Ik wil binnenkort mijn voortuin voorzien van Philips Hue buitenverlichting, alleen heb ik een vraag over de verlengssnoeren en vooral T-connectoren. Deze hebben IP67 certificering, maar kun/mag je deze dan wel in de grond begraven? Iemand ervaring mee of een idee over (of van andere merken met dezelfde certificering)?
IP67 wil zeggen dat het tegen tijdelijk onderwater staan kan (15 tot 100cm diep onder water voor een half uur); dus als je de T-stukken geen meter diep onder de grond steekt of in de vijver laat bungelen komt dat goed.
Voor de gemoedsrust kan je er nog wat tape rond wikkelen, of insmeren met vloeibaar rubber.
Of als dat past: de T stukken in de lamp verwerken.
Voor de gemoedsrust kan je er nog wat tape rond wikkelen, of insmeren met vloeibaar rubber.
Of als dat past: de T stukken in de lamp verwerken.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Ik heb dit ooit met Seasonlights van Hornbach gedaan (soortgelijke connectoren) en dit ging helaas wel mis. Wellicht is intapen of bovengronds verstoppen dus een beter plan.
[Voor 8% gewijzigd door Makkelijk op 13-01-2022 13:16]
Bedankt allemaal,
Even een andere vraag: weten jullie of er een philips hue compatible smart-lamp beschikbaar is voor een PL-lamp fitting? Of gaat dat hem niet worden kan ik beter de fitting vervangen?
Even een andere vraag: weten jullie of er een philips hue compatible smart-lamp beschikbaar is voor een PL-lamp fitting? Of gaat dat hem niet worden kan ik beter de fitting vervangen?
Nope, voor zover ik weet niet en moet je idd de fitting vervangen. Al heb ik enkel Hue ervaring en geen Hue compatible ervaring. Stel je vraag anders eens in het Hue topic, daar zitten experts 

Je zou natuurlijk wel een converter PL naar schroeffitting kunnen gebruiken, moet dat alleen wel mét de lamp in het armatuur passen.
Pagina: 1