Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en werken. Ik wil in de toekomst mijn werk als software developer weer op kunnen pakken. Daarnaast speel ik Escape From Tarkov, World of Warcraft en wat andere spellen op een lager pitje. Ik heb gisteren ook een topic aangemaakt en daar begreep ik uit dat 144fps halen op 1440p in EFT onrealistisch is, maar ik zou wel over willen naar 1440p en dan binnen wat mogelijk is kijken of de FPS naar de ~90 kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is ~2500-3000 euro exclusief monitors, maar er is wat flexibiliteit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, mijn oude systeem gaat naar mijn vriendin.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb heel weinig verstand van hardware, maar na veel scrollen op dit forum is dit nu waar ik beland ben:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar ik lees veel goeds over MSI. Ik vertrouw op de expertise van experts hier.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag willen gamen op 1440p en ik koop een 144hz monitor (o.a. voor Rocket League, maar daar draai ik hele lage graphics op). Ik zou graag EFT/ World of Warcraft zo mooi mogelijk draaien op 1440p.
Ga je overklokken?
Ik weet eigenlijk niet hoe dat moet en of dat wenselijk is, daarin laat ik me door jullie adviseren.
Wat verwacht je van ons?
Advies over dit onderwerp. Ik heb na mijn vorige post mijn verwachtingen wat bijgesteld en wat doorgezocht over systemen rond mijn budget. Ik twijfel ook nog over zelf bouwen of hem laten bouwen door een winkel. Is er een winkel die jullie aanraden?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Gamen en werken. Ik wil in de toekomst mijn werk als software developer weer op kunnen pakken. Daarnaast speel ik Escape From Tarkov, World of Warcraft en wat andere spellen op een lager pitje. Ik heb gisteren ook een topic aangemaakt en daar begreep ik uit dat 144fps halen op 1440p in EFT onrealistisch is, maar ik zou wel over willen naar 1440p en dan binnen wat mogelijk is kijken of de FPS naar de ~90 kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is ~2500-3000 euro exclusief monitors, maar er is wat flexibiliteit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, mijn oude systeem gaat naar mijn vriendin.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb heel weinig verstand van hardware, maar na veel scrollen op dit forum is dit nu waar ik beland ben:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 299,99 | € 299,99 |
1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 199,- | € 199,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G | € 1.250,- | € 1.250,- |
1 | Geluidskaarten | Creative Sound Blaster Audigy Audigy Rx | € 57,90 | € 57,90 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Ventilatoren | Arctic P14 PWM PST Value Pack (5 stuks), 140mm | € 33,95 | € 33,95 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 161,99 | € 161,99 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart | € 129,- | € 129,- |
1 | Solid state drives | WD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink) | € 144,99 | € 144,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.426,62 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar ik lees veel goeds over MSI. Ik vertrouw op de expertise van experts hier.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag willen gamen op 1440p en ik koop een 144hz monitor (o.a. voor Rocket League, maar daar draai ik hele lage graphics op). Ik zou graag EFT/ World of Warcraft zo mooi mogelijk draaien op 1440p.
Ga je overklokken?
Ik weet eigenlijk niet hoe dat moet en of dat wenselijk is, daarin laat ik me door jullie adviseren.
Wat verwacht je van ons?
Advies over dit onderwerp. Ik heb na mijn vorige post mijn verwachtingen wat bijgesteld en wat doorgezocht over systemen rond mijn budget. Ik twijfel ook nog over zelf bouwen of hem laten bouwen door een winkel. Is er een winkel die jullie aanraden?
Alvast bedankt voor het meedenken!