Solaredge HW Wave 3680H - Wifi valt vaak weg - Powerline

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarpot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-03 22:44
Dag,

Een maand of 2 geleden hebben ze bij ons een Solaredge systeem geinstalleerd. Werkt verder prima.

Mbt de monitoring valt de wifi verbinding regelmatig weg, wifi dekking is niet optimaal op zolder. Nu weet ik dat de omvormer ook via een netwerkkabel aangesloten kan worden. Ik heb geen netwerkaansluting in de buurt maar wel een stopcontact. Ik overweeg de aanschaf van een Powerline setje om het probleem op te lossen.

Voordat ik zo'n setje koop zou ik graag willen weten of het enkel een kwestie is van het inklikken van de netwerkkabel en het opzetten van een Powerline netwerk of dient er in de configuratie van de omvormer ook nog iets aangepast te worden als ik overstap van Wifi naar netwerkkabel ? Gaat dit automatisch ?

Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft. Ik kan het niet makkelijk op internet vinden.

Dank,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:11
Op de SE5K is het een kwestie van een netwerkkabel door de wartel frutten (krapjes!) en inklikken.

Ik heb geen wifi ingesteld bij installatie, en de lan verbinding deed het automatisch. Misschien kun je wat door op het beheer-wifi in te loggen met mySolaredge. SetApp werkt geloof ik alleen als je echt een installateursaccount hebt.

Mesh-Wifi? powerline spul ook niet per se goedkoop.

[ Voor 7% gewijzigd door Ronald op 13-01-2022 13:34 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.