Vraag

• Joeri1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 16:16
Ik zoek een?
Vervanger voor mijn Samsung S9 256GB. De accu wordt nu toch echt hard minder, en ook loopt hij steeds vaker vast. Ter vergelijk heb ik voor mijn werk heb ik een Samsung A50, welke wel redelijk groot is, en ook niet enorm snel lijkt te zijn.

Wat is je budget?
Max 550, liever wat minder

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Foto's maken en opslaan, banking, social media, wat games. Foto's hoeven echt geen top kwaliteit te zijn, maar wel een beetje fatsoenlijk, ook in schemer. Aangezien ik zo'n 4 jaar met een toestel doe moet hij ook na een paar jaar wel mee kunnen komen qua hardware en updatebeleid. Opslag wil ik wel ruim, of uitbreidbaar.

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung S21 5G 256GB: eigenlijk een logische opvolger, hoewel eigenlijk net wat te duur. Ik kan deze nu wel aanschaffen bij een 1-jarig abo voor 625 euro, met de 100 euro cashback komt deze op 525 euro
Samsung A52s 5G 256GB: groter dan de S21, en ook met de cashback actie niet eens enorm veel goedkoper. (Minus de 50 euro cashback komt deze op 408 euro.)
OnePlus Nord 2 5G 12GB/256GB: lijkt een goede allrounder te zijn, ik twijfel wat over het update beleid, en ook hier geldt weer dat het prijsverschil met de voor mij vertrouwde Samsung niet enorm is. (449 euro)
Realme GT 12GB/256GB: ik ken het merk eigenlijk niet, en de reviews zijn wat wisselend. De specificaties i.c.m. de prijs lijken echter dik in orde (499 euro)

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke van bovenstaande zou de voorkeur hebben en waarom wel/niet. Of denk je direct aan een heel ander toestel welke niet genoemd is?.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:02
Realms en OnePlus zijn merken van Oppo (net als Vivo). OnePlus is nog aan het samenvoegen van Oxygen OS met het ColorOS van Oppo.

Ikzelf ben van een Note 8 naar een Nord gegaan en half jaar later naar de S21. Ondanks dat de Nord op papier prima voldeed, waren er in de praktijk software issues, en gevoel dat ik er op achteruit gegaan was, dus verlies genomen en de S21 gekocht.

En dat gevoel is denk ik wat jou risico is om niet voor de S21 te gaan maar voor de andere opties te kiezen. Als het tegenzit, accepteer je de additionele kosten, of blijf je je ergeren tot de volgende verleng mogelijkheid?

• Joeri1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 16:16
Dat is precies waar ik mee zit. In het verleden was het prijsverschil nog fors waardoor je wellicht wat ongemak accepteert maar dat is nog amper het geval.
Enige wat hier voor OnePlus spreekt is dat nota bene mijn digibeet vader het nog steeds heeft over hoeveel plezier hij heeft gehad van zijn OnePlus X. Ondertussen is hij via een S8+ bij een A32 gekomen.
Anyway, dank voor je reactie!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:47

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik ben iemand die vrij hoge vereisten heeft van zijn smartphone, en heb momenteel een Nord 2 als daily driver. Qua performance en bugs zit het imo wel snor, ik merk nergens vertragingen of bugs die mij storen. Waar je volgens mij wel tegenaan gaat lopen zijn de foto's in donkerdere omgevingen. Overdag zijn ze meer dan prima, maar mijn oude Pixel XL 1st generatie maakt betere foto's zowel in donkere als lichte omstandigheden.

Als ik kijk naar de alternatieven dan denk ik dat je met een S21 de beste deal maakt. Je koopt dan een high-end toestel van Samsung waar de alternatieven eerder midrangers zijn. Qua updates en qua fotokwaliteit loop je dan een dikke stap voor, en ik denk dat je op die manier het langst met een toestel gaat doen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee