Dag Tweakers,
Ik ben in het bezit van een Metz Mecastudio SL-400 SB/UM-Kit II
Dat zijn twee studioflitsers die kunnen bediend worden via een sync-kabel.
Mijn camera is een Sony 7Aiii met de nieuwe hotshoe met multi interface dat Sony hanteert.
Om niet gebonden te zijn aan de lengte van die kabel ben ik op zoek naar een draadloze set.
Ik had hiervoor 2 oplossingen op het oog..
1e oplossing
- Pixel TF-334 adapter om naar een 'normale' hotshoe te kunnen gaan.
- Godox triggerset om het signaal te kunnen doorsturen.
Hier is helaas de hotshoe niet leverbaar. Een vergelijkbare hotshoe bij Kamera-express is ook niet leverbaar.
2e oplossing
- Godox X2 transmitter
- Godox X1 reciever
Helaas niet leverbaar maar Nissin heeft dit ook:
- Nissin Commander Air 1
- Nissin Reciever R
Nu is wel duidelijk dat de 2e oplossing duurder en eigenlijk overkill is omdat de studioflits enkel maar via een synckabel kan getriggerd worden.
Ik zoek dus een oplossing zoals in het eerste voorbeeld dat wel leverbaar is.
Bij de voor mij bekende winkels (Cameranu, Kamera-express, Art&Craft) zijn de artikelen niet voorradig.
De 2e oplossing wil ik het liefste aanschaffen als er zich geen andere oplossing aanbiedt.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik ben in het bezit van een Metz Mecastudio SL-400 SB/UM-Kit II
Dat zijn twee studioflitsers die kunnen bediend worden via een sync-kabel.
Mijn camera is een Sony 7Aiii met de nieuwe hotshoe met multi interface dat Sony hanteert.
Om niet gebonden te zijn aan de lengte van die kabel ben ik op zoek naar een draadloze set.
Ik had hiervoor 2 oplossingen op het oog..
1e oplossing
- Pixel TF-334 adapter om naar een 'normale' hotshoe te kunnen gaan.
- Godox triggerset om het signaal te kunnen doorsturen.
Hier is helaas de hotshoe niet leverbaar. Een vergelijkbare hotshoe bij Kamera-express is ook niet leverbaar.
2e oplossing
- Godox X2 transmitter
- Godox X1 reciever
Helaas niet leverbaar maar Nissin heeft dit ook:
- Nissin Commander Air 1
- Nissin Reciever R
Nu is wel duidelijk dat de 2e oplossing duurder en eigenlijk overkill is omdat de studioflits enkel maar via een synckabel kan getriggerd worden.
Ik zoek dus een oplossing zoals in het eerste voorbeeld dat wel leverbaar is.
Bij de voor mij bekende winkels (Cameranu, Kamera-express, Art&Craft) zijn de artikelen niet voorradig.
De 2e oplossing wil ik het liefste aanschaffen als er zich geen andere oplossing aanbiedt.
Alvast bedankt voor het meedenken!