Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_52
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-01-2022
Goedemiddag, 

Ik heb een vraag. 

Afgelopen zondag heb ik bij bel simpel een A52s gekocht. 

Door toeval kwam ik erachter dat bel simpel ook grijze import toestellen verkoopt (nog nooit van gehoord), en ben ik verder gaan zoeken, maar ik weet niet zeker of ik het goed begrijp. Bel simpel geeft zelf aan dat ze niet weten of ik nu een Nederlands toestel heb, wel een Europees, maar meer info kunnen ze me niet geven. Ook geven ze aan dat dit geen problemen op zal leveren, maar is dat zo? Krijg ik dan wel alle updates en aanbiedingen, zoals promoties (zoals de cashback die nu loopt)?

Wat ik begrepen heb, zou ik bij de softwareversie serviceprovider moeten kunnen zien of het een Nederlands toestel heb. Verder las ik dat dit voor NL toestellen PHN/PHN,PHN/PHN/PHN zou moeten zijn.  Ik heb gisteren alvast een aantal dingetjes ingesteld op de telefoon, maar zonder mijn (vodafone) simkaart erin. Dit omdat ik nog geen hoesje heb en ik het toestel zonder hoesje niet wil gebruiken. In de gegevens staat bij mij nu dus PHN/PHN,PHN/EUX/PHN.

Is dit nu wel een NL toestel of niet? En wat ik ook gelezen heb, is dat toestellen tot 2020 deze registratie hebben, maar een A52s is toch van 2021 volgens mij? En kan het zijn dat die EUX nog verandert wanneer ik mijn simkaart erin doe? Of kan ik hem beter naar fabrieksinstellingen terug zetten en opnieuw beginnen? 

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:58

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Op een origineel Nederlands toestel dat in Nederland gebruikt wordt met Nederlandse simkaarten staat daar: PHN/PHN,PHN/PHN, of (op toestellen uit 2020) PHN/PHN,PHN/EUX/PHN. PHN is Samsung's CSC voor Nederland. De laatste drieletter-code geeft aan voor welk land (en provider) het toestel oorspronkelijk bestemd was.
Bron: https://www.galaxyclub.nl...y-telefoon-grijze-import/

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_52
Bedankt voor je snelle reactie. Dat is inderdaad wat ik dus al gelezen had, ook dat stukje over een toestel van 2020. Maar dit is geen toestel van 2020 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_52
Bron: https://www.galaxyclub.nl...y-telefoon-grijze-import/
[/quote]

Bedankt voor je snelle reactie. Dat is inderdaad wat ik dus al gelezen had, ook dat stukje over een toestel van 2020. Maar dit is geen toestel van 2020 toch?

[ Voor 18% gewijzigd door Mol_52 op 12-01-2022 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 10:10

GforceNL

Out of memory....

@Mol_52 Belsimpel geeft meestal duidelijk aan of een telefoon wel of niet uitgesloten is van acties.

Bij deze in ieder geval :

https://www.belsimpel.nl/...ac49cc232e1d763293336ae8f

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_52
GforceNL schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:54:
@Mol_52 Belsimpel geeft meestal duidelijk aan of een telefoon wel of niet uitgesloten is van acties.

Bij deze in ieder geval :

https://www.belsimpel.nl/...ac49cc232e1d763293336ae8f
Als ik het goed begrijp zou de telefoon dus uitgesloten zijn van deze actie als het geen Nederlands toestel is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

@Mol_52 Ik denk dat je problemen ziet die er niet zijn, ik zie nergens dat de telefoon die jij deze week (binnen de actie periode) gekocht hebt niet in aanmerking komt.

*tenzij het een outlet toestel is*

Je hebt een toestel gekocht bij Belsimpel en Belsimpel adverteert met Cashback.

Tijdens het proces moet je je serie nummer al opgeven, dus in het zeer onwaarschijnlijke geval dat het toestel niet in aanmerking komt weet je dat vrij snel.

Bij problemen (als die er überhaupt zijn) kun je altijd terug naar Belsimpel.

Ik heb regelmatig telefoons bij Belsimpel gekocht, partijen telefoons die uitgesloten zijn worden altijd duidelijk vermeld, hierbij een voorbeeld:

https://www.belsimpel.nl/samsung-galaxy-z-flip

Kort gezegd, gewoon aanvragen.

[ Voor 18% gewijzigd door GforceNL op 12-01-2022 13:49 . Reden: mits/tenzij ]

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

GforceNL schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:05:
@Mol_52 Ik denk dat je problemen ziet die er niet zijn, ik zie nergens dat de telefoon die jij deze week (binnen de actie periode) gekocht hebt niet in aanmerking komt.

*Mits het een outlet toestel is*
Ik weet niet waar het hardnekkige misbruik van het woord mits vandaan komt, maar het is TENZIJ.

Mits is exact het tegenovergestelde van wat jij bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_52
GforceNL schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:05:

*Mits het een outlet toestel is*

Je hebt een toestel gekocht bij Belsimpel en Belsimpel adverteert met Cashback.

Tijdens het proces moet je je serie nummer al opgeven, dus in het zeer onwaarschijnlijke geval dat het toestel niet in aanmerking komt weet je dat vrij snel.

Bij problemen (als die er überhaupt zijn) kun je altijd terug naar Belsimpel.

Ik heb regelmatig telefoons bij Belsimpel gekocht, partijen telefoons die uitgesloten zijn worden altijd duidelijk vermeld, hierbij een voorbeeld:

https://www.belsimpel.nl/samsung-galaxy-z-flip

Kort gezegd, gewoon aanvragen.
toon volledige bericht
Mijn vraag was niet of ik de cashback kan aanvragen, maar of het een NL toestel is.... maar ik begrijp wat je bedoelt. Als het een niet Nederlands toestel is dan zou de cashback niet gelden. Ik heb net het EAN nummer gecontroleerd en dat staat ook bij de cashback actie vermeld. Duidelijk :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Mol_52 op 12-01-2022 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_52
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:09:
[...]

Ik weet niet waar het hardnekkige misbruik van het woord mits vandaan komt, maar het is TENZIJ.

Klopt, maar ik had het wel begrepen. Het is zoals jij het zegt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
[...]Ik weet niet waar het hardnekkige misbruik van het woord mits vandaan komt, maar het is TENZIJ.
Om nog maar te zwijgen over het misbruik van het woord vermits...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:58

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Mol_52 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:53:
[...]

Nee, maar het gequote stukje geeft aan welke codes Samsung gebruikt voor welk land. Lijkt me niet dat dat per toestel veranderd.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_52
Belindo schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:29:
[...]

Nee, maar het gequote stukje geeft aan welke codes Samsung gebruikt voor welk land. Lijkt me niet dat dat per toestel veranderd.
Klopt, maar in het gequote stukje staat ook dat die EUX gebruikt wordt voor toestellen uit 2020, dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

[...]

offtopic:

helemaal correct, bedankt!

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_52
Belindo schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:29:
[...]

Ik heb het stukje verkeerd gelezen denk ik. De link was van 2019, en dat met EUX ging dus over toestellen na die datum, dus dat zal voor 2021 waarschijnlijk gewoon nog hetzelfde zijn. Duidelijk nu dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_52
Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad toch een NL toestel. "Probleem" opgelost :-)
Pagina: 1