Badkamersteun op maat bedenken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 22:29
Hoi,

oma heeft door omstandigheden veel moeite de douche uit te stappen; een stapje omhoog.
Er zijn muurbeugels (opklapbaar) maar die kan ik tot 90cm vinden. Terwijl een meter te overbruggen is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2j26YrBVP8kOWmhr1mSDWsWIxc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iM8tsiv1y9wk7quyG44HTqGl.jpg?f=user_large

In de vloer zit vloerverwarming, boven een balklaag, rachelhout en gips.

Iemand ervaring of een idee hoe dit slim aan te pakken want ik heb nu even geen plan zeg maar.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Waarom moet het op de overstaande muur? En niet op de muur aan de bovenkant van je plaatje? Gewoon een wandbeugel die niet uit te klappen is waar ze zich aan vast kan houden om daarna eventueel de opklapbare beugel te kunnen vastpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Tnx. Op de muur aan de bovenkant van mijn plaatje komt ook een beugel, een vaste beugel. Ze wil zich graag bij dat opstapje met 2 handen kunnen vasthouden. Op aandringen van ons ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:15

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
jemaakt er een soort toegangshekje van op deze manier kan je niet gewoon zoiets op de andere muur schroeven? lang genoeg om met 2 handen vast te houden

https://www.hastamanana.n...del-toilet-douche-chroom/

Afbeeldingslocatie: https://www.hastamanana.nl/wp-content/uploads/2020/09/8720359700261-scaled.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door twain4me op 13-01-2022 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Op de Linido website heb je diverse beugels, een opklapbare gaat niet langer dan 90 cm.
Misschien zoiets? https://www.directhealthc...andbeugel-en-combibeugel/

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Ik zal in ieder geval echt naar iets alternatief moeten, dank voor het reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik zou zeggen een vaste beugel (van een meter?) voor de (gele) glasplaat. Een stuk RVS op maat gemaakt of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Plafond-houvast? Net als in de bus/tram? Of, en dan iets onhandiger gezegd omdat ik de termen niet ken: soort trapeze die je met 1 druk op de knop kan oprollen tegen het plafond als de stang niet nodig is?

En de uiteinden van de stang komen dan aan / in een verzonken U-vorm zodat ze stang niet kan bewegen in de laagste stand.

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 15-01-2022 10:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Is een pakpaal / grijppaal een optie? Die klem je tussen vloer en plafond vast. Andere optie is toiletbeugel met een statief eronder, die zet je alleen in de vloer vast; de beugel klapt dan op.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Inloopdouche van maken.

Veiliger, handiger, meer gericht op de toekomst.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06:37
@jack zomer Dat is het toch al?

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Nee niet in mijn visie voor de betreffende gebruiker.
Persoonlijk zou de beschreven douche voor mij een inloopdouche zijn.
Maar voor mensen met beperkte mobiliteit is het een risico.

Ik zie tekst in het plaatje als iets verdiepd en opstaande rand.
Mijn moeder heeft ook wat problemen, helemaal met lopen en trappen.
Nu een inloopdouche zonder opstaande randen gecreëerd.
Van waar je het douche gedeelde inloopt is er afschot naar waar je daadwerkelijk staat te douchen

[ Voor 26% gewijzigd door jack zomer op 15-01-2022 10:39 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:17
the noise schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:50:
Hoi,

oma heeft door omstandigheden veel moeite de douche uit te stappen; een stapje omhoog.
Er zijn muurbeugels (opklapbaar) maar die kan ik tot 90cm vinden. Terwijl een meter te overbruggen is.
[Afbeelding]

In de vloer zit vloerverwarming, boven een balklaag, rachelhout en gips.

Iemand ervaring of een idee hoe dit slim aan te pakken want ik heb nu even geen plan zeg maar.
Vraag een ergotherapeut (via thuiszorg of gemeente) mee te kijken naar de situatie. Er zijn tal van hulpmiddelen (vaak ook vergoed door WMO) zoals idd wandsteunen en een paalsteun, maar mogelijk kan er ook een grondige aanpassing van de doucheruimte plaatsvinden. Is alleen de douchebak lager? Of is het een randje waar zij overheen moet stappen? Een vlakke inloopdouche is het meest veilig, dus daar zou ik naar kijken. Er zijn ook speciale inloopdouches voor senioren waar wat hulpmiddelen in zijn geïntegreerd. Is duurder maar ook duurzamer.
Overigens kan je oma ook hulp bij douchen aanvragen bij thuiszorg. Dan helpt iemand haar veilig in en uit de douche komen zolang deze nog niet is aangepast.
Pagina: 1