franse zenders tegenkomen.

Waar je wel webcasts van kan krijgen zijn nieuwsstations. Voor nieuws hoeven geen rechten betaald te worden. o.a. BBC World en diverse amerikaanse nieuwsstations hebben een breedband webcast.

Er zullen ook wel abbonee-stations bestaan waarbij de uitzendrechten ge-covered worden door het abonnementsgeld dat er betaald worden. Verder zijn er breedbandproviders met eigen breedband diensten, en daar is de toegang vaak gelimiteerd tot de eigen IP range.

Eigenlijk ben ik ook erg geintresseerd in de NEDERLANDSE zenders. Ik verhuis namelijk in Mei 2002 naar de USA, en ik weet vrij zeker dat ik een DSL of Kabelaansluiting kan nemen. Het kijken van Nederlandse TV is dan wel leuk natuurlijk, en van mij MAG DAT BETAALD!! Dus als iemand een optie weet hoor ik het graag....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik zie dat er snelnetsoftware is. Ik ben zeer geintresseerd, kan iemand nog een link posten waar ik ze kan halen?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

De software is nog steeds (maar niet 24/7) op te halen op de eerder genoemde ftp-site. Daarna moet je naar
<a href="http://www.snelnet.nob.nl/c_delaytv2/index.html">deze site </a> gaan en een programma uitkiezen en dan in het popup window "openen vanaf huidige lokatie" (of datzelfde in het engels natuurlijk!) aanvinken. Dan moet het toch wel werken dacht ik zo.

Verwijderd

Hmmm... links gaan hier toch weer anders??

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 23 augustus 2001 11:53 schreef Loodeweick het volgende:
Hmmm... links gaan hier toch weer anders??
ja.
code:
1
[url=http://www.snelnet.nob.nl/c_delaytv2/index.html]deze site[/url]

en deze is ook handig

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Hmm, het werkt nog steeds niet bij mij, ook al is de software geinstalleerd.. Als ik nu een zender kies, kan ie de pagina niet vinden ;(

• HeatWave
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Op donderdag 23 augustus 2001 13:01 schreef Rancor1984 het volgende:
Hmm, het werkt nog steeds niet bij mij, ook al is de software geinstalleerd.. Als ik nu een zender kies, kan ie de pagina niet vinden ;(
Jammer, het leek me wel een grappig idee hier op mijn werk, maar alle links van het menu zijn dood.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op donderdag 23 augustus 2001 14:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Jammer, het leek me wel een grappig idee hier op mijn werk, maar alle links van het menu zijn dood.
Idd... :'(

Verwijderd

Je kan het beste bovenaan de pagina video extern aanvinken. Als het niet lukt, ff wachten... hij moet wel ff laden. (5 seconden ofzo). Als het dan nog niet lukt... een tweede keer proberen? Ik ben nu het nieuws van 13.00 uur aan het kijken.

Verwijderd

weet iemand waar die software te downloaden is?? de links hierboven werken bij mij niet..

• P.B.
  • Niet online
Er MOETEN tog sites zijn waar je streaming tv kan kijken!

Verwijderd

Zijn er inmiddels mensen die nieuwe links hebben om online tv te kijken?
Pagina: 1