Ik werk op een relatief kleine afdeling binnen een groter bedrijf. We zitten met +/- 8 man die verschillende technische vaardigheden hebben. We doen vnl reparaties en alles wat daarbij komt kijken. Regelmatig hebben we aanpassingen die wij zelf maken en de gedachte is dat een 3d printer een goede toevoeging is hierbij. Ik en een collega zijn waarschijnlijk degenen die deze het meest zullen bedienen/gebruiken. Zelf heb ik al behoorlijk wat ervaring dmv een Ende 3 pro en een Prusa i3 MK3S(+).
Mijn vraag is wat een goede 3d printer voor een bedrijf zou zijn. Mijn eisen zouden zijn:
-Betrouwbaarheid
-Gemak van bediening (in de toekomst ook door meerdere mensen laten bedienen)
-Moet PLA/ABS/TPU en misschien nog weel meer kunnen printen.
-Liefst inclusief behuizing
Zoals boven gezegd heb ik veel ervaring met Prusa o.a. Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar een i3 MK3s+, als de Prusa XL uit voorraad leverbaar zou zijn, zou het waarschijnlijk die worden, maar dat duurt nog wel even.
Welk merk/type printer zouden jullie aanbevelen ?
Mijn vraag is wat een goede 3d printer voor een bedrijf zou zijn. Mijn eisen zouden zijn:
-Betrouwbaarheid
-Gemak van bediening (in de toekomst ook door meerdere mensen laten bedienen)
-Moet PLA/ABS/TPU en misschien nog weel meer kunnen printen.
-Liefst inclusief behuizing
Zoals boven gezegd heb ik veel ervaring met Prusa o.a. Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar een i3 MK3s+, als de Prusa XL uit voorraad leverbaar zou zijn, zou het waarschijnlijk die worden, maar dat duurt nog wel even.
Welk merk/type printer zouden jullie aanbevelen ?
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied