Welke proggie voor meten netwerkbelasting??

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 22:21

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik zoek een proggie, waarmee het mogelijk moet zijn om de netwerkbelasting te meten van een vaste 2MBit lijn tussen twee routers.

Het proggie zou eigenlijk zo eenvopduig moeten zijn, dat ik twee punten opgeef en er een grafiekje komt met de belasting van de lijn tussen die twee punten. Vergelijkbaar als zo'n performance grafiekje zoals win2k task manager voor CPU-gebruik heeft!

Iemand een idee? Liefste een shareware/freeware programmatje, werkend op win32. Dus geen HP Openview oid >:)

BDW graag ook met mogelijkheid om onderscheidt tussen verschillende pakketjes/protocollen te zien...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

www.download.com

Whatsup gold v6.0 eh....... demo >:)

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 22:21

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
We hebben hiero CiscoWorks 5.0, inclusief WhatsUp Gold 4.05.
Zo 1 2 3 kan ik het daar niet op vinden! Ik zal ff versie 6.0 bekijken!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MTRG, misschien? Dat is er voor egmaakt, weet niet wat ut kost, maar komt geloof ik uit de unix/linux hoek, dus zal wel GNU zijn....

Hier is de homepage.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
MRTG is inderdaad gratis, en is op de meeste platformen (Linux, Windows in elk geval) wel draaiend te krijgen. MRTG meet de SNMP traffic counters, dus de apparaten die je wilt meten moeten dit wel ondersteunen. Andere SNMP strings, zoals TCP packets of iets dergelijks, zijn ook uit te lezen, met iets meer configuratie.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 09:24
DU meter
Pagina: 1