Toon posts:

Welke telefoondraad is welke kamer

Pagina: 1
Acties:

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:34

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Ik heb in de meterkast 7 telefoondraden die omhoog komen. Iedere draad komt in een andere kamer terecht (muuraansluiting). Omdat ik enkele van deze leidingen voor UTP wil gebruiken wil ik erachter komen welke draad in de meterkast bij welke kamer hoort. Een telefoonsignaal heb ik echter niet.

Hoe kan ik dit het eenvoudigst testen? Natuurlijk, hard trekken is een manier maar dan heb ik 7 man nodig. Dat moet slimmer kunnen, toch?

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:15
Twee kleuren kortsluiten boven en beneden meten wat de weerstand is :-) Als die omme nabij 0 ohm is dan heb je er 1 te pakken :) Wel eerst beneden los halen natuurlijk ;)

Of andersom natuurlijk

[Voor 7% gewijzigd door LordSinclair op 11-01-2022 21:07]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:14

ralpje

Deugpopje

9 volt batterijtje in de kamer aan de kabel, vervolgens in de meterkast met een lampje aan het andere eind kijken waar hij gaat branden?
Wil je het iets professioneler aanpakken: https://www.webstore4ipca...r3B5bDreoRicaAppZEALw_wcB

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:45

Matis

Rubber Rocket

Inderdaad een kabeltester. RJ11 en RJ45 komt altijd van pas!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:34

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
ralpje schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:07:
9 volt batterijtje in de kamer aan de kabel, vervolgens in de meterkast met een lampje aan het andere eind kijken waar hij gaat branden?
Wil je het iets professioneler aanpakken: https://www.webstore4ipca...r3B5bDreoRicaAppZEALw_wcB
Zoiets had ik zelf ook gedacht, goed om te lezen dat dit idd werkt. Gaan we eens uitproberen.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en je kan hem niet aan de kamer kant er uit trekken? krijg je vanzelf een lege buis. idem met een nieuwe er in trekken.. trekveer kan immers ook vanaf de kamer zijde er in :-)

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-03 21:52
Gokje, in de Meterkast heb je meer overlengte dan in de kamer. Trek zachtjes aan de kabel in de kamer en je weet welke het is, knoop daar een trekveer aan en je durft ook fatsoenlijk de nieuwe kabel er in te trekken. Voordeel, je weet dat de kabel “gangbaar” is en haast zeker dat je de trekveer er ook door krijgt. Niets zo irritant dan een lege buis waar je trekveer niet door wilt 😉

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:37
Edgarz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:05:
Hoe kan ik dit het eenvoudigst testen? Natuurlijk, hard trekken is een manier maar dan heb ik 7 man nodig. Dat moet slimmer kunnen, toch?
Ja hoor want je hebt maar 2 mensen nodig; eentje die aan de 'uiteindes' trekt en de ander die kijkt in de meterkast welke beweegt -> markeren en klaar.

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-03 21:52
_Arthur schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 09:43:
[...]

Ja hoor want je hebt maar 2 mensen nodig; eentje die aan de 'uiteindes' trekt en de ander die kijkt in de meterkast welke beweegt -> markeren en klaar.
Als ik uit het geheel begrijp dat de kabels stroef door de buis gaan kan ik 3M kabelglijmiddel aanraden, super handig en het geeft een veilig gevoel dat je niets kapot trekt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee