Vraag

• bekhele
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-07-2022
hello,
graag jullie advies.

ik kan relatief cheap voor dezelfde prijs een van de volgende SSD's verkrijgen:

pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 1TB

of
pricewatch: XPG SX8200 Pro 1TB

bij de laatste is gecontroleerd,heeft de originele controller,niet de cheape variant.

voor zeer simpel gebruik gewoon OS en programma's op draaien,en opslag van wat film en muziek

dus mijn vraag is welke van deze 2 zouden jullie me adviseren?

[Voor 20% gewijzigd door bekhele op 12-01-2022 15:30]

Beste antwoord (via bekhele op 12-01-2022 18:43)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:08

Bolletje

Moderator Harde Waren
bekhele schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:47:
ik zie vlak onder mijn post iemand die advies over 2 ssd's vraagt en die krijgt 40 antwoorden.maar mijn gelijkaardige vraag is blijkbaar voor niemand de moeite? lol
Je ziet bij het andere topic ook dat de discussie pas op gang komt als er meer informatie komt over hoe je het wil gebruiken, welk systeem je hebt etc En welke prijs is ook belangrijk.
Zijn ze beide nieuw?

Verschillen zijn maar klein. Evo Plus lijkt iets beter te zijn, al is dat meer op papier. Ook is die iets nieuwer In de praktijk ga je er waarschijnlijk niets van werken. Zoals je zelf al door had zijn er soms andere revisies van hetzelfde product.

Zelf zou ik voor de 970 Evo Plus gaan bij gelijke prijs.

Alle reacties

• bekhele
ik zie vlak onder mijn post iemand die advies over 2 ssd's vraagt en die krijgt 40 antwoorden.maar mijn gelijkaardige vraag is blijkbaar voor niemand de moeite? lol

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:53
bekhele schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:22:
hello,
graag jullie advies.

ik kan relatief cheap voor dezelfde prijs een van de volgende SSD's verkrijgen:

pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 1TB

of
pricewatch: XPG SX8200 Pro 1TB

bij de laatste is gecontroleerd,heeft de originele controller,niet de cheape variant.

voor zeer simpel gebruik gewoon OS en programma's op draaien,en opslag van wat film en muziek

dus mijn vraag is welke van deze 2 zouden jullie me adviseren?
De Samsung 970 Evo is sneller, voor de rest vrij gelijk, ik zou voor die Evo gaan als je beide voor dezelfde prijs kan krijgen. Maar dat had je waarschijnlijk ook al gevonden.
Tweakers is geen servicedesk :z

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-03 13:41
"voor zeer simpel gebruik gewoon OS en programma's op draaien,en opslag van wat film en muziek"

--> Beiden zullen ruimschoots voldoen ... Ik zou weliswaar ook de Evo Plus nemen.

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:08
Die vraag staat ook al 2 dagen open. Wellicht is de vraag ook wat interessanter dan die van jou?
Je zoekt advies tussen 2 SSD's voor huis-tuin en keuken gebruik, 2 verschillende merken waarvan 1 nog nooit van gehoord heb, de andere "het SSD merk".

Wat voor discussie waarde verwacht je hiervan?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:08

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je ziet bij het andere topic ook dat de discussie pas op gang komt als er meer informatie komt over hoe je het wil gebruiken, welk systeem je hebt etc En welke prijs is ook belangrijk.
Zijn ze beide nieuw?

Verschillen zijn maar klein. Evo Plus lijkt iets beter te zijn, al is dat meer op papier. Ook is die iets nieuwer In de praktijk ga je er waarschijnlijk niets van werken. Zoals je zelf al door had zijn er soms andere revisies van hetzelfde product.

• bekhele
Fore! schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:59:
[...]

Die vraag staat ook al 2 dagen open. Wellicht is de vraag ook wat interessanter dan die van jou?
Je zoekt advies tussen 2 SSD's voor huis-tuin en keuken gebruik, 2 verschillende merken waarvan 1 nog nooit van gehoord heb, de andere "het SSD merk".

Wat voor discussie waarde verwacht je hiervan?
hoe is die zijn vraag interessanter? die vraagt 100% hetzelfde maar dan 2 verschillende merken.
en als jij nog nooit van het ene merk hebt gehoord moet ik dus duidelijk niet bij jou zijn om advies! toch bedankt

• bekhele
Bolletje schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:59:
[...]

Zijn ze beide nieuw?

klaar dat is duidelijk, zijn beide nieuw ja aan gelijke prijs.
bedankt!

• bekhele
dylan111111 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:51:
[...]

De Samsung 970 Evo is sneller, voor de rest vrij gelijk, ik zou voor die Evo gaan als je beide voor dezelfde prijs kan krijgen. Maar dat had je waarschijnlijk ook al gevonden.

[...]

Tweakers is geen servicedesk :z
, ik had een vermoeden maar hoor altijd graag feedback van mensen die er ervaring en verstand van hebben. bedankt!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee