Toon posts:

OpenVPN bandwidth kosten: wordt alles 1 op 1 doorberekend?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Doel:
Vast IP (v4 of v6) adres krijgen.

Oplossing:
OpenVPN lanceren bij cloud provider. (Azure/AWS/DigitalOcean)

Vraag:
Klopt het dat in het onderstaande voorbeeld, het uitgaande netwerk in OpenVPN als bandwidth kosten wordt doorberekend?

Voorbeeld van netwerkverkeer:
Computer upload 10 GB
OpenVPN ontvangt 10 GB
OpenVPN verstuurt 10 GB naar eindpunt
Totaal: 10 GB inkomend (gratis), 10 GB uitgaand (x 0,08ct per GB).

Zo ja, is er een andere oplossing om een vast ip adres te krijgen zónder die bandwidth kosten?

An  a day keeps the doctor away.

Alle reacties

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 16:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Sorry maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt? Je kan toch ook gewoon thuis VPN hosten? Dan kun je het even proberen.

Gebruik zelf Eblocker welke standaard een OpenVPN server heeft ingebakken. Inzicht op verbruik heb ik niet (nooit naar gekeken) en dan heb je gelijk een adblocker erbij ook.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
prutser001 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:19:
Sorry maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt? Je kan toch ook gewoon thuis VPN hosten? Dan kun je het even proberen.

Gebruik zelf Eblocker welke standaard een OpenVPN server heeft ingebakken. Inzicht op verbruik heb ik niet (nooit naar gekeken) en dan heb je gelijk een adblocker erbij ook.
En hoe bereikt TS zijn doel daarmee dan?

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• prutser001

prutser001

HKLM_ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:21:
[...]

En hoe bereikt TS zijn doel daarmee dan?
Wanneer is voor jouw de laatste keer geweest dat je thuis IP verandert was? Ik zit nu al zo'n 7 jaar op hetzelfde IP adres.. Sinds ik bij Ziggo zit eigenlijk.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• HKLM_
prutser001 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:23:
[...]

Wanneer is voor jouw de laatste keer geweest dat je thuis IP verandert was? Ik zit nu al zo'n 7 jaar op hetzelfde IP adres.. Sinds ik bij Ziggo zit eigenlijk.
Dat is leuk voor je maar niet de vraag van de TS
iApp schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:15:
Doel:

Oplossing:

Vraag:
Klopt het dat in het onderstaande voorbeeld, het uitgaande netwerk in OpenVPN als bandwidth kosten wordt doorberekend?

Computer upload 10 GB
OpenVPN ontvangt 10 GB

Zo ja, is er een andere oplossing om een vast ip adres te krijgen zónder die bandwidth kosten?
Als ik de Azure calculator erbij pakt dan klopt je berekening inderdaad. Daar 0,44 Cent kwijt voor 10GB uitgaand verkeer. Een static IP is 2,63 per maand bij Azure maar dan heb je nog een VM

[Voor 55% gewijzigd door HKLM_ op 13-01-2022 10:26]

• prutser001

prutser001

HKLM_ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:24:
[...]

Dat is leuk voor je maar niet de vraag van de TS

[...]

Als ik de Azure calculator erbij pakt dan klopt je berekening inderdaad. Daar 0,44 Cent kwijt voor 10GB uitgaand verkeer. Een static IP is 2,63 per maand bij Azure maar dan heb je nog een VM
Dyndns kan ook?

• HKLM_

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En voor 5,57 incl. btw/maand heb je een self-managed VPS met een IP naar keuze in verschillende Europese landen met unlimited bandwidth op 250Mbps waar je dus een VPN-service op kan instellen...

Ik ben even op zoek naar de "use case" voor de vraag van @iApp anders dan "vast IP".

[Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 13-01-2022 11:05]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-03 15:47
iApp schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:15:
Doel:

Oplossing:

Vraag:

Computer upload 10 GB
OpenVPN ontvangt 10 GB

Dat klopt, in ieder geval voor AWS. Bij sommige providers moet je inkomend verkeer trouwens ook betalen, dus dan is je rekening dubbel ;)

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:05:
En voor 5,57 incl. btw/maand heb je een self-managed VPS met een IP naar keuze in verschillende Europese landen met unlimited bandwidth op 250Mbps waar je dus een VPN-service op kan instellen...

Ik ben even op zoek naar de "use case" voor de vraag van @iApp anders dan "vast IP".
Use case:
Met firewall toegang verschaffen tot services op basis van ip adres. Bijvoorbeeld via Azure NSG en NGINX vhost.

Dyndns kende ik nog niet. Ik ga kijken of dat implementeerbaar is in de firewall.

An  a day keeps the doctor away.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-03 15:47
iApp schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Use case:
Met firewall toegang verschaffen tot services op basis van ip adres. Bijvoorbeeld via Azure NSG en NGINX vhost.

Dyndns kende ik nog niet. Ik ga kijken of dat implementeerbaar is in de firewall.
dat is lastig. Firewalls zitten een laagje lager in OSI, dus die doen niets met DNS. Hoogstens resolven ze hostnames als de fw geladen wordt. Maar dan moet je dus elke keer je fw herstarten als je ip verandert.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee