Toon posts:

Power & Sleep Hoofdpijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-01 17:36
Hoi Allemaal,

Ik word langzaam een beetje gek.

Ten eerste, ik heb een Desktop PC met daarop Windows 10 Pro met alle updates, Engelse Versie.

Ik heb het probleem dat mijn scherm altijd na een bepaalde tijd uitgaat, ook wel "Power & Sleep", daarin wordt eigenlijk altijd standaard aangegeven dat mijn scherm uit moet na "15 minutes" (when plugged in) en de PC moet gaan slapen "Never" (when plugged in).
Ik heb dit nooit ingesteld, waarschijnlijk is dit een windows default.
Gezien ik niet wil hebben dat mijn scherm op zwart gaat na 15 minuten kan ik natuurlijk bijvoorbeeld continue mijn muis bewegen of in "Settings/Power & Sleep" de 15 minuten veranderen naar "Never".

Probleem opgelost denk je dan.
Helaas als ik de PC moet opnieuw opstarten dan staat de instelling weer terug op "15 Minutes".
Het is zelfs soms zo erg dat als ik het handmatig heb veranderd (ik start de pc niet opnieuw op) dan blijkt opeens heel veel later de instelling toch weer van "Never" naar "15 Minutes" te zijn veranderd.

Dit uit gaan van het scherm vind ik super irritant, soms heb ik wel eens iets draaien waar ik een oogje op wil houden en dus me scherm aan wil houden.

Als ik me scherm uit wil hebben zet ik hem wel uit.

Nu wil ik dus de instelling in Power & Sleep er uit hebben gewoon standaard op "Never" zal wel ergens in register of zo kunnen worden overschreven maar ik kan het helaas niet vinden.

Ik hoop dus dat iemand misschien mij kan helpen.

Alle reacties

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-02 09:01
Is het een HP (OEM) pc of een ander bekend merk? Ooit met een HP PC had ik ook zo'n probleem. Je kon het instellen maar na een herstart was het niet gewijzigd. Het kostte me heel veel moeite maar er was een workaround, zodat het wel wel werkt helaas weet ik zelf niet meer hoe.

• mr.wjca
Johandmc schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:58:
Is het een HP (OEM) pc of een ander bekend merk? Ooit met een HP PC had ik ook zo'n probleem. Je kon het instellen maar na een herstart was het niet gewijzigd. Het kostte me heel veel moeite maar er was een workaround, zodat het wel wel werkt helaas weet ik zelf niet meer hoe.
Het is een eigen build. (ik heb het zelfde probleem ook met me Werk Laptop HP toevallig) maar die vind ik niet belangrijk gaat me echt om de Desktop.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 10:18
Misschien op je desktop Office app (zoals Teams) van het werk geïnstalleerd? Dan krijg je popup "Allow my organization to manage my device" en dat vinkje staat standaard aan. En kan er een energie policy geforceerd worden.

Als je zoekt op die zin, vind je hoe je het uit kan zetten.

• mr.wjca
_H_G_ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:22:
Misschien op je desktop Office app (zoals Teams) van het werk geïnstalleerd? Dan krijg je popup "Allow my organization to manage my device" en dat vinkje staat standaard aan. En kan er een energie policy geforceerd worden.

Als je zoekt op die zin, vind je hoe je het uit kan zetten.
Er staat wel teams up mijn Desktop, maar mijn desktop is mijn prive PC ik ben ook Administrator , ben zelfs de enigste die hem gebruikt (vrouw en kind mogen alleen soms meekijken over me schouder)

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-02 14:53
Heb ooit eens ditzelfde euvel gehad. Als je in je settings -> power&sleep klikt op Additional power settings, dan kun je daar de settings van je gekozen power plan aanpassen. Om een of andere reden werden die settings wel bewaard na een reboot.

Kan ook helpen je huidige plan eerst naar default te resetten in de commandline, alvorens je bovenstaande uitvoert.
code:
1
powercfg –restoredefaultschemes

• mr.wjca
Quicksilver schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:36:
Heb ooit eens ditzelfde euvel gehad. Als je in je settings -> power&sleep klikt op Additional power settings, dan kun je daar de settings van je gekozen power plan aanpassen. Om een of andere reden werden die settings wel bewaard na een reboot.

Kan ook helpen je huidige plan eerst naar default te resetten in de commandline, alvorens je bovenstaande uitvoert.
code:
1
powercfg –restoredefaultschemes
Additional Power settings had ik ook al gedaan, maar standaard werd alles weer op default gezet na reboot.

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-02 14:53
mr.wjca schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:47:
[...]

Additional Power settings had ik ook al gedaan, maar standaard werd alles weer op default gezet na reboot.
Ook nadat je een reset hebt gedaan?

• mr.wjca
Quicksilver schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:47:
[...]

Ook nadat je een reset hebt gedaan?
De reset had ik inderdaad niet gedaan.

Ik heb nu het volgende gedaan:
- powercfg –restoredefaultschemes
- restart
- eigen plan aan gemaakt en alles op Never.

Restart gedaan.
Overal stond Turn of screen after 15 minutes.

Reset gedaan.
Restart
Eigen plan gemaakt en overal Never aangegeven (ook in bestaande plannen en zo)
Restart
Overal stond weer Turn of screen after 15 minutes.

met de optie powercfg ben ik even verder opstap gegaan (google)
en heb nu de volgende actie gedaan:
powercfg -change -monitor-timeout-ac 0

(even gechecked overal stond het op Never)

Restart
en jawel het staat weer op 15 Minuten ik begin langzaam .....

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:08
Bit defender misschien? https://www.tenforums.com...ons-keep-resetting-2.html

Overigens is het mijn scherm of m'n scherm, maar zeker niet "me" scherm.

• mr.wjca
eLScha schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 06:35:
Bit defender misschien? https://www.tenforums.com...ons-keep-resetting-2.html

Overigens is het mijn scherm of m'n scherm, maar zeker niet "me" scherm.
Ik heb inderdaad Bitdefender.
Voor nu heb ik even Activate Profiles automatically uit gezet, en dat heeft geen effect.
Ik ga later vandaag even bitdefender er af gooien en kijken of dat een effect heeft.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 10:18
mr.wjca schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:25:
Er staat wel teams up mijn Desktop, maar mijn desktop is mijn prive PC ik ben ook Administrator , ben zelfs de enigste die hem gebruikt (vrouw en kind mogen alleen soms meekijken over me schouder)
Dat het een privé PC is en je administrator bent, betekent voor dat vinkje niks. Het is bedoeld voor BYOD situaties. Heb je gekeken of er niks bij account staat? Als daar niks staat, kan je deze mogelijke oorzaak uitsluiten.

(ik denk trouwens niet dat het kan hoor, maar als bedrijf Microsoft Intune gebruikt kan er veel geforceerd worden geloof ik)

[Voor 6% gewijzigd door _H_G_ op 18-01-2022 10:32]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee