Vraag

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:47
Allen,

Momenteel heb ik een Galaxy S10 in gebruik. Deze is direct na de release aangeschaft en is nu dus ongeveer 3 jaar oud.

De batterij wordt iets minder en hij heeft wat gebruikers sporen maar verder nog een prima toestel.

Via het werk mag ik een nieuwe telefoon uitzoeken. Ik verwacht de komende periode meer foto's te willen gaan maken ivm een kleintje die op komst is.

Wat heb ik zelf al gevonden
De Samsung Galaxy S10 bevalt prima maar Samsung heeft niet perse de voorkeur. In eerste instantie denk ik aan de nieuwe S22 maar sta open voor andere suggesties. Ik heb betere ervaringen met Android dus ook dat heeft de voorkeur. Duale SIM is wel een must zodat ik hem ook privé kan gebruiken.

Budget
Het werk betaald een aanzienlijk bedrag van de telefoon en kan zelf meer bijleggen met overuren of vakantie dagen indien wenselijk. Budget is dus niet zo belangrijk.

Mijn vraag
Aangezien mijn huidige telefoon eigenlijk nog prima is vind ik het jammer om het al weg te doen. Doorverkopen is niet echt een optie aangezien er best wat gebruikersschade aanwezig is. Maar een betere camera zou wel tof zijn. En een groter formaat heeft ook de voorkeur. Zijn de camera's op de huidige high end telefoons dusdanig verbeterd dat dit een flinke stap vooruit is t.o.v. de Galaxy S10? Of kan ik beter nog een paar generaties overslaan en over 1 a 2 jaar een nieuwe kopen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord (via Robje1244 op 13-01-2022 20:02)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:23
Op Camera is de S21 al beter dan de S10, dus verwacht dat de S22 ook beter zal zijn. https://www.galaxyclub.nl...axy-s10-upgraden-of-niet/

De S22 is nog niet uit, en er zijn nog beperkte gegevens, dus als je ze naast elkaar zet op vergelijkingsites zie je weinig data. Bijvoorbeeld: https://www.phonearena.co...xy-S22/phones/10959,11763

Wel zal de processer ongeveer 1,5 keer zo snel zijn verwacht ik.

De S22 is volgens mijn inschatting gericht als upgrade voor de S10 groep, bijvoorbeeld doordat het basis model evengroot gehouden is.
Dus een groter formaat kom je uit bij de S22+
Of als je niet wilt wachten of minder uitgeven is er de S21 FE nu uit.

Wil je wat anders dan Samsung is bijvoorbeeld de Sony Xperia 1 iii wel een interessant toestel, met ook prima camera's en video oplossingen. Ga er wel even voor zitten om het goed te leren.

Je kunt ook Chinees gaan kijken bij Oppo en Xiaomi. Die hebben ook goede telefoons, al is mijn ervaring dat de software vaak iets minder stabiel is.

Maar als ik zelf in jou schoenen stond, zou ik de Samsung S22 (+) nemen met een baby op komst voor de beste foto's zonder veel tijd kwijt te zijn aan een leercurve van een ander merk.
De S10 kun je dan als reserve toestel hebben liggen ingeval storing of ongeluk met je primaire toestel.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Robje1244 tja als je het zonde vind om nu al een nieuw toestel te kopen, zou ik hem lekker houden totdat je het niet meer zonde vind. Maar dat is echt een beslissing die je zelf kan maken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:23
Op Camera is de S21 al beter dan de S10, dus verwacht dat de S22 ook beter zal zijn. https://www.galaxyclub.nl...axy-s10-upgraden-of-niet/

De S22 is nog niet uit, en er zijn nog beperkte gegevens, dus als je ze naast elkaar zet op vergelijkingsites zie je weinig data. Bijvoorbeeld: https://www.phonearena.co...xy-S22/phones/10959,11763

Wel zal de processer ongeveer 1,5 keer zo snel zijn verwacht ik.

De S22 is volgens mijn inschatting gericht als upgrade voor de S10 groep, bijvoorbeeld doordat het basis model evengroot gehouden is.
Dus een groter formaat kom je uit bij de S22+
Of als je niet wilt wachten of minder uitgeven is er de S21 FE nu uit.

Wil je wat anders dan Samsung is bijvoorbeeld de Sony Xperia 1 iii wel een interessant toestel, met ook prima camera's en video oplossingen. Ga er wel even voor zitten om het goed te leren.

Je kunt ook Chinees gaan kijken bij Oppo en Xiaomi. Die hebben ook goede telefoons, al is mijn ervaring dat de software vaak iets minder stabiel is.

Maar als ik zelf in jou schoenen stond, zou ik de Samsung S22 (+) nemen met een baby op komst voor de beste foto's zonder veel tijd kwijt te zijn aan een leercurve van een ander merk.
De S10 kun je dan als reserve toestel hebben liggen ingeval storing of ongeluk met je primaire toestel.

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:47
@rens-br
Ik vind het inderdaad zonde om een goed werkende telefoon weg te doen. De vraag is meer of de nieuwe high end telefoons dusdanig verbeterd zijn qua camera kwaliteit dat ik het verschil ga merken. Ik zou het jammer vinden als ik dadelijk zo veel geld uit geef voor een nieuwe telefoon terwijl er amper verschil te merken is.

@swhnld
Ik vind de S10 eigenlijk al snel genoeg voor wat ik er mee doe. Dat de processor zo veel sneller is vind ik dus minder relevant. Het zou me dan vooral om de camera gaan plus het grotere scherm van de S22+. Bedankt voor het linken van het artikel. Ik ga hem vanavond eens doornemen!

Beide bedankt voor het mee denken! Ik ga de S22+ nog even afwachten en ga dan de eerste reviews bekijken. Dan besluit ik of ik de S10 nog een tijdje ga gebruiken of toch de overstap ga maken!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee