Toon posts:

Aurus B450 Elite werkt niet meer na bios update

Pagina: 1
Acties:

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-05 00:31
Heb zojuist de Gigabyte Auros B450 Elite een bios update gegeven en na de update geen beeld meer.

Heb geprobeerd cmos met een schroevendraaier te clearen, je ziet dat het ram snel knippert maar meer gebeurt er niet.

En heb de batterij er 5 min uitgehad.

Knopjes VGA,RAM,CPU lichten op het knopje boot helaas niet.

Iemand een suggesie nog? Lijkt me sterk dat je met een officele bios release de zooi bricked.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:21
Je weet als je een bios updat doet dat je dan heeeeel lang moet wachten voordat er terug beeld komt bij Ryzen.

Ow en welke cpu steekt in het mobo en welke bios heb je geflashed?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• milotic
Damic schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:40:
Je weet als je een bios updat doet dat je dan heeeeel lang moet wachten voordat er terug beeld komt bij Ryzen.

F63d

3300X

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:33
Van welke bios versie kwam je?

• milotic
F61

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou zeggen probeer het eens zonder geheugen en daarna met 1 memory stick.

• milotic
Viper® schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:02:
Ik zou zeggen probeer het eens zonder geheugen en daarna met 1 memory stick.
Helaas ook met een ander setje ram niet

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Damic schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:40:

En inderdaad aanzetten en een aantal minuten wachten

• milotic
Ff een 1300 in gestopt en boem werkt meteen, bios terug geflashed na f61 cpu verwisseld naar de 3300x weer, en weer geen beeld.

Dat word dus wachten wat ik zo begrijp?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:22

nelizmastr

Goed wies kapot

milotic schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:22:
Ff een 1300 in gestopt en boem werkt meteen, bios terug geflashed na f61 cpu verwisseld naar de 3300x weer, en weer geen beeld.

Dat word dus wachten wat ik zo begrijp?
Nee, dan is je 3300X gaar. Die heeft zichzelf kennelijk de nek om gedraaid bij de vorige flash.

I reject your reality and substitute my own

• milotic
Dat lijkt me wel heel heel sterk met een bios update.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:13
milotic schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:26:
Dat lijkt me wel heel heel sterk met een bios update.
Is niet vreemd hoor met Ryzen. 3300X wordt vanaf F40 ondersteunt dus als die met F61 niet werkt is er iets mis met de cpu.

• milotic
Werkt op een ander bord wel. Staat ftpm corrupted of structure changed.

Press y to reset press n tot keep bla bla ftpm Will not enable in New cpu

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 12:01
Dat is alleen een TPM beveiliging vaak icm bitlocker ofzo. Mocht je dat niet gebruiken kan je gewoon yes drukken

• milotic
Ik heb het vermoeden dat het ram geheugen kut doet! Ook nog van corsair ook hehe

Update is 1 een rot bankje ram! pure toeval dat het net na de flash verkeerd liep.

THX IEDEREEN

[Voor 61% gewijzigd door milotic op 12-01-2022 22:30]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee