Windows 11 installatie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralluff
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-07 13:18
Hi!

Sinds gisteren mijn pc eens afgestoft om weer in gebruik te nemen. Iemand heeft deze een aantal jaar geleden voor mij gebouwd.
Er zat vanaf dat moment een illegale versie van Windows 10 pro op welke niet meer geactiveerd is op dit moment.
Ik heb Windows 11 gekocht maar vanaf dat moment lukt helemaal niks meer.
Via instellingen de productcode wijzigen geeft een foutmelding dat de productcode niet werkt.
Vervolgens via media creation tool de software op een USB gezet en de pc daarna opnieuw opgestart. Wanneer ik kies voor Windows 11 home en de productcode invoer krijg ik de melding dat mijn pc niet voldoet aan de minimale eisen van Windows 11, maar het lijkt mij dat dit geen probleem zou moeten vormen.

Mijn PC:
Intel Core i5-4590 CPU @ 3.30GHz
Ram geheugen: 8GB
Type: 64-bits

Is het verstandig om nu Windows 10 te kopen en hetzelfde te proberen, of geeft dit geen garantie op een geactiveerde Windows?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:17
Meer spes nodig van je pc. Microsoft heeft ook een tool voor Windows 11 : https://www.microsoft.com.../windows-11#pchealthcheck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

maar het lijkt mij dat dit geen probleem zou moeten vormen.
Hoezo lijkt? "Officieel" ondersteunt Windows 11 pas CPU's vanaf de Intel 8xxx serie en je hebt een TPM2.0 module nodig. Beiden zitten niet in jouw PC.

Er zijn omwegen; ook te vinden op Tweakers; maar de startpost is redelijk duidelijk: Windows 11 kan niet op jouw PC.

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 11-01-2022 21:57 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screenager
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-07 12:41
De CPU voldoet niet aan de minimale eisen, tevens is TPM 2.0 vereist voor windows 11.
Het is te omzeilen zoals te lezen in onderstaand artikel echter is dit op eigen risico.

nieuws: Microsoft publiceert methode om TPM 2.0-systeemeis van Windows 11 te ...

Advies ik zou voor dit systeem windows 10 aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralluff
MAX3400 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:56:
[...]

Hoezo lijkt? "Officieel" ondersteunt Windows 11 pas CPU's vanaf de Intel 8xxx serie en je hebt een TPM2.0 module nodig. Beiden zitten niet in jouw PC.

Er zijn omwegen; ook te vinden op Tweakers; maar de startpost is redelijk duidelijk: Windows 11 kan niet op jouw PC.
Bedankt voor je reactie! Ik had verwacht dat ik met deze specs wel de nieuwe Windows zou kunnen draaien. PC voelt niet oud aan. Maar je verhaal is helder!

Windows 10 kopen (heb nu de pro, niet geactiveerd) in de versie home of pro zou dus ervoor zorgen dat alles geactiveerd gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ralluff schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:01:
[...]

Windows 10 kopen (heb nu de pro, niet geactiveerd) in de versie home of pro zou dus ervoor zorgen dat alles geactiveerd gaat worden?
Pro naar Home "downgraden" is handwerk en ook niet supported.

Volgens mij kan je Pro gewoon heractiveren; ik zou eens zoeken naar "telephone activation" en in bijna alle gevallen werkt dat vlekkeloos. Zo niet, kan je alsnog een Pro-licentie ergens op de kop tikken.

.edit: telephone activation doe ik ook (wel eens) met servers die geen internet-connection hebben en/of waar ik een andere key nodig heb dan de KMS in de images.

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 11-01-2022 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralluff
MAX3400 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:03:
[...]

Pro naar Home "downgraden" is handwerk en ook niet supported.

Volgens mij kan je Pro gewoon heractiveren; ik zou eens zoeken naar "telephone activation" en in bijna alle gevallen werkt dat vlekkeloos. Zo niet, kan je alsnog een Pro-licentie ergens op de kop tikken.

.edit: telephone activation doe ik ook (wel eens) met servers die geen internet-connection hebben en/of waar ik een andere key nodig heb dan de KMS in de images.
PC is inmiddels al terug gezet naar fabrieksinstellingen, weet niet of het dan nog wat uitmaakt om naar home te downgraden? Anders zal ik gewoon Pro kopen, ik neem aan dat ik dan gewoon alles opgelost heb en een legale versie op mijn pc heb staan?

Wanneer ik de telephone activation uitvoer blijf ik met een illegale versie zitten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:03

r44

Controleer of je PC geschikt is voor Windows 11.
gebruikt hiervoor de tool (Download de tool) WhyNotWin11

Welke Windows 11 heb je gekocht Home of Pro?

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

r44 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:42:

Had je al gelezen wat er gepost was? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-07 12:34

nelizmastr

Goed wies kapot

r44 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:42:

Hoeft-ie niet te controleren. Een 8 jaar oude CPU en moederbord krijgen geen support meer van Microsoft en er is geen TPM2 ondersteuning. Lekker 10 draaien tot 2025 en dan iets nieuws bouwen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:27
nelizmastr schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:49:
[...]

Hoeft-ie niet te controleren. Een 8 jaar oude CPU en moederbord krijgen geen support meer van Microsoft en er is geen TPM2 ondersteuning. Lekker 10 draaien tot 2025 en dan iets nieuws bouwen.
Ik draai hier Windows 11 op een meer dan 10 jaar oud systeem met AMD Phenom II processor en loopt lichter dan Windows 10.

@Ralluff Wat mij betreft is het de moeite waard om Windows 11 op oudere, niet ondersteunde, hardware te draaien.

Mijn truc was om een Windows 10 installatie medium te gebruiken en de install.wim (of install.esd) in de Sources map te vervangen door die van Windows 11. Je gebruikt dan het installatie proces van Windows 10 en daarmee heb je niet de compatibiliteitscontrole. Uiteindelijk is het installeren van Windows niets anders dan een image file (install.wim or install.esd) naar je schijf uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:03

r44

MAX3400 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:34:
[...]

Had je al gelezen wat er gepost was? ;)
Ja dat heb ik zeker gedaan.

Hij zegt ik heb Windows 11 gekocht maar niet welke.
Maar goed wat bedoel je precies?

44

Pagina: 1