Toon posts:

3d printer webwinkel 3dinc.nl te vertrouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 735 views

• oibo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-04-2022
Heeft iemand hier toevallig ooit al iets besteld bij 3dinc.nl?

De website ziet er goed uit, en ik kan er niks negatiefs over vinden, maar...

Ik heb daar afgelopen vrijdag iets besteld, waarbij er een bezorgtijd van 2 werkdagen zou zijn. Maandag kreeg ik het bericht dat ik de printer woensdag zou ontvangen, echter in dat zelfde mailtje stond:
Door een technisch probleem ontvangen wij op dit moment geen Track & Trace codes vanuit dit magazijn. Op de dag van bezorging ontvangt u van ons een update. Heeft u verder nog vragen laat het ons even weten.
Dat is al raar natuurlijk, waarom zou je geen Track&Trace code krijgen? Wat voor 'technisch probleem'?

Aangezien hij gisteren niet is gekomen, stuurde ik ze vandaag een mailtje en binnen 5 minuten was daar een reactie:
Wil je ons even bellen op ...
Dus even gebeld, en ze hebben problemen met de vervoerders, want het is zó druk op de weg vanwege Covid. Toen ik zei dat mijn andere DHL pakketten wel gewoon aankwamen begon hij te praten over PostNL. Waarom dat niet per mail gezegd kon worden? Dat was niet persoonlijk.

Online even gekeken, maar ik kan niet echt iets vinden erover. Ook niet hier op Tweakers.

Trustpilot:
- https://nl.trustpilot.com/review/3dinc.nl
Weinig reviews, en alleen van mensen met 1 of 2 reviews.

Webwinkelkeur:
https://www.webwinkelkeur.nl/webshop/3dinc_1212664

Wel een KVK nummer en een adres en 'Juridisch gecontroleerd', whatever dat moge betekenen.
Ik heb een onderbuikgevoel dat ik word opgelicht, dus vandaar mijn vraag, heeft er hier iemand ervaring met deze webshop en kan die mij geruststellen?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:03
Het komt vast goed 🤷🤙

• oibo
Ik hoop het. Mocht ik 'm ontvangen (of niet), laat ik het sowieso hier even weten, want dan weet de volgende die daar iets besteld ook dat het wel (of niet) te vertrouwen is.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Dat je geen track & trace kan krijgen is natuurlijk gewoon kul. Ik kan je binnen 5 minuten een track&trace sturen door online aan pakket aan te melden bij PostNL.

Het hele zaakje stinkt op z'n minst.

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:05
Dat track and trace gebeuren doet mij denken aan dropshipping...

[Voor 18% gewijzigd door Maaark op 13-01-2022 13:11]

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 15:31

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zie een telefoonnummer, bedrijfgegevens etc. Als dat er niet op staat is het vaak direct al een red flag. Ik zou nog heel even geduld hebben.

Professioneel Heftruck Syndroom

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 15:31

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Maaark schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:11:
Dat track and trace gebeuren doet mij denken aan dropshipping...
Zou maar zo kunnen, willekeurig product:
https://3dinc.nl/collecti...anycubic-vyper-3d-printer

en op alie:
https://nl.aliexpress.com/item/1005002781483146.html

Professioneel Heftruck Syndroom

• Niet online
Dat zegt natuurlijk absoluut en helemaal niks.

Als we elke webshop die producten aanbiedt die Ali ook verkoopt, direct als dropshipper moeten aanmerken,dan bestaan er per direct geen niet-dropshippers meer.

• oibo
Oké, maar dat het misschien een "dropshipper" is, is niet per se een probleem, toch? Dat betekent dan dus alleen dat zij voor mij iets bij Aliexpress bestellen, en dat ik dan de garantie heb via 3dinc.

Fijn dat er zo snel zo veel reacties komen trouwens!

[Voor 12% gewijzigd door oibo op 13-01-2022 13:15]

• Niet online
oibo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:15:
Oké, maar dat het misschien een "dropshipper" is, is niet per se een probleem, toch? Dat betekent dan dus alleen dat zij voor mij iets bij Aliexpress bestellen, en dat ik dan de garantie heb via 3dinc.

Fijn dat er zo snel zo veel reacties komen trouwens!
Dit zou het inderdaad betekenen. Maar goed, een dropshipper van AliExpress kan natuurlijk nooit een 2 dagen levering beloven danwel nakomen, 2 weken tot 2 maanden is realistischer, tenzij ze vanuit een Pools/Duits/Tsjechisch warenhuis bestellen.

Afwachten lijkt het beste, en zodra je pakketje binnenkomt even goed de track&trace code checken die daar op aangegeven staat. Daarmee kan je goed nagaan wanneer het pakket verstuurd is, en waar vandaan (en of er al die tijd al een trackingnummer beschikbaar was)

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-03 17:15
Ik heb even snel naar de KVK en de algemene voorwaarden gekeken en de volgende zaken vallen mij op:

Locatie bedrijf is een klein appartement in A'dam.
Het betreft een 1 mans zaak.
AV bevat nog enkele stukken text die uit een voorbeeld lijken te komen en nog aangepast zouden moeten worden.

Zoals bijvoorbeeld dit stuk uit artikel 2:
Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de

gegevens over de toezichthoudende autoriteit:

Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:

de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;
de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;
een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.
Het komt daardoor bij mij over als waarschijnlijk een startende ondernemer.
Doorgaans hebben die geen of een kleine voorraad.
Gezien het formaat van de collectie denk ik ook eerst aan dropshiping.
Het zou ook kunnen dat hij het eerst nog zelf moet bestellen en daarna doorstuurd, maar daar ik de geadverteerde levertijd van 2 dagen te kort voor lijkt mij.
Bestellen -> ontvangen -> doorsturen naar klant is een proces dat doorgaans langer dan 2 dagen duurt.

Dat hoeft overigens niet iets slechts te betekenen, maar enkel dat hij afhankelijk is van een leverencier.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nee, geen ervaring. Maar voordat ik ergens koop bij onbekende shop, gooi ik eerst het adres in Street View.

Grote kans dus dat het via aliexpress komt, zoals meerderen aangeven.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• checkos
  • Laatst online: 16-01-2022
Ik heb wel iets eerder besteld bij 3dinc.nl.

Wat rollen Eryone filament via hun website waarbij ik netjes een track and trace heb ontvangen (gewoon Postnl).

Filament werd op tijd geleverd en ze zijn makkelijk bereikbaar voor vragen. Verder niks raar gemerkt aan het bedrijf of het contact met ze.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 14:26

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Alleen al het feit dat ze gewoon een telefoonnummer hebben en ze snel reageren op mail is een 'green flag'. Zou het echt oplichting zijn dan zouden ze niet, of heel laat, reageren op mail en al helemaal geen telefoonnummer doorgeven.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Niet online
checkos schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:59:
Ik heb wel iets eerder besteld bij 3dinc.nl.

Wat rollen Eryone filament via hun website waarbij ik netjes een track and trace heb ontvangen (gewoon Postnl).

Filament werd op tijd geleverd en ze zijn makkelijk bereikbaar voor vragen. Verder niks raar gemerkt aan het bedrijf of het contact met ze.
Het feit dat je hier een account registreert enkel en alleen om hier in dit topic te reageren is wel extreem verdacht.

Hallo eigenaar van 3Dinc. Wellicht wil je gewoon even uitleggen wat er nu echt aan de hand is?

Dat geeft een hoop meer vertrouwen dan een fake review van een nieuw account. Ra ra hoe kwam die persoon dit specifieke topic tegen?

• checkos
  • Laatst online: 16-01-2022
Nee hoor.

Ik ben zelf actief in de modelbouw en ben vaak actief in dit soort topics.

Ben alleen me toegang tot me account kwijtgeraakt en vond het wel netjes om te reageren. Dus heb ik even een nieuw account aangemaakt, that's it (niet alles hoeft altijd verdacht en negatief te zijn).

Verder hoop ik ook voor hem dat ie netjes z'n printer krijgt bezorgd.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik denk dat de strekking wel duidelijk is voor de TS.
Daarnaast is ons forum geen plek om winkels te reviewen, er is wel een shopping forum waar je terecht kunt om bijvoorbeeld problemen met levering te bespreken. Maar check dan wel eerst dit topic:
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie
Daar staan ook wat tips om in het vervolg de juiste shop te kiezem voor een toekonstige bestelling :)

Ter info/naslag, de TS heeft zijn pakket ontvangen, en alles is dus goed gekomen :)

[Voor 9% gewijzigd door _ferry_ op 14-01-2022 13:55]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee