Toon posts:

Gaming PC zelf bouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MoxNL
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-01-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en werken. Ik wil in de toekomst mijn werk als software developer weer op kunnen pakken. Daarnaast speel ik Escape From Tarkov, World of Warcraft en wat andere spellen op een lager pitje. Ik heb gisteren ook een topic aangemaakt en daar begreep ik uit dat 144fps halen op 1440p in EFT onrealistisch is, maar ik zou wel over willen naar 1440p en dan binnen wat mogelijk is kijken of de FPS naar de ~90 kan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is ~2500-3000 euro exclusief monitors, maar er is wat flexibiliteit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, mijn oude systeem gaat naar mijn vriendin.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb heel weinig verstand van hardware, maar na veel scrollen op dit forum is dit nu waar ik beland ben:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12600K Boxed€ 299,99€ 299,99
1MoederbordenMSI PRO Z690-A DDR4€ 199,-€ 199,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G€ 1.250,-€ 1.250,-
1GeluidskaartenCreative Sound Blaster Audigy Audigy Rx€ 57,90€ 57,90
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 94,90€ 94,90
1ProcessorkoelingScythe Fuma 2€ 54,90€ 54,90
1VentilatorenArctic P14 PWM PST Value Pack (5 stuks), 140mm€ 33,95€ 33,95
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 161,99€ 161,99
1VoedingenCorsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart€ 129,-€ 129,-
1Solid state drivesWD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink)€ 144,99€ 144,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.426,62

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar ik lees veel goeds over MSI. Ik vertrouw op de expertise van experts hier.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag willen gamen op 1440p en ik koop een 144hz monitor (o.a. voor Rocket League, maar daar draai ik hele lage graphics op). Ik zou graag EFT/ World of Warcraft zo mooi mogelijk draaien op 1440p.

Ga je overklokken?
Ik weet eigenlijk niet hoe dat moet en of dat wenselijk is, daarin laat ik me door jullie adviseren.

Wat verwacht je van ons?
Advies over dit onderwerp. Ik heb na mijn vorige post mijn verwachtingen wat bijgesteld en wat doorgezocht over systemen rond mijn budget. Ik twijfel ook nog over zelf bouwen of hem laten bouwen door een winkel. Is er een winkel die jullie aanraden?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 15:03
Ik weet niet wat de eisen zijn voor EFT, wel weet ik dat ik met bijna de zelfde setup alles op utlra 1440p +- 60fps haal in RDR2 online ik wordt belemerd door de RTX 3070ti die op 100% draaid en de CPU op 25%

• Thomvz
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-02 19:24
Dit moet wel goed komen met deze setup zo, EFT is gewoon slecht geoptimaliseerd maar met een 3070ti is 90FPS wel haalbaar.

Kijk ook even op internet naar de beste settings voor EFT.

Zelf bouwen is het allerleukst! En mocht je het lastig vinden, gebruik gewoon youtube er naast. Staan genoeg goede filmpjes op die exact vertellen wat je moet doen.

"Better to be a Warrior in a Garden than a Gardener in a War"

• Thomvz
Misschien een rare vraag maar waarom ga je niet voor de

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenGigabyte Z690 UD DDR4 (rev. 1.0)€ 212,50€ 212,50
Totaal€ 212,50

Zie uit meerdere reviews dat die toch vaker word verkozen dan de MSI pro die je in de lijst hebt staan, ivm 3 extra USB poorten achterin en een Shield I/O

Het enige wat deze minder heeft is dat hij 1 M2 nvme slot minder heeft. (dus 3 ipv 4)

Mochten er mensen zijn die nog meer nadelen weten ten opzichte van de MSI pro laat het dan vooral weten.

• MoxNL
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-01-2022
Ik zag dat in de BBG van de 1440p 144hz build die van MSI is gebruikt, ik heb op youtube gezocht een veel mensen zijn er erg positief over. Inhoudelijk heb ik er geen verstand van, dus ik ben overgelaten aan het advies wat ik online kan vinden. Denk jij dat ik beter voor deze kan gaan? En is het een goed idee om voor een kleine meerprijs de wifi versie van de MB te gebruiken?

• Thomvz
Je zal er geen performance door verliezen waarschijnlijk, het gaat hier vooral om prijs kwaliteit.

https://versus.com/en/gigabyte-z690-ud-vs-msi-pro-z690-a

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee