[3d Printer]Nieuwe 3d printer op het werk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:22

TTLCrazy

Listen to Frankie

Topicstarter
Ik werk op een relatief kleine afdeling binnen een groter bedrijf. We zitten met +/- 8 man die verschillende technische vaardigheden hebben. We doen vnl reparaties en alles wat daarbij komt kijken. Regelmatig hebben we aanpassingen die wij zelf maken en de gedachte is dat een 3d printer een goede toevoeging is hierbij. Ik en een collega zijn waarschijnlijk degenen die deze het meest zullen bedienen/gebruiken. Zelf heb ik al behoorlijk wat ervaring dmv een Ende 3 pro en een Prusa i3 MK3S(+).

Mijn vraag is wat een goede 3d printer voor een bedrijf zou zijn. Mijn eisen zouden zijn:
-Betrouwbaarheid
-Gemak van bediening (in de toekomst ook door meerdere mensen laten bedienen)
-Moet PLA/ABS/TPU en misschien nog weel meer kunnen printen.
-Liefst inclusief behuizing

Zoals boven gezegd heb ik veel ervaring met Prusa o.a. Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar een i3 MK3s+, als de Prusa XL uit voorraad leverbaar zou zijn, zou het waarschijnlijk die worden, maar dat duurt nog wel even.

Welk merk/type printer zouden jullie aanbevelen ?

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-05 14:12
Enigste antwoord is gewoon de printer waar je vertrouwt mee bent,

Elke andere printer valt tegen.

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs4Bugs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:55
Vergeet niet dat je ook de skills moet hebben om de ontwerpen te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:33

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Wat voor budget is hiervoor ter beschikking is iets wat je ook even moet meenemen. Je zou bijv ultimaker ook ernaast kunnen zetten.

Zelf zou ik idd ook richting de Prusa's gaan maar wellicht is een Ultimaker een handige optie omdat deze al een goede behuizing heeft en ook veel professioneel gebruikt worden. Tevens is het van deze ook makkelijk om nozzles te wijzigen etc.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:22

TTLCrazy

Listen to Frankie

Topicstarter
Yagermeister schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:02:
Wat voor budget is hiervoor ter beschikking is iets wat je ook even moet meenemen. Je zou bijv ultimaker ook ernaast kunnen zetten.

Zelf zou ik idd ook richting de Prusa's gaan maar wellicht is een Ultimaker een handige optie omdat deze al een goede behuizing heeft en ook veel professioneel gebruikt worden. Tevens is het van deze ook makkelijk om nozzles te wijzigen etc.
Budget zal rond de 2k tot 3k zitten denk ik. Ultimaker heb ik ook bekeken, voordeel is dat die printers al een behuizing hebben. Ik heb er echter nul ervaring mee qua gebruiksgemak/kwaliteit e.d. Wel leuk dat het een Nederlandse fabrikant is, voor mij wel een pluspunt.
Bugs4Bugs schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:56:
Vergeet niet dat je ook de skills moet hebben om de ontwerpen te maken.
Dat is geen probleem en zeker in het begin gaat het niet om geweldig complexe ontwerpen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:33

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

TTLCrazy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:20:
[...]

Budget zal rond de 2k tot 3k zitten denk ik. Ultimaker heb ik ook bekeken, voordeel is dat die printers al een behuizing hebben. Ik heb er echter nul ervaring mee qua gebruiksgemak/kwaliteit e.d. Wel leuk dat het een Nederlandse fabrikant is, voor mij wel een pluspunt.

[...]
Voor zover mij bekend is de gebruiksgemak en kwaliteit heel hoog. Daarbij is het een voordeel natuurlijk dat het een Nederlands bedrijf betreft. Ik weet dat hun heel makkelijk wisselende printkopjes hebben.

-Te huur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnhaas
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-05 23:32
100% een ultimaker. Wij hebben een s5 pro bundle (€+/-10k) en het gebruiksgemak voor in een bedrijf met meerdere gebruikers is top door de cloud connectie en online monitoring, service intervallen, wachtrijen enz.

Je zet tot 6 rollen materiaal in de Material station, en als een rol op is en er staat een 2e rol van hetzelfde materiaal in de Material station schakelt hij vanzelf over op de nieuwe rol.

Het uitwisselen van nozzles is kinderspel, geen gereedschap benodigd en binnen 1 minuut gedaan.

Heeft 2 nozzles waardoor je met 2 verschillende materialen kunt printen, bijv, PLA als hoofd materiaal en PVA (water oplosbaar) als support materiaal.

Kijk eens voor een losse Ultimaker s5, en breid deze in de toekomst uit met de Material station en evt. Airmanager
Pagina: 1