Mailserver en Virusdetectie

Pagina: 1
Acties:

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Topicstarter
Hoi,

Ik heb Mailtraq (mailserver proggie) geinstalleerd hier op ons bedrijf op een aparte pc. Het werkt goed naar behoren. Maar hoe kan ik nu zorgen dat de emails die daarbinnen komen gescanned worden op virusen?.

Ik heb Mcafee Virusscan geinstalleerd met alle benodigde opties aan zoals: downloadscan etc etc.

Scant deze scanner nou de emails die binnen gehaald wordt door mailtraq en later doorgestuurd worden naar de gebruiken op een LAN.

Thanks for replies

www.tradealliance.nl

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[beetje offtopic]
Iets dergelijks moet toch makkelijk terug te vinden zijn in de manuals van McAfee? (mits ze die nog op papier leveren, uiteraard)
[/beetje offtopic]

Voor mijn gevoel scant mijn 'client-McAfee' alle mails die binnenkomen.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Ridge

Ridge

Topicstarter
nou das juist het probleem kan nix vinden :Z

www.tradealliance.nl

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 16:12 schreef pven het volgende:
Voor mijn gevoel scant mijn 'client-McAfee' alle mails die binnenkomen.
McAfee scant de mailtjes als je zo opent, althans in Outlook Express. Op de cd van MCAfee staat een test file (EICAR.COM). Die moet je virusscanner triggeren. Kwestie van dus gewoon even die testfile naar jezelf mailen en kijken wat er gebeurt. Zo heb ik het ook getest.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Ik moet dus iets hebben die de meels scanned als ze door mailtraq binnen gehaald worden en voordat de gebruiker zijn/haar postvak leegt een virus alert geeft.

Iemand ideeen?

www.tradealliance.nl

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat je kunt doen is een mailtje maken met bestanden van de volgende site erin http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm en kijken of McAfee de virii eruit haalt.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:29

McMiGHtY

- burp -

McAfee heeft een product wat intergreert in je mailserver het heet geloof ik WebShield SMTP

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08 21:09

John2B

I Love RAID5..!!

McAfee intergreren werkt alleen in Outlook, Wat wel gaat werken is tussen downloaden en je mailingprogramma Mailsweeper ( zie www.mimesweeper.com) met bv McAfee installeren maar dat wordt een dure oplossing.

McAfee Webshield heb ik geen ervaring mee, misschien uitproberen met een eveluatie versie van Webshield?

Succes

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Area53
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-10-2025

Area53

I'am lost in space!!

WebShield SMTP
WebShield SMTP is a firewall-independent scanner that easily plugs into virtually any existing network. This is accomplished by implementing a gateway virus scanner that essentially acts like your existing SMTP gateway-the difference being that this gateway contains a world leading virus scanning technology from McAfee. Now SMTP traffic can be scanned without impacting other performance critical systems such as firewalls or mail servers. WebShield SMTP is feature rich with content filtering, automatic updates, remote manageability, alert notification, reporting capabilities, and an award winning AV engine.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Staat er dan niets in de handleiding van Mailtraq?

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:13

Asphyxion

I am, therefor I think

http://www.mailsweeper.com

Werkt het bedrijf waar ik stage loop ook mee...

• Neo_2000
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06-2024
Misschien kun je hier iets mee. Gevonden op de site van Mailtraq.

• Ridge

Ridge

Topicstarter
uhm was ik vergeten te melden :Z

ik heb Mcafee Virusscan op een windows 95 machine waar ook mailtraq staat.

en zowel bij mcafee als bij mailtraq kan ik daar nix over vinden :(

je hebt wel een aantal features (mcafee) zoals
systemscan
emailscan
downloadscan
internet filter

het gekke is dat dat ik elke optie in kan schakelen maar emailscan blijft grijs (ipv zwart als tie ingeschakeld staat) dus ik het vermoeden dat emails NIET gescanned worden bij ophalen van mail.

Mcafee staat ook bij de gebruikers die nog niet op mailtraq zijn aangesloten (omdat mailtraq hierop proef draait met 3 gebruikers )

mailprogramma is outlook express

dus ook bij de gebruikers die zonder mailtraq werken wordt volgens mij niet gescanned

HELP

www.tradealliance.nl

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:48
Misschien moet je de documentie/help *nog* beter lezen :)

De e-mail scanning van McAfee blijft grijs omdat je geen MAPI- of cc:Mail client gebruikt. Als je e-mail scanning voor internet e-mail aanzet, wordt dit via de download scanning optie gedaan (staat ook in het optiescherm).

Als je de optie e-mail scanning in McAfee dus aanzet op je clients en je geeft binnen deze optie aan dat je internet e-mail wilt scannen, zal McAfee de optie download scanning aanzetten.

Op deze manier worden de mailtjes pas gescand als de gebruiker ze ophaalt. Wil je ze eerder scannen dan heb je toch een product nodig zoals hierboven genoemd (Webshield SMTP of Mailsweeper), maar dat kan nogal prijzig worden inderdaad.

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Nadat er toch vandaag een virus binnen kwam wandelen via MAILTRAQ en TOCH bij de gebruiker terecht kwam heb ik Mcafee vervangen door Norton AV 2001 en deze scant (je ook zien) de meels die binnen komen op de meelservert :)

Dus ik heb weer een goed verhaal voor mijn baas

Thanks for the info dudes

CLOSE plz

www.tradealliance.nl

Pagina: 1