iCloud vol met foto’s, hoe te downloaden zonder kopieën

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK82
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-04-2022
Mijn vraag:

Mijn 5GB iCloud ruimte die ik van Apple gratis krijg zit natuurlijk vol. Met foto’s wel te verstaan. Nou wil ik deze foto’s hier graag af hebben op mijn telefoon zonder dat ik kopieën download.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
iPhone 12 128GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Inloggen kan op iCloud.com > Foto’s en ik kan zien welke foto’s er precies in de cloud staan. Ik kan deze selecteren en downloaden maar mijn iPhone vraagt me dan of ik er een .zip van wil downloaden.

In de app Foto’s op mijn iPhone vind ik nergens een Album die de foto’s die met de iCloud gesynchroniseerd staan weergeeft.

Mijn wens is dus, alle foto’s uit de iCloud halen, op mijn telefoon plaatsen. De foto’s die niet meer op mijn iPhone stonden graag op de iPhone plaatsen, de ‘dubbele’ foto’s éénmalig op de iPhone zetten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:34
Hebben ze nog dezelfde naam? Meestal herkent hij ze dan als dubbele en vraagt hij ze te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 11:34
Je kan ergens op icloud (zit beetje verstopt) een download doen van ALLES wat Apple van je weet. Hier kun je in 1 keer al je foto’s downloaden.

Maar kun je niet beter iCloud sync van foto’s uitzetten en dan iCloud foto’s verwijderen (als dat niet automatisch gaat als je sync uitzet).

Verder lijkt idee is niet zo handig. Als je straks je telefoon kwijt raakt of onherstelbaar kapot gaat ben je al je foto’s kwijt… Ik heb iCloud uitgebreid naar 2TB. Niet gratis, maar 2400 euro (20 jaar, 12 maanden, tientje pm) zijn mijn foto’s me over 20 jaar wel waard. Plus het scheelt veel gezeik. Ps. Er is ook een 200GB versie voor 3 euro pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:11
Haal ze op via de Foto's app op je Mac of installeer iCloud for windows. Download alles, vink iCloud foto's uit in je telefoon, verwijder alle foto's van je telefoon en zet ze er daarna weer op vanuit je gedownloade folder op je Mac/pc.

Of betaal 0,99 cent per maand, 12 euro per jaar, of een hogere tier om je hier geen zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:22
Foto's downloaden, zie hier: https://support.apple.com/en-us/HT209454

Als je iCloud foto's op je telefoon uitzet kan je kiezen of je de foto's laat staan, of dat je deze verwijderd. De optie van sigmundfreud om ze weg te halen en dan weer terug te zetten zal zeker werken, je kan ook even proberen of je ze kan laten staan en of dan de foto's zelf op je telefoon achterblijven, of dat je alleen een preview/low quality version overhoud. Hierna kan je alsnog alles verwijderen en de gedownloade versies terugzetten.

Enne.... denk na over je backup strategie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdetenk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik had hier ook last van, maar alleen bij portret foto's. Deze is bij de laatste IOS update gefixed, maar ik moest wel alle missende foto's opnieuw toevoegen.

Daarnaast moet je wel even opletten: In de gedeelde map deel je niet de full-res images. Voor ons een redelijke dealbreaker.
Pagina: 1