Toon posts:

IPhone WhatsApp reservekopie naar Android niet mogelijk.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Billieach
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-03 11:11
Hi Tweakers,

Hopelijk hebben jullie nog een idee.

Tijdens het maken van een reservekopie van WhatsApp, op mijn IPhone 11 met de nieuwste IOS versie 15.2, stopt de reservekopie op 1% en soms blijft het haken bij 0%.

Ik heb twee zaken geprobeerd, reservekopie maken op de IPhone zelf. (lukt niet want het blijft haken op 0/1%)

Via lightening kabel naar usb-c data overzetten op de Android (als nieuw) alleen dan zet het Whatsapp over maar niet compleet, alleen een paar gesprekken. Het lijkt op een oude reservekopie welke ik een tijd geleden heb gemaakt. Vandaar dat ik probeer een nieuwe reservekopie te maken maar dat lukt dus niet.

Wat heb ik al gedaan:

- Reservekopie is 2,3gb
- Ruimte op Icloud 4,2gb lijkt me voldoende?
- Icloud uitgelogd en ingelogd
- Oude Whatsapp opslag (reservekopie) verwijderd
- Oude reservekopie van Icloud zelf verwijderd
- Netwerk reset uitgevoerd op de IPhone.

Ik moet dus het meeste recente, huidige, whatsapp app op mijn android krijgen. Er bestaan ook van die 3rd party apps maar daar voor moet je betalen. Doe dat liever niet.

Beste Tweakers, wie o wie heeft er nog een idee voor mij?

Beste antwoord (via Billieach op 13-01-2022 11:16)

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:01
Dit is nu juist een functie die gewoon door Whatsapp ondersteund wordt. Volg je de stappen die hier genoemd worden: https://faq.whatsapp.com/...-a-samsung-phone/?lang=nl ?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:01
Dit is nu juist een functie die gewoon door Whatsapp ondersteund wordt. Volg je de stappen die hier genoemd worden: https://faq.whatsapp.com/...-a-samsung-phone/?lang=nl ?

• Billieach
Thanks Archer_VC10 voor je reactie.

Ik heb bovenstaande al geprobeerd bij het koppelen van beiden apparaten met de kabel.
Daarbij was smart switch bezig met het overzetten. Bij het compleet overzetten van alle gegevens merkte ik dat mijn nieuwe smartphone een oude reservekopie had staan van Whatsapp. Ik vraag me dan af of er tijdens dit proces alleen het oudere kopie wordt overgezet (het reserve kopie dat het meest recente is) of de huidige whatsapp gesprekken op de IPhone. Ik denk namelijk dat eerste. Vandaar dat het bij mij dus niet lukt om het meest recente (vandaag) whatsapp over te zetten, maar wel het reservekopie wat een tijd geleden gemaakt is.

Maar dit weet ik niet zeker.

• Billieach
Het is mij gelukt.

Het probleem lag bij mij in het begin proces waarbij ik de QR code niet kreeg en daarom Whatsapp niet kon overzetten en de rest wel.

Bovenstaande link welke Archer_VC10 gedeeld heeft werkt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee