Hoe aan te sluiten microswitch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:10
Mijn vraag
hoi, ik heb een moederbord van een Acer projector, hier zat een 4pins microswitch op met een hefboompje. Helaas gaf hij wat kuren, zat ook wat los. Nu is de connector los gekomen en is deels gebroken. Het is zo klein dat ik niet kan zien hoe de connector werkt. De connector is nu onbruikbaar geworden, weet iemand hoe ik dit kan repareren of op zijn minst kan testen op het moederbord? Ik heb uiteraard geprobeerd wat te testen met een schroevendraaier.

Hierbij de foto's, het hefboompje werd van origine ingedrukt door een metalen pinnetje van de deksel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLFE4_onWjgERpw62vrWZWc2mW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27LfXgfc0N9v1xYVp7jEYxQW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QR4lXmwqKQUV0XprjL-3-sVAnmo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cgAAkS5yvmUtO9JkyHBCvXEN.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via K1p op 11-01-2022 23:38)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:57

Onbekend

...

Probeer het anders eens door te verbinden met een nietje of iets anders van metaal wat beter geleidt.
(Je kunt ook de punten TP73 en TP72 gebruiken om door te verbinden.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Kijk maar naar de printbanen. De schakelaar zou contact moeten maken tussen de pin linksonder en de pin rechtsonder als deze wordt geactiveerd. (Of het is een omgekeerde schakelaar die de contacten verbreekt als deze wordt geactiveerd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:43

Cheezus

Luiaard

Pin 3 en 4 zijn verbonden met GND, pin 1 heeft een spoortje ergens verderop naar de print en pin 2 is (aan deze zijde) niet verbonden. Mijn gok zou zijn dat pin 1 en 4 verbonden moeten worden door de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p
Helaas is het mij nog niet gelukt. Ik heb geprobeerd pin 1 en 4 te verbinden met een schroevendraaier. Als ik niks verbind krijg ik even een stroom aan melding maar gaan de lichtjes direct uit omdat "klep open" detecteert zogenaamd.

[ Voor 26% gewijzigd door K1p op 11-01-2022 21:39 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Probeer het anders eens door te verbinden met een nietje of iets anders van metaal wat beter geleidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p
Onbekend schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:48:
Het doel is uiteindelijk om het gewoon continue werkend te hebben, het is gelukt om met een stukje draad van een pennenveer een connectie te maken tussen tp72 en tp73! Ik neem aan dat ik daar best wat tussen moet kunnen solderen. Tot nu toe al erg bedankt, dit ging al boven mijn pet!

[ Voor 20% gewijzigd door K1p op 12-01-2022 07:58 ]

Pagina: 1