Tb900: Spire 5E32B3 of MA324-30

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb de search al gebruikt (ongeveer 2 uur), en heb besloten een Spire 5E32B3 of MA324-30 te kopen (omdat ze goedkoop, goed en 'stil' zijn).
Maar ik kan op GOT maar erg weinig informatie vinden over de Spire 5E32B3 (deze wordt bij Norrod nu standaard bij de Tb900 geleverd).
De MA324 wordt altijd wel goed getest (is beter dan de Chrome Orb), maar hoe presteert die 5E32B3 in vergelijking met die MA324? Ik wil de processor namelijk wel minstents op de 1 ghz krijgen, maar niet te heet laten worden.

Weet iemand trouwens ook hoe heet de Duron 800 en de Tb900 officieel mogen worden volgens AMD, en wat nog net kan (veilige marge)?

• pfakkert
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 21:31
Toevallig net afgelopen weekend de TB900 en de spire afgehaald bij Norrod.
T'is trouwens niet de eerste spire die ik gebruik van dat type.
Desalniettemin een prima koeler met zijgleuven zodat er (bij mij) ook wat koeling over de chipset waait.
Ik dacht dat de temp van mijn TB900 51 graden was maar dat weet ik niet zeker.(kijk het vanavond nog even na)
220,- voor een TB900 met goede koeler.....mooi prijsje toch?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 13:40
Vroeger had ik ook een TB900.. Die ging gewoon met een standaard coolermastertje, en later met een superorb gewoon naar de 1GHz, zonder extreem warm te worden, en zonder hoger voltage etc..
Veel hoger wilde het ding overigens ook weer niet..

En de maximale temperatuur die de procs mogen hebben volgens AMD is 90 graden.

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 16:01 schreef pfakkert het volgende:
Toevallig net afgelopen weekend de TB900 en de spire afgehaald bij Norrod.
T'is trouwens niet de eerste spire die ik gebruik van dat type.
Desalniettemin een prima koeler met zijgleuven zodat er (bij mij) ook wat koeling over de chipset waait.
Ik dacht dat de temp van mijn TB900 51 graden was maar dat weet ik niet zeker.(kijk het vanavond nog even na)
220,- voor een TB900 met goede koeler.....mooi prijsje toch?
Ja, ik ken de koeler van Norrod wel, heb net een Duron800 systeem voor iemand gebouwd met die koeler (stressed 51). Maar ik vroeg me af welke nou beter was, weet iemand dat?

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 17:32 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Ja, ik ken de koeler van Norrod wel, heb net een Duron800 systeem voor iemand gebouwd met die koeler (stressed 51). Maar ik vroeg me af welke nou beter was, weet iemand dat?
OMHOOG! :)

Niemand weet welke het beste koelt? :?

Verwijderd

*kick ;)

Verwijderd

Waarom geen volcano2?

Ik heb zelf een tbird 1gig fsb266 en in het begin had ik een spire cooler erop en had 57graden idle en 72 stressed.(niet overgeklokt) Maar gauw dat tering ding eraf gehaald en een silverado gekocht.
Nu 1gig@1311 41 idle en 48 stressed. >:)

De max temp is 90 graden maar daar moet je volgens amd minimaal 10 graden onder blijven.

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 23 augustus 2001 11:32 schreef ureal het volgende:
Waarom geen volcano2?

Ik heb zelf een tbird 1gig fsb266 en in het begin had ik een spire cooler erop en had 57graden idle en 72 stressed.(niet overgeklokt) Maar gauw dat tering ding eraf gehaald en een silverado gekocht.
Nu 1gig@1311 41 idle en 48 stressed. >:)

De max temp is 90 graden maar daar moet je volgens amd minimaal 10 graden onder blijven.
Ik heb m inmiddels gekocht (die 5E... kreeg ik er bij), en op een MSI Turbo is hij idle nu met 1,62V@900 (het is een Duron800 geworden): 39, 10% in windows: 41, stress: 43. Erg mooi he!

Ik heb nu het voltage op 1,54V, en m terug op 800: 10% windows: 39.

En dat dus met die Spire-koeler! Ik denk niet dat ik nog een andere ga kopen, deze doet het immers goed genoeg!

(voor de mensen die niet zulke mooie waarden hebben: artic silver ertussen scheelde bij mij 5-8 graden!)
Pagina: 1