Beste formumleden,
Ik ben een aantal maanden opzoek naar een monitor.
Doordat de winkels dicht zijn en ik geen verstand heb van de diverse technieken stel ik hierdoor nu hier mijn vragen.
Ik zal een monitor met name gebruiken voor thuiswerken en af en toe gamen op de PS5.
Hierbij zoek ik dus naar een scherm die in hoogte verstelbaar is, een lage reactiesnelheid heeft en geschikt is voor een langere tijd achter het scherm voor werk.
Voorkeur gaat tevens voor een scherm dat niet curved is tussen de 24 / 27 inch.
Ik heb nu diverse opties gezien en vraag me af wat wijs is.
Een full hd scherm vs Quad HD (2560 x 1440) vs 4K (4K valt denk ik snel af aangezien deze erg duur zijn met de andere eisen die ik heb)
Voorkeuren:
- maximaal 1ms latency;
- tot een prijs van 300;
- geschikt om langer naar te kijken (niet te vermoeiend voor de ogen?)
- in hoogte verstelbaar
Momenteel ben ik altijd een full hd scherm gewent en vraag me af of het verschil naar Quad HD erg te merken is of dat dit meevalt?
De volgende monitoren heb ik gezien:
AOC Q27G2U/BK
MSI Optix MAG274QRF
LG 27GL63T Ultragear - Full HD IPS
ACER Nitro XV253QPbmiiprzx Full HD
ACER Nitro XV273Xbmiiprzx
Als men advies heeft of alternatieve beelschermen adviseert dan verneem ik dit graag.
alvast enorm bedankt
...
Ik ben een aantal maanden opzoek naar een monitor.
Doordat de winkels dicht zijn en ik geen verstand heb van de diverse technieken stel ik hierdoor nu hier mijn vragen.
Ik zal een monitor met name gebruiken voor thuiswerken en af en toe gamen op de PS5.
Hierbij zoek ik dus naar een scherm die in hoogte verstelbaar is, een lage reactiesnelheid heeft en geschikt is voor een langere tijd achter het scherm voor werk.
Voorkeur gaat tevens voor een scherm dat niet curved is tussen de 24 / 27 inch.
Ik heb nu diverse opties gezien en vraag me af wat wijs is.
Een full hd scherm vs Quad HD (2560 x 1440) vs 4K (4K valt denk ik snel af aangezien deze erg duur zijn met de andere eisen die ik heb)
Voorkeuren:
- maximaal 1ms latency;
- tot een prijs van 300;
- geschikt om langer naar te kijken (niet te vermoeiend voor de ogen?)
- in hoogte verstelbaar
Momenteel ben ik altijd een full hd scherm gewent en vraag me af of het verschil naar Quad HD erg te merken is of dat dit meevalt?
De volgende monitoren heb ik gezien:
AOC Q27G2U/BK
MSI Optix MAG274QRF
LG 27GL63T Ultragear - Full HD IPS
ACER Nitro XV253QPbmiiprzx Full HD
ACER Nitro XV273Xbmiiprzx
Als men advies heeft of alternatieve beelschermen adviseert dan verneem ik dit graag.
alvast enorm bedankt
...
[ Voor 6% gewijzigd door glen123 op 13-01-2022 15:27 . Reden: voorkeuren ]