• GideonHenstra
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-11-2022
Hallo,
Ik heb nu al een paar jaar mijn smart tv, een LG UM7100PLB.
Nu kun je vanaf je telefoon op Spotify en Netflix iets kiezen en dan verbinden met de tv en het dan op de tv kijken, soortgelijk als met een chromecast. Nu lukt mij dit niet met bijvoorbeeld Videoland en Amazon Prime en ik vroeg mij af of dit gewoon niet kan of niet

Groetjes

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:07
Dat is een specifiek soort casten tussen de apps op de telefoon en de tv, met YouTube zal het waarschijnlijk ook lukken. Wil dat voor de andere ook werken dan zullen Amazon en RTL dat in de apps moeten inbouwen.

• GideonHenstra
oke en dat is voor deze apps niet het geval?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De gangbare opties zijn de ingebouwde miracast of airplay, zoals deze tv ook blijkbaar heeft:
Lokale netwerkdiensten Apple Airplay 2, DLNA, Miracast

dus welke van de 2 gebruik je?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
GideonHenstra schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:20:
oke en dat is voor deze apps niet het geval?
Nee, er zijn slechts enkele apps die buiten Chromecast of Apple AirPlay om deze functionaliteit bieden. Netflix, YouTube en Spotify zijn daar inderdaad de voorbeelden van.

Wil je deze zelfde functionaliteit ook van Videoland en Prime Video, dan ontkom je waarschijnlijk niet aan (bijvoorbeeld) een Chromecast. Er zijn natuurlijk ook tv's die de volledige Chromecast-functionaliteit ingebouwd hebben. Dan zou het wel weer met alle apps moeten lukken. Helaas is dat bij LG niet het geval.

• GideonHenstra
De TV heeft DLNA en miracast. als je via netflix of youtube verbind met de tv gaat dit via hetzelfde icoontje waar je op zou drukken met een chromecast

• GideonHenstra
NY_Giant schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:35:
[...]

Nee, er zijn slechts enkele apps die buiten Chromecast of Apple AirPlay om deze functionaliteit bieden. Netflix, YouTube en Spotify zijn daar inderdaad de voorbeelden van.

Wil je deze zelfde functionaliteit ook van Videoland en Prime Video, dan ontkom je waarschijnlijk niet aan (bijvoorbeeld) een Chromecast. Er zijn natuurlijk ook tv's die de volledige Chromecast-functionaliteit ingebouwd hebben. Dan zou het wel weer met alle apps moeten lukken. Helaas is dat bij LG niet het geval.
Maar als ik een chromecast in de tv zou drukken zou dat dan opdezelfde manier werken of werkt dat dan zoals een chromecast werkt en skipt hij de app

• NY_Giant
  • Niet online
GideonHenstra schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:37:
De TV heeft DLNA en miracast. als je via netflix of youtube verbind met de tv gaat dit via hetzelfde icoontje waar je op zou drukken met een chromecast
Dan zou je kunnen kijken naar een scherm mirror-optie. Maar dat werkt vaak niet zo vlekkeloos als Chromecast of AirPlay.

[Voor 53% gewijzigd door NY_Giant op 13-01-2022 12:40]

• NY_Giant
  • Niet online
GideonHenstra schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:39:
[...]

Maar als ik een chromecast in de tv zou drukken zou dat dan opdezelfde manier werken of werkt dat dan zoals een chromecast werkt en skipt hij de app
Dan worden de LG-apps van je tv normaal gesproken geskipt. De Chromecast maakt immers gebruik van zijn eigen HDMI-kanaal.

Eventueel kun je de nieuwste Chromecast met Google TV overwegen. Daar kun je apps op installeren die je met de bijkomende afstandsbediening bedient. Maar je kunt dan ook nog gewoon gebruik maken van het ouderwetse Chromecast-protocol, waarbij je dus vanaf de app op je telefoon de stream aanvraagt voor de Chromecast.

• GideonHenstra
Aaaah oke duidelijk. De tv kan alles prima maar het is gewoon vervelend om met de afstandsbediening cijfers in te typen om bijvoorbeeld videoland te unlocken en dan woorden te gaan spellen met de afstandsbediening terwijl je bij netflix het bijvoorbeeld in kan typen op je telefoon en met een druk op de knop op je tv hebt. Dus ik vroeg me af of ik nou iets fout deed/moest verbinden of dat dit niet kon. Helaas dus, iets om op te letten voor een volgende tv

• NY_Giant
  • Niet online
GideonHenstra schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:49:
Aaaah oke duidelijk. De tv kan alles prima maar het is gewoon vervelend om met de afstandsbediening cijfers in te typen om bijvoorbeeld videoland te unlocken en dan woorden te gaan spellen met de afstandsbediening terwijl je bij netflix het bijvoorbeeld in kan typen op je telefoon en met een druk op de knop op je tv hebt. Dus ik vroeg me af of ik nou iets fout deed/moest verbinden of dat dit niet kon. Helaas dus, iets om op te letten voor een volgende tv
Wellicht kun je in de appstore op je telefoon nog op zoek gaan naar een Smart Remote voor LG WebOS (zodat je vanaf je telefoon kunt typen). De meeste fabrikanten bieden wel zo'n optie, al werkt ook dat lang niet altijd even lekker.

• GideonHenstra
NY_Giant schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Wellicht kun je in de appstore op je telefoon nog op zoek gaan naar een Smart Remote voor LG WebOS (zodat je vanaf je telefoon kunt typen). De meeste fabrikanten bieden wel zo'n optie, al werkt ook dat lang niet altijd even lekker.
Aah dat is een tip, zat wel even te kijken en een officiële lijkt er niet te zijn waardoor je weer reclames krijgt etc. in ieder geval is mijn probleem verduidelijkt. Dank je wel
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee