Toon posts:

muur en vloer repareren met beton?

Pagina: 1
Acties:

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-02 12:54
Ik ben aan de klus geslagen in mijn nieuwe huis, en heb hier de oude, gemetselde ventilatiekanalen uit gesloopt, aangezien die onnodig veel ruimte van de woon- en badkamer in beslag namen. Het oude kanaal was door de verdiepingvloer heen gemetseld, waardoor er nu een groot gat van zo'n 30x50 cm in de verdiepingsvloer zit. Hier komen nog 2 spirobuizen in voor balansventilatie, maar grotendeels blijft het leeg.

Daarnaast is (zoals op de foto deels te zien) wat schade ontstaan aan een (niet dragend) binnenmuurtje. Dat zal gerepareerd moeten worden.

Ik heb echter niet zoveel ervaring met cement en beton klusjes, dus vraag me af hoe ik dit het beste aan kan vliegen?

Het gat in de vloer dacht ik van onderaf dicht te zetten met een stuk hout, kieren afpurren, wat lange schroeven/kozijnankers of zo in de zijkant boren om als wapening te dienen, en dan volstorten met wat kant-en-klaar beton. Het gat zit echter onder het bad, misschien is dit wel overkill en kan ik gewoon het hele gat met pur-schuim vullen of zo?

Om de muur te repareren dacht ik een baksteen te zoeken die ongeveer in het gat past, en de rest dicht te smeren met snelcement. Zou ik hier een evt ook een restje beton voor kunnen gebruiken? Of druipt dat zo van de muur af...

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 01:02

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb 3 jaar geleden ongeveer hetzelfde gedaan, met een iets kleiner gat.