Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:05
Ben nu langer dan een jaar in bezit van een Ender 3 v2, ge upgrade met yellow springs en een bltouch sensor, en zoek nu naar een 2de printer er bij.

De Ender 3 v2 werkt prima naar wat tweaken etc maar zit er niet op te wachten op dat met 2 printers iedere keer te moeten doen, ik wil graag meerdere soorten filament printen zoals PETG, TPU PLA ABS, en zag dat de Ender 3 s1 met de nodige upgrades kwam zoals double z axis, cr touch, direct drive extruder wat het ook geschikt maakt voor TPU.

Maar dan lees ik ook goede ervaringen over de Prusa MKS3+ en ga ik twijfelen wat is nu goed /beter?

Graag wil ik jullie vragen om advies .

[ Voor 0% gewijzigd door deurklinkje op 13-01-2022 19:52 . Reden: Foutje ]

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 20:25
Je beantwoord eigenlijk al je eigen vraag.

De prusa is erg betrouwbaar. Hoeft er weinig aan te tweaken.

De ender 3 S1 is nog steeds gebaseerd op een ender 3. Iets waar je er eigenlijk geen 2 van wilt hebben.

Dus mocht je het budget hebben. Zeker voor de prusa gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
wPlayNL schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 06:11:
Je beantwoord eigenlijk al je eigen vraag.

De prusa is erg betrouwbaar. Hoeft er weinig aan te tweaken.

De ender 3 S1 is nog steeds gebaseerd op een ender 3. Iets waar je er eigenlijk geen 2 van wilt hebben.

Dus mocht je het budget hebben. Zeker voor de prusa gaan.
Bedankt voor je advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:06
deurklinkje schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:30:
Ben nu langer dan een jaar in bezit van een Ender 3 v2, ge upgrade met yellow springs en een bltouch sensor, en zoek nu naar een 2de printer er bij.

De Ender 3 v2 werkt prima naar wat tweaken etc maar zit er niet op te wachten op dat met 2 printers iedere keer te moeten doen, ik wil graag meerdere soorten filament printen zoals PETG, TPU PLA ABS, en zag dat de Ender 3 s1 met de nodige upgrades kwam zoals double z axis, cr touch, direct drive extruder wat het ook geschikt maakt voor TPU.

Maar dan lees ik ook goede ervaringen over de Prusa MKS3+ en ga ik twijfelen wat is nu goed /beter?

Graag wil ik jullie vragen om advies .
Alle functies van de S1 zitten ook op de Prusa. De Prusa maakt dan wel weer gebruik van bekendere merken zoals Bondtech en E3D. Ook de support van Prusa is veel sneller en beter dan die van Creality.

Dat maakt de keuze makkelijk of moeilijk. De S1 heeft namelijk dezelfde potentie als de Prusa. Desondanks heb ik toch gekozen om voor een Prusa te gaan. Mijn Ender 3 V2 heeft veel upgrades die bij de S1 zitten en nog heb ik issues.

Mijn Prusa is vandaag verzonden dus ik hoop over een week of twee wat ervaringen te hebben. Als je tot die tijd kan wachten wil ik die best met je delen. :)

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
SacreBleu schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:06:
[...]

Alle functies van de S1 zitten ook op de Prusa. De Prusa maakt dan wel weer gebruik van bekendere merken zoals Bondtech en E3D. Ook de support van Prusa is veel sneller en beter dan die van Creality.

Dat maakt de keuze makkelijk of moeilijk. De S1 heeft namelijk dezelfde potentie als de Prusa. Desondanks heb ik toch gekozen om voor een Prusa te gaan. Mijn Ender 3 V2 heeft veel upgrades die bij de S1 zitten en nog heb ik issues.

Mijn Prusa is vandaag verzonden dus ik hoop over een week of twee wat ervaringen te hebben. Als je tot die tijd kan wachten wil ik die best met je delen. :)
Ja graag wil ik jouw ervaring weten.
Ja kan ik wel wachten hahaha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:06
De Prusa is eergister bezorgd en vandaag is mijn build klaar. Ik heb er twee avonden en vandaag aan gezeten. Ik ben er zo'n 16 uur mee bezig geweest, ongeveer.

De handleiding die je krijgt is niet alleen mooi geprint maar heel duidelijk. Ik was in eerste instantie een beetje huiverig, omdat ik verwachtte dat de installatie moeilijk zou zijn. Dat valt reuze mee. Niets is moeilijk, het kost alleen tijd.

Ik heb de handleiding vooral via mijn telefoon gedaan zodat ik kon zoomen op de foto's.
Als je alles netjes goed leest dan moet het bouwen een fluitje van een cent zijn.

Ik heb al een Benchy geprint. Daarvan zal ik de foto's snel uploaden. Maar die is wat mij betreft helemaal perfect met een heel klein beetje stringing.

Dit is echt een andere printer dan de Ender V2. Je voelt het ook aan de printer. Ondanks dat veel onderdelen van PETG zijn. Is hij enorm robuust. Een hele andere klasse.

Als de S1 hetzelfde is als de Ender V2 maar dan met allerlei upgrades. Dan denk ik toch dat de Prusa een betere keuze is. Gewoonweg het bouwen is al een genot. En je hebt alles zelf in de hand met hoe precies en perfect je het wil hebben.

De Nozzle goed instellen nam 20 seconden in beslag. Bij de zelfdiagnose moest ik de Y-as iets losser draaien. Sindsdien print hij als een kampioen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Pagina: 1