Let me share my screen...
Heb mijn E7 laten kalibreren; zoveeeel fijner qua kleuren maar oooook qua rust / scherpte. Kost wel wat; heb het laten doen door een "ISF persoon" en dan betaal je 150 tot 250 Euro voor een thuisbezoekje.
Hou er rekening mee dat veel van dit soort personen / bedrijven wel eisen dat jouw TV al enkele honderden uren heeft aangestaan.
Hou er rekening mee dat veel van dit soort personen / bedrijven wel eisen dat jouw TV al enkele honderden uren heeft aangestaan.
[ Voor 53% gewijzigd door MAX3400 op 11-01-2022 20:50 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Kort gezegd: Als je wilt zien wat jij mooi vindt, niet calibreren. Als je exact wilt zien wat de maker jou wilde laten zien, dan kan calibratie zinnig zijn. Inderdaad zijn de televisies uit de fabriek al behoorlijk nauwkeurig. Calibratie kan het nog beter maken, maar het is al erg goed.
Ok interessant. Mijn maat zegt ook dat de "jutter" bij oled nu weg is, maar dit heeft m.i. niets te maken met calibratie maar meer met de refresh rate van de content en het feit dat oled schermen meer last hebben van jutter.
Let me share my screen...
Calibratie richt zich op nauwkeurigheid van de kleurweergave en evt. helderheid. "Judder", het schokken van het beeld bij lage framerates heeft er niets mee te maken. Uiteraard heeft de televisie wel instellingen die daar effect op hebben: Bewegingsinterpolatie en black-frame-insertion zijn twee gereedschappen die een televisie heeft om materiaal met lage framerates vloeiender weer te geven. Als je dat aanzet dan maakt dat verschil, maar het heeft niets met calibratie te maken.
Bij welke bedrijf of persoon kan ik het laten kalibreren?
@Silahsor
Een topic kicken om (inzetloos) te kapen is niet de bedoeling.
Een topic kicken om (inzetloos) te kapen is niet de bedoeling.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()