Mijn vraag
Ik zou graag 2 switches voorzien van SPF poorten, welke dan verbonden kunnen worden met glas i.p.v. UTP
één switch hangt in de "meter/patch kast", en de ander komt in de schuur. (afstand +- 40M)
Nu kan ik simpel een UTP kabel trekken, en die aansluiten, maar zou graag wat meer willen weten over de mogelijkheid van Glas. (volgens mij prijstechnisch weinig verschil)
Kortom: Wat heb ik nodig aan SPF modules, en waar op te letten?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Switch 1: HP 1820-24G - J9983A
Switch 2: HP 2530-24G - J9776A
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op FS.com zie ik veel SPF modules, en verschillende TX/RX waardes.
Ik zie bijvoorbeeld:
1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX. (moet ik dan aan de andere kant 1550 TX, 1310 RX?)
Ook in diverse topics gezocht, en wordt er verwezen naar producten. Echter mis ik gedachten/reden voor de keuzes.
Samengevat:
LC = kleine connector? SC = Grote connector? (afhankelijk van module volgens mij)
OM1, OM2, OM3 ? Zijn dit de diktes van de mantel/afscherming? Ik kom er niet helemaal uit.
Informatie van OM hier gevonden:
Wat houd de RX/TX in bij glas? (zelfde als serieel?)
Alvast bedankt!
Ik zou graag 2 switches voorzien van SPF poorten, welke dan verbonden kunnen worden met glas i.p.v. UTP
één switch hangt in de "meter/patch kast", en de ander komt in de schuur. (afstand +- 40M)
Nu kan ik simpel een UTP kabel trekken, en die aansluiten, maar zou graag wat meer willen weten over de mogelijkheid van Glas. (volgens mij prijstechnisch weinig verschil)
Kortom: Wat heb ik nodig aan SPF modules, en waar op te letten?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Switch 1: HP 1820-24G - J9983A
Switch 2: HP 2530-24G - J9776A
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op FS.com zie ik veel SPF modules, en verschillende TX/RX waardes.
Ik zie bijvoorbeeld:
1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX. (moet ik dan aan de andere kant 1550 TX, 1310 RX?)
Ook in diverse topics gezocht, en wordt er verwezen naar producten. Echter mis ik gedachten/reden voor de keuzes.
Samengevat:
LC = kleine connector? SC = Grote connector? (afhankelijk van module volgens mij)
OM1, OM2, OM3 ? Zijn dit de diktes van de mantel/afscherming? Ik kom er niet helemaal uit.
Informatie van OM hier gevonden:
Wat houd de RX/TX in bij glas? (zelfde als serieel?)
Alvast bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door PurpleBlue op 13-01-2022 11:56 . Reden: update toegepast ]