MAX3400 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:40:
[...]
Domme vraag: als het bij andere klanten voorgekomen is en opgelost is op een andere manier dan je initieel dacht, is er dan geen FAQ of ticket-systeem waar je dit voor de klant van vandaag ook in terug kon vinden?
Zoals ik van de week subtiel opmerkte: wij krijgen niet betaald voor het werk wat je via Tweakers weet op te lossen en, ook al eens aangegeven: collega's > Tweakers.
[...]
Nog een subtiele hint:
de domain admin bestaat niet. Tenminste, hoop toch niet dat je bepaalde taken / troubleshooting doet met het administrator-account dat aangemaakt is bij het aanmaken van het domein/forest?
Dit soort zaken hoop ik doe je met RBAC. En misschien JIT/JEA in een leuke organisatie. Maar niet met het domain administrator account.
toon volledige bericht
Van dat alles is helaas geen sprake. Er wordt bij ons heel matig gedocumenteerd. Veel kennis zit in het hoofd en alles staat schots en scheef door elkaar en het is vrij chaotisch. Bij de ene klant staat bepaalde zelfde info op plaats x, bij een andere klant op plaats y. Bij de ene klant wordt er half gedocumenteerd, bij een andere niet en weer bij een andere kwart. Daarbij hebben we ook te weinig handjes.
Er zijn plannen om alles gestructureerder te maken en beter te documenteren, ik heb hier ook al een aantal voorstellen voor gedaan alleen duurt het eeuwen voordat de directie daar ook iets mee gaan doen. Een ander dingetje wat daar nog bij komt is dat sommige engineers bij ons al jaren op een bepaalde manier werken en ik heb het idee dat ze niet echt staan te springen voor een nieuwe structuur.
Ik was ook mede aangenomen om dit alles ook op poten te zetten. Daar ben ik ook best goed in. Maar daar is schijnbaar momenteel geen tijd voor. Maar mijn visie is dat als we nu zaken goed gaan structureren en documenteren dat de vruchten op de lange termijn juist zal afwerpen....wellicht dat als er nieuwe mensen bijkomen dat er dan meer tijd voor gemaakt kan worden.
Welk admin account we gebruiken verschilt per klant. De meeste klanten zijn niet groot genoeg om RBAC oid te gebruiken..Ik heb zelf die omgevingen niet opgebouwd en ik werk er nog maar pas overigens.

veel klanten zitten ook nog on prem bij ons en zijn bang voor de cloud
[
Voor 6% gewijzigd door
Super Stunner op 12-01-2022 21:13
]