Mijn vraag
Ik heb recent een nieuw moederbord gekocht (Gigabyte Z590 UD AC) en hierop zit een Intel Controller, welke ook Raid ondersteunt.
Uit mijn oude PC heb ik mijn schijven en videokaart overgenomen.
In de Bios krijg ik, als ik naar de storage controller ga, keurig de Stripe set te zien zoals die op mijn oude PC ook zichtbaar was.
:fill(white):strip_exif()/f/image/XuNLcNtJcDagXAxtH9eZrlwG.png?f=user_large)
Het systeem geeft netjes aan dat de raid set bootable is.
Als ik dit "Volume0" echter wil instellen als boot device, is dit niet mogelijk.
Ook zag ik op mijn oude PC altijd de Intel RST bios voorbij komen (waar je dan op CTRL-I kon drukken.)
Op de nieuwe PC zie ik dit niet gebeuren, waardoor ook hier in het Boot menu hij niet beschikbaar is. de Kaartlezer en DVDRW en thats it.
:fill(white):strip_exif()/f/image/32Og9Hw7UyCuQV1naXWiq9gn.png?f=user_large)
Als ik de Intel RST uitzet dan zie ik de individuele schijven wel, maar daar start ie natuurlijk niet van.
Op de site van Intel wordt aangegeven dat de BIOS op LEGACY moet staan; Maar alles wat op Legacy kan, staat op Legacy:
:fill(white):strip_exif()/f/image/z4lgcf49nmlX2gvCzJWplLqO.png?f=user_large)
Heeft iemand nog een idee wat ik fout doe?
Ik heb recent een nieuw moederbord gekocht (Gigabyte Z590 UD AC) en hierop zit een Intel Controller, welke ook Raid ondersteunt.
Uit mijn oude PC heb ik mijn schijven en videokaart overgenomen.
In de Bios krijg ik, als ik naar de storage controller ga, keurig de Stripe set te zien zoals die op mijn oude PC ook zichtbaar was.
:fill(white):strip_exif()/f/image/XuNLcNtJcDagXAxtH9eZrlwG.png?f=user_large)
Het systeem geeft netjes aan dat de raid set bootable is.
Als ik dit "Volume0" echter wil instellen als boot device, is dit niet mogelijk.
Ook zag ik op mijn oude PC altijd de Intel RST bios voorbij komen (waar je dan op CTRL-I kon drukken.)
Op de nieuwe PC zie ik dit niet gebeuren, waardoor ook hier in het Boot menu hij niet beschikbaar is. de Kaartlezer en DVDRW en thats it.
:fill(white):strip_exif()/f/image/32Og9Hw7UyCuQV1naXWiq9gn.png?f=user_large)
Als ik de Intel RST uitzet dan zie ik de individuele schijven wel, maar daar start ie natuurlijk niet van.
Op de site van Intel wordt aangegeven dat de BIOS op LEGACY moet staan; Maar alles wat op Legacy kan, staat op Legacy:
:fill(white):strip_exif()/f/image/z4lgcf49nmlX2gvCzJWplLqO.png?f=user_large)
Heeft iemand nog een idee wat ik fout doe?