Dag Tweakers,
Ik weet niet helemaal of dit hier hoort, of ergens anders. Ik hoop dat ik hier goed zit.
Ik ben momenteel bezig met opdrachten of ESP, alleen wil het begin direct al niet lukken. Volgens school moet ik dit volgen om de Arduio IDE in te stellen voor ESP32. Nu kom ik bij het test deel aan. Ik heb de ESP geflashed, maar toen begon de computer raar te doen. Mijn muis begon niet meer te werken en mijn backup muis begon eerst wat uit en aan te gaan maar stop vrij snel ook. Als ik nu de ESP inplug en ik naar de arduino IDE ga dan stopt mijn muis er mee. Ik heb geen idee waar dit door komt of hoe ik dit kan oplossen.
Mijn vraag
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Herstarten lost het probleem op, maar als ik dan weer met de ESP bezig ga is het weer het zelfde probleem. Ik kan er verder niet echt iets over vinden op het internet. Ik hoop dat iemand dit soort problemen herkent en een snelle fix weet.
Ik zie nu in de logs van windows dat er een fout is met DistributedCOM.
De server {} heeft zich niet binnen de vereiste termijn bij DCOM geregistreerd.
Ook als ik probeer com4 te benaderen met PUTTY krijg ik het zelfde probleem.
Mvg
Dany
Ik weet niet helemaal of dit hier hoort, of ergens anders. Ik hoop dat ik hier goed zit.
Ik ben momenteel bezig met opdrachten of ESP, alleen wil het begin direct al niet lukken. Volgens school moet ik dit volgen om de Arduio IDE in te stellen voor ESP32. Nu kom ik bij het test deel aan. Ik heb de ESP geflashed, maar toen begon de computer raar te doen. Mijn muis begon niet meer te werken en mijn backup muis begon eerst wat uit en aan te gaan maar stop vrij snel ook. Als ik nu de ESP inplug en ik naar de arduino IDE ga dan stopt mijn muis er mee. Ik heb geen idee waar dit door komt of hoe ik dit kan oplossen.
Mijn vraag
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Arduino IDE 1.8.19
- ESP32 DEVKIT V1 (Kaal, zonder schakelingen)
- Windows 10
- pricewatch: ASUS ROG Crosshair VIII Formula
- pricewatch: Corsair Dark Core RGB Pro SE Wireless Gaming Mouse
Herstarten lost het probleem op, maar als ik dan weer met de ESP bezig ga is het weer het zelfde probleem. Ik kan er verder niet echt iets over vinden op het internet. Ik hoop dat iemand dit soort problemen herkent en een snelle fix weet.

Ik zie nu in de logs van windows dat er een fout is met DistributedCOM.
De server {} heeft zich niet binnen de vereiste termijn bij DCOM geregistreerd.
Ook als ik probeer com4 te benaderen met PUTTY krijg ik het zelfde probleem.
Mvg
Dany
[Voor 6% gewijzigd door peize9 op 13-01-2022 13:42]
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke