Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionUnlimited
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-01 12:14
De situatie
Ik ben voor mijn werkgever een project aan het opzetten over parametrisch ontwerpen, in ons geval het semi- automatisch ontwerpen van een fysiek goed. We willen 3 studenten laten samen werken voor een proof of concept:
- 2 studenten die zich met het fysieke ontwerp proces & engineering bezig houden (en daarvoor de code zullen schrijven)
- 1 student die zich bezig houdt het totale overzicht houdt op het ICT vlak, en zich richt op werken met optimalisatie en 3D geometrieën (input over welke onderdelen er in het product moeten komt van de andere studenten, deze moeten vervolgens een fysieke locatie krijgen in het eindproduct).
Mijn vraag
Wat voor ICT student zo ik hier voor moeten vragen? HBO, WO? en van welke opleiding?
Of zou een andere type opleiding hier beter voor geschikt zijn?

Alvast bedankt! Ik hoor graag als ik het nog verder moet toelichten

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:35
Waarom moeten het studenten zijn? Dit klinkt best geavanceerd en als het project doorslag moet geven bij een waarschijnlijk dure en grote keuze zou ik er wat meer ervaren mensen bij halen.
Ik denk dat zelfs op de professionele markt je al goed moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dit lijkt me meer iets voor Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan dan Softwareontwikkeling (zie Waar hoort mijn topic?)

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 12-01-2022 14:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:07

ThunderNet

Flits!

Binnen wat voor framework/scope wil je dit doen? Automatisering binnen Creo/Inventor/SW/etc.? of volledig nieuwe software? En waarom studenten?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 21:08

BCC

WO Werktuigbouwkunde zou ik eens gaan shoppen als ik jou was. Of de HBO versie daarvan.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Ik mis input van mensen die daadwerkelijk mee gaan werken/kunnen werken. Verwacht van de gemiddelde WTBer geen fantastisch programmeertalent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Als het een serieus project is voor de toekomst zou ik het professioneel aanpakken.

Niet dat het niet leuk zou zijn voor een student als stage, maar dat is dan vooral een "probeer maar en we zien wel waar het schip strand" situatie.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbootster
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-11-2024
Bouwkunde-achtige achtergrond lijkt me nodig. Wellicht iemand uit de hoek van civiele techiek. Maar wel iemand die bekwaam is in de digitale aspecten van dit vakgebied.
HBO/WO - dat ligt aan wat je nodig hebt. Simpel gezegd: een doener of een denker? Doorgronden hoe geoptimaliseerd kan worden? Dan eerder WO. Optimalisatie daadwerkelijk uitvoeren? HBO. Maargoed, staar je niet blind daarop: er zijn heel praktisch ingestelde WO'ers en er zijn mensen die op HBO zitten en theorie eigenlijk veel leuker vinden.
Verder sluit ik me aan bij eerdere posts over of studenten wel geschikt zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door mrbootster op 12-01-2022 15:34 ]

Pagina: 1