Ik heb een panasonic GT60 plasma televisie. Die heb ik met een optische kabel aangesloten op een Sony HT-SS1300. Daarmee krijg ik Dolby Digital 5.1 geluid via mijn receiver als ik gebruik maak van de "native" apps van de TV. De Panasonic GT60 heeft echter wel een Netflix-app (en daardoor heb ik Dolby Digital), maar alle nieuwere streamingdiensten niet. Vandaar dat ik een Chromecast of een PS4 gebruik om bijvoorbeeld Disney+ en Amazon Prime te kunnen kijken. Alleen krijg ik daar slechts stereo uit. Mijn receiver kan dat wel omzetten naar Pro Logic etc, maar dat is toch niet helemaal “the real thing”.
Mijn tv heeft welHDMI ARC, maar mijn receiver niet.
Nu is mijn vraag; is er (behalve een nieuwe receiver kopen met ARC of een nieuwere tv met alle nieuwe native apps) nog een manier om Dolby Digital uit de Chromecast (of welke andere externe bron zonder optische uitgang dan ook) te krijgen?
Mijn tv heeft welHDMI ARC, maar mijn receiver niet.
Nu is mijn vraag; is er (behalve een nieuwe receiver kopen met ARC of een nieuwere tv met alle nieuwe native apps) nog een manier om Dolby Digital uit de Chromecast (of welke andere externe bron zonder optische uitgang dan ook) te krijgen?