Hierbij meld zich een zonnepanelen-leek die op zoek is naar wat advies.
Ik heb (binnenkort, bouw wordt in februari afgerond) een loods waarvan het dakvlak precies noord/zuid staat. Op het zuidvlak wil ik zonnepanelen laten plaatsen, de loods staat aardig vrij en dus geen slagschaduw op het dak.
====================================
1. Foto's
:strip_exif()/f/image/CNcJKhuUGNZQxBxDuGmEkh6a.jpg?f=fotoalbum_large)
2. Beschikbare (dak)ruimte
Het zuidvlak is 9,80 x 4,80 meter, dakhelling is 35º.
3. Schaduw
Geen eigenlijk
4. Jaarverbruik
Er zijn plannen voor een warmtepomp, en een elektrische auto zal er ook weleens komen. Het huidige jaarverbruik is dan ook niet representatief. Ik leg liefst het hele zuidvlak zo vol mogelijk.
5. Huidige elektriciteitsaansluiting
3x25A
6. Budget en doel
Doel...zoveel mogelijk opbrengst van het vermelde dakvlak.
Budget...komt wel goed, ik wil met name zeker zijn van een kwaliteits-systeem.
7. Wie gaat het project uitvoeren
Ik wil het volledig uitbesteden. Ik heb mij ingeschreven voor een zonnepanelen initiatief van de Rabobank, verdere aanvragen moet ik nog doen.
8. Bijhouden van data
Een standaardportal/app waarop het verbruik/opwekking te zien is is wat mij betreft meer dan voldoende. Vind het leuk om e.e.a. een beetje in de gaten te houden maar hoeft geen getallen-mierenneukerij te worden.
9. Reeds verkregen offertes
Nog niets dus.
10. Regio
Kop van Noord-Holland.
Zelf een beetje zitten puzzelen en grote panelen passen wel mooi lijkt het op. Zijn er nog noemenswaardige nadelen van grotere (dan standaard) panelen?
16 stuks moet lukken, wat verwachten jullie ongeveer qua totale kosten?
Ik heb (binnenkort, bouw wordt in februari afgerond) een loods waarvan het dakvlak precies noord/zuid staat. Op het zuidvlak wil ik zonnepanelen laten plaatsen, de loods staat aardig vrij en dus geen slagschaduw op het dak.
1. Foto's
:strip_exif()/f/image/CNcJKhuUGNZQxBxDuGmEkh6a.jpg?f=fotoalbum_large)
2. Beschikbare (dak)ruimte
Het zuidvlak is 9,80 x 4,80 meter, dakhelling is 35º.
3. Schaduw
Geen eigenlijk
4. Jaarverbruik
Er zijn plannen voor een warmtepomp, en een elektrische auto zal er ook weleens komen. Het huidige jaarverbruik is dan ook niet representatief. Ik leg liefst het hele zuidvlak zo vol mogelijk.
5. Huidige elektriciteitsaansluiting
3x25A
6. Budget en doel
Doel...zoveel mogelijk opbrengst van het vermelde dakvlak.
7. Wie gaat het project uitvoeren
Ik wil het volledig uitbesteden. Ik heb mij ingeschreven voor een zonnepanelen initiatief van de Rabobank, verdere aanvragen moet ik nog doen.
8. Bijhouden van data
Een standaardportal/app waarop het verbruik/opwekking te zien is is wat mij betreft meer dan voldoende. Vind het leuk om e.e.a. een beetje in de gaten te houden maar hoeft geen getallen-mierenneukerij te worden.
9. Reeds verkregen offertes
Nog niets dus.
10. Regio
Kop van Noord-Holland.
Zelf een beetje zitten puzzelen en grote panelen passen wel mooi lijkt het op. Zijn er nog noemenswaardige nadelen van grotere (dan standaard) panelen?
16 stuks moet lukken, wat verwachten jullie ongeveer qua totale kosten?
/f/image/OwWJqbP7izDJaihzJZKJ6Z9o.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NCAOnDzEr8QRl32CxJPNO4ia.jpg?f=user_large)