Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeJebus
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 14:43
Een heel simpele vraag met een niet zo'n simpel antwoord...

Welke van de twee: Samsung A52s of One Plus Nord 2? (Alternatief?)

Prijs van de twee is OK. Als er een alternatief is mag deze niet te ver boven de twee uitkomen. (niet boven de 400 euro)

Heb reeds gehoord (heb ze beide niet getest) dat de gebruikservaring van de Samsung tegenvalt. Langs de andere kant krijg je bij de One Plus Nord 2 niet zo lang updates. Samsung iets betere camera (smaak?) en de One Plus heeft dan weer snelladen. Het zou gemakkelijker zijn mocht de ene echt beter zijn dan de andere, dat zou de keuze enorm vergemakkelijken... 8)7

Ik ben sinds december aan het kijken welke van de twee ik zou aankopen maar ik kom er maar niet uit. Op het forum vind ik ook geen antwoorden.

Hopelijk vind ik een antwoord op dit bericht.

grtz.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1726390;1734134/
reviews: Smartphone Best Buy Guide - Januari 2022

Geen idee hoe lang jij met je smartphones doet; ik reken 2, hoogstens 3 jaar voor een device. Moet ik dan 3 jaar en 4 maanden updates? Nope. Is hiermee een OnePlus of Samung in the picture? Yup, allebei. Wil je MicroSD en hogere screen-refresh: A52 dus.
Heb reeds gehoord (heb ze beide niet getest) dat de gebruikservaring van de Samsung tegenvalt.
Gehooord? Van? Want in het gelinkte artikel staat, bij mij dan, echt "Het toestel is voorzien van de bekende OneUI-software, die soepel draait en lang wordt geüpdatet".

Allicht dat jouw gebruikerservaring gebaseerd is op ..... (iets anders) maar je specificeert het niet :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeJebus
Gehooord? Van? Want in het gelinkte artikel staat, bij mij dan, echt "Het toestel is voorzien van de bekende OneUI-software, die soepel draait en lang wordt geüpdatet".

Allicht dat jouw gebruikerservaring gebaseerd is op ..... (iets anders) maar je specificeert het niet :)
Klopt. Gehoord van...een vriend Ik heb geen ervaring met Samsung of One Plus. (Ik kom van een Moto G8 plus)
Geen idee hoe lang jij met je smartphones doet; ik reken 2, hoogstens 3 jaar voor een device. Moet ik dan 3 jaar en 4 maanden updates? Nope. Is hiermee een OnePlus of Samung in the picture? Yup, allebei. Wil je MicroSD en hogere screen-refresh: A52 dus.
Ik doe met een smartphone (als die het zelf zo lang uithoudt) zo'n 4 jaar.
Ik heb nooit nood gehad aan extra opslag met SD-kaartje. Hoge refresh rate zal wel fijn zijn maar ook daarmee heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar ATT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeJebus
Is er niemand die ervaring heeft met deze twee smartphones?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-05 08:44
Persoonlijk word ik altijd agressief van de hoeveelheid bloatware op een Samsung. ik zou daarom altijd voor de OnePlus gaan. Ik ben sowieso tevreden OP gebruiker. Heb nu een 5 die al 4,5jr meegaat; einde is nog niet in zicht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De hardware van de Samsung is prima, maar de software is bloated. Ze proberen je nogal hun Samsung account door de strot te duwen. Oh, en Bixby.
Na 10x negeren van de betreffende notifications wordt het spammen wel minder...

Ik zou zeggen, neem de One Plus.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:24
Ikzelf heb de gewone A52 en ben er super tevreden mee. Toestel doet het gewoon twee dagen zonder te laden en wat betreft de bloatware waar @Pannencouque het over heeft dat herken ik niet. Hiervoor had ik een Huawei P9 en daarvoor ook een Samsung, dus niet veel ervaring met andere telefoons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-03 10:20
A52 hier, en werkt gewoon goed.
Ik heb voor Samsung gekozen omdat het een gekend merk is, en lang software updates zal leveren. Ik wil ook graag 3-4 jaar doen met dit toestel.
Chinese telefoons zie ik als goeie hardware tegen lage prijs, maar dat de software vaak buggy is.
Daarom heb ik voor Samsung gekozen. Stabiele software met gekende support. En bixby kan je ergens in de menus grotendeels uitschakelen. Ik zie het eigenlijk nergens meer op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeJebus
Wat met overschakeling van OnePlus van Oxygen OS naar Color OS? Thoughts?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:18
MeJebus schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:58:
Wat met overschakeling van OnePlus van Oxygen OS naar Color OS? Thoughts?
Op de OP9 geeft die omschakeling veel problemen met de Android 12 uitrol. Zal over een jaar wel helemaal ColorOS worden verwacht ik met de Android 13 upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-05 10:11
Hier een A52(4G) in huis.
Deze is van de vrouw.
Goed toestel niks mis mee.
Zij wilde deze want altijd Samsung gehad dus geen verrassingen of vreemde ui gewoon lekker vertrouwd.
Zelf wilde ik eens wat anders dus na jaren Samsung deze Nord2 gekozen.
Zelf vind ik hem ondanks het jaarje minder updates niet minder toekomstbestendig.
Onder de wat moeilijkere foto omstandigheden (schemer) vind ik de Nord iets beter.
De schermen zijn gelijkwaardig.
De Nord vind ik, niet dat er erg veel verschil inziet, wel wat sneller aanvoelen.
Het laden gaat zeker sneller....... (Van 5% naar 100% in 29 minuten)

Resumé:
Samsung gewend en ben je niet zo van het veranderen ..... dan gewoon Samsung.
Voor de rest de Nord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
MeJebus schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:30:
[...]
Ik doe met een smartphone (als die het zelf zo lang uithoudt) zo'n 4 jaar.
Ik heb nooit nood gehad aan extra opslag met SD-kaartje. Hoge refresh rate zal wel fijn zijn maar ook daarmee heb ik geen ervaring.
Ik zou de A52s nemen, simpelweg omdat die 4 jaar updates garandeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeJebus
Ok. Als ik het zo tel heb ik 3 mensen voor Samsung a52s en 3 voor de One Plus Nord2.
3-3 dus.

Welke eigenschap zou me over de streep kunnen trekken voor één van de twee?

7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:45
Tijdens mijn keuze tussen de twee kwam ik nog wat video afspeel issues tegen op de Nord2 daarom voor de Samsung gegaan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39
MeJebus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:30:
Ok. Als ik het zo tel heb ik 3 mensen voor Samsung a52s en 3 voor de One Plus Nord2.
3-3 dus.

7(8)7
Snel laden. Als je dat eenmaal hebt is het erg moeilijk om weer terug te gaan naar een model die dat niet heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
MeJebus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:30:
3-3 dus.

7(8)7
Ga naar een winkel en houd ze beide vast zou ik zegge, beide toestellen voldoen aan de eisen die jij er aan stelt, de verschillen zijn besproken, dus wat jij beter of belangrijker vindt is aan jou persoonlijk. En persoonlijke ervaring krijg je het beste door ze vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
reiniero schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Snel laden. Als je dat eenmaal hebt is het erg moeilijk om weer terug te gaan naar een model die dat niet heeft.
Ik zou er niet eens meer bij stilstaan dat een andere telefoon dat niet heeft.
Hoewel ik ook moet zeggen, ik heb het weinig nodig, meestal red ik het eenvoudig op één lading.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Pannencouque schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:18:
[...]
Ik zou er niet eens meer bij stilstaan dat een andere telefoon dat niet heeft.
Hoewel ik ook moet zeggen, ik heb het weinig nodig, meestal red ik het eenvoudig op één lading.
Ik heb een S21 en die laad maximaal op met een 25 watt snellader in 1 uur. Op zijn traagst in ruim 2 uur.
In de menu's kan ik snelladen en snellerladen (Quick Charge en Power Delivery aan en uit zetten voor hoe snel ik wil laden, dus in de nacht mik ik alles uit. Heb ik haast kies ik voor sneller laden (mits een lader dat protocol ondersteunt). Ook zit er draadloos laden op in zowel een snellaad en normale variant.

Zelfde geld voor de Nord 2. Die ondersteunt Warp Charge op 65 watt, met een eigen lader van OnePlus met een eigen USB kabel van OnePlus, heb je die niet bij je en kom je elders zit je gelijk aan een druppel lader laadsnelheid (want het is een eigen techniek die ze gebruiken met opladen, geen officiële standaard). Die 65 watt benutten ze door er feitelijk 2 accu's in te stoppen die gelijktijdig opgeladen worden, en dan is de telefoon in een half uur vol.

Dus denk dat het aan het gebruik ligt en of je een extra kabel en lader mee wil slepen om snel op te laden of niet. Op zich is het natuurlijk heerlijk als je niet hoeft na te denken of je moet opladen en gewoon inprikt waar nodig, maar als ik ergens heen ga wil ik zo min mogelijk meenemen, eigenlijk, huis sleutel, telefoon en ID, dat is alles. De telefoon moet het dus overleven zonder lader, en in het ergste geval in te pluggen op welke willekeurige lader. Voor mij werkt dat op de S21 prima binnen die regels, de A52s heeft gelijk laadtijden op de kabel dat ik lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeJebus
swhnld schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:58:
[...]

Ik heb een S21 en die laad maximaal op met een 25 watt snellader in 1 uur. Op zijn traagst in ruim 2 uur.
In de menu's kan ik snelladen en snellerladen (Quick Charge en Power Delivery aan en uit zetten voor hoe snel ik wil laden, dus in de nacht mik ik alles uit. Heb ik haast kies ik voor sneller laden (mits een lader dat protocol ondersteunt). Ook zit er draadloos laden op in zowel een snellaad en normale variant.

Zelfde geld voor de Nord 2. Die ondersteunt Warp Charge op 65 watt, met een eigen lader van OnePlus met een eigen USB kabel van OnePlus, heb je die niet bij je en kom je elders zit je gelijk aan een druppel lader laadsnelheid (want het is een eigen techniek die ze gebruiken met opladen, geen officiële standaard). Die 65 watt benutten ze door er feitelijk 2 accu's in te stoppen die gelijktijdig opgeladen worden, en dan is de telefoon in een half uur vol.

Dus denk dat het aan het gebruik ligt en of je een extra kabel en lader mee wil slepen om snel op te laden of niet. Op zich is het natuurlijk heerlijk als je niet hoeft na te denken of je moet opladen en gewoon inprikt waar nodig, maar als ik ergens heen ga wil ik zo min mogelijk meenemen, eigenlijk, huis sleutel, telefoon en ID, dat is alles. De telefoon moet het dus overleven zonder lader, en in het ergste geval in te pluggen op welke willekeurige lader. Voor mij werkt dat op de S21 prima binnen die regels, de A52s heeft gelijk laadtijden op de kabel dat ik lees.
toon volledige bericht
Ik denk dat jou reactie wel de nagel op de kop slaat. Ik ga heus niet elke keer die lader meesleuren wanneer ik ergens naar toe ga. Ik denk dat de Samsung dan meer in mijn use case ligt.
Als het voor de rest min of meer dezelfde kwaliteit en functies heeft. Ook krijgt Samsung momenteel een extra punt voor meer updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
swhnld schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:58:
[...]

Zelfde geld voor de Nord 2. Die ondersteunt Warp Charge op 65 watt, met een eigen
Als je zo redeneert.
Dan moet je ook geluk hebben dat waar je dan bent ook een Samsung 25w is want dan duurt het ook 2 uur voordat je vol bent.....
Ik vind t ideaal iig.
Geen haast pak ik een 15W lader de laadtijd... Lekker boeiend.
Wel haast? Boing 65W lader erin en in een mum van tijd genoeg voor de rest van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Die lader sleep je toch niet mee? Ik red de hele dag met één accu.
De lader ligt naast m'n bed en ik heb één keer voor 15 (?) euro een speciale lader voor in de auto gekocht. Dat setje gaat nu al 4,5jr mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@MeJebus misschien helpt het mee in je keus, momenteel is er een cashback op de A52s. pricewatch: Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart (t/m 23 jan!)

https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=2XSZGR5Y9D6CW

I browse with Vivaldi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Tervueren schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:21:
[...]

Als je zo redeneert.
Dan moet je ook geluk hebben dat waar je dan bent ook een Samsung 25w is want dan duurt het ook 2 uur voordat je vol bent.....
Ik vind t ideaal iig.
Geen haast pak ik een 15W lader de paartijd... Lekker boeiend.
Wel haast? Boing 65W lader erin en in een mij van tijd genoeg voor de rest van de dag
Misschien was ik niet duidelijk genoeg, maar als je de snellader nodig hebt, om wat voor reden dan ook, moet je die wel bij je hebben.
Want OnePlus snelladers zijn een proprietary techniek genaamd Warp Charge, met eigen kabels en stekkers.
Ben je dus op visite bij iemand met een Nokia, Xiaomi, Samsung, Sony, Motorola, Poco, HTC, Lenovo, Huawei, etc. kun je wel een lader lenen, maar die ondersteunen niet het snelladen van de OnePlus. En dat doet het hele voordeel van het snelladen teniet, tenzij je een laadkabel en stekker bij je hebt. Een van mijn vrienden doet dat met zijn OnePlus Nord, die heeft zelfs een aparte auto lader gekocht om Warp Charge ondersteuning in de auto te hebben, en moet 2-3 keer per dag opladen door intensief gebruik.

Dus het hangt van het gedrag af van een persoon wat handig is, iemand die elke nacht oplaad
(of op het werk op de werkplek, in ieder geval waar snelheid niet belangrijk is), kan gewoon met een langzame lader uit. Iemand die dat niet kan/wil, moet bij een OnePlus altijd een OnePlus oplader hebben om snel te kunnen laden.

Wat dat betreft ben je beter uit voor snelladen bij Xiaomi (die hebben modellen met 120 watt lader ondersteuning), want die ondersteunt wel de officiële standaard protocollen. Uiteraard ben je dan ook afhankelijk of iemand überhaupt een snellader heeft, ander moet je het alsnog zelf meeslepen om er gebruik van te kunnen maken, en er voordeel van te hebben.

En als laatste, de accu krijgt met snelladen altijd meer te verduren dan gewoon opladen, dus altijd aan de snellader verkort de levensduur, dus het is goed overwegen welke levensstijl past bij iemand. Want een versleten accu is nog vaker moeten opladen. Meestal wordt slijtage merkbaar na 500 keer opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
Na 500x ?? 😳
Dan heb ik geluk.
Ik ben een lichte gebruiker en laad mijn telefoon 2x per week op.
Meestal doe ik dit met mijn oude lader van Samsung (15w) omdat ik geen haast heb.
Gebruik de warp lader ook maar zelden dus.
Daar zal ook het verschil zitten tussen ons.
We hebben een heel andere invals hoek voor dit "probleem" 🤝
Pagina: 1