Toon posts:

4k, daisy chain monitor gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-04 14:33

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Topicstarter
Volgens mij heb ik het internet binnenste buiten gekeerd, maar ik hoop toch nog opties over het hoofd te hebben gezien.

Ik zoek een?
Monitor
- 27"/32"
- 4k resolutie
- usb-hub
- usb-c input
- displayport output (met daisy chaing/mst ondersteuning)

Wat is je budget?
rond de 500 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle schermen die aan de eisen voldoen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het enige scherm wat ik tot nu toe gevonden heb is de HP Z27k G3, maar deze lijkt voorlopig nog niet leverbaar te zijn. Ik heb al een 28" 4k scherm en wil dus mijn thuiswerkplek gaan uitbreiden met een tweede scherm en zo min mogelijk kabels/kosten.

Bij voorbaat dank voor je tijd/moeite!

ps: het boven genoemde scherm is tegen een meerprijs wel elders te koop, maar dat is tegen mijn principe.

[Voor 7% gewijzigd door Zygivt op 13-01-2022 16:35]

Beste antwoord (via Zygivt op 14-01-2022 09:17)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:13
Welke laptop heb je precies? DP over USB-C is meestal DP1.2 dat 4K60 aan kan. 2x 4K60 of 4K60 + 1080p60 gaat dus niet en 4K30 wil je niet.

Alle reacties

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46
Wil je echt een 2e scherm dat niet gelijk is aan je eerste scherm? Je kan ook een zelfde scherm kopen en dan een USB-C dock kopen om met 1 kabel naar je werk laptop te gaan.

Ik vraag me eigenlijk af of 2x 4K wel gaat met DP-MST -> USB-C. Ik heb hier 2x 1440p met MST -> USB-C maar dan krijg ik al een melding dat de USB-hub naar 2.0 snelheden gaat ivm. bandbreedte.

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Topicstarter
SiErRa schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:40:
Wil je echt een 2e scherm dat niet gelijk is aan je eerste scherm? Je kan ook een zelfde scherm kopen en dan een USB-C dock kopen om met 1 kabel naar je werk laptop te gaan.
Ja, dit zou een optie zijn, maar dan zou ik en een scherm en een docking aan moeten schaffen. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar een scherm met daisy chain.
SiErRa schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:40:
Ik vraag me eigenlijk af of 2x 4K wel gaat met DP-MST -> USB-C. Ik heb hier 2x 1440p met MST -> USB-C maar dan krijg ik al een melding dat de USB-hub naar 2.0 snelheden gaat ivm. bandbreedte.
HP Support kon het niet met zekerheid bevestigen, maar laptop -> usb-c -> scherm -> dp -> scherm, zou goed moeten gaan. laptop -> dp -> scherm -> dp -> scherm heeft inderdaad een max van 2k/QHD

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:13
Welke laptop heb je precies? DP over USB-C is meestal DP1.2 dat 4K60 aan kan. 2x 4K60 of 4K60 + 1080p60 gaat dus niet en 4K30 wil je niet.

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Topicstarter
Uszka schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:32:
Het is een HP Elitebook 830 G6. Deze zou met thunderbolt 3/usb-c dit moeten ondersteun toch?

[Voor 9% gewijzigd door Zygivt op 13-01-2022 19:47]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 18:56

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zygivt schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:33:
[...]

Het is een HP Elitebook 830 G6. Deze zou met thunderbolt 3/usb-c dit moeten ondersteun toch?
https://h20195.www2.hp.co...&searchquery=&cc=us&lc=en

Gaat niet. Je gaat 2 kabels moeten gebruiken als je allebij 4K60 wil hebben:

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Topicstarter
Ik heb hier toevallig een 2k scherm staat wat aan de eisen voldoet en die doet idd 2k60 met 4k30 of 2 x 2k60 (weer wat geleerd).
Ik denk dat ik dan maar naar een 2k scherm ga kijken :-)
Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee