Ik zit wat in de knoei met influxdb. Ik heb op mijn Synology/docker een influxdb server op gezet maar om een of andere reden geraak ik met geen stokken ingelogd.
Ik heb de admin account gebruikt die ik heb ingegeven in de web interface toen ik de eerste keer op de web interface kwam. Maar ik heb het gevoel dat dat hem niet gaat zijn. Ook heb ik eens geprobeerd om de omgevingsvariabelen DOCKER_INFLUXDB_INIT_PASSWORD en DOCKER_INFLUXDB_INIT_USERNAME te gebruiken, maar dan nog, ... altijd krijg ik dit:
Ik mis ergens iets. Misschien dat de influx-client een 1.6.7 is en de server een 2.X ? Ik weet het niet.
edit:
Het maakt zelfs niet uit welke user ik neem, admifn en een random string logt mij op een of andere manier ook (beperkt) in:
EDIT2:
Ik heb het probleem niet met influxdb v1.9.x, wel met influxdb 2.x. Dus er is iets veranderd van 1.x naar 2.0 wat maakt dat ik met dezelfde initiele config, met 1.x geen probleem heb en met 2.x wel.
Ik heb de admin account gebruikt die ik heb ingegeven in de web interface toen ik de eerste keer op de web interface kwam. Maar ik heb het gevoel dat dat hem niet gaat zijn. Ook heb ik eens geprobeerd om de omgevingsvariabelen DOCKER_INFLUXDB_INIT_PASSWORD en DOCKER_INFLUXDB_INIT_USERNAME te gebruiken, maar dan nog, ... altijd krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| influx -host 10.10.10.10 -password '' -username 'admin' -database 'cv_ketel' pi@raspberrypi:~ $ influx -host 10.10.10.10 -password '' -username 'admin' -database 'cv_ketel' password: Connected to http://10.10.10.10:8086 version 2.1.1 InfluxDB shell version: 1.6.7~rc0 > use cv_ketel ERR: received status code 401 from server DB does not exist! > show databases ERR: received status code 401 from server > |
Ik mis ergens iets. Misschien dat de influx-client een 1.6.7 is en de server een 2.X ? Ik weet het niet.
edit:
Het maakt zelfs niet uit welke user ik neem, admifn en een random string logt mij op een of andere manier ook (beperkt) in:
code:
1
2
3
4
5
| pi@raspberrypi:~ $ influx -host 10.10.10.10 -password '' -username 'admifn' -database 'cv_ketel' password: Connected to http://10.10.10.10:8086 version 2.1.1 InfluxDB shell version: 1.6.7~rc0 > |
EDIT2:
Ik heb het probleem niet met influxdb v1.9.x, wel met influxdb 2.x. Dus er is iets veranderd van 1.x naar 2.0 wat maakt dat ik met dezelfde initiele config, met 1.x geen probleem heb en met 2.x wel.
[Voor 20% gewijzigd door bucovaina89 op 12-01-2022 21:35]