Toon posts:

LG Oled kalibreren?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.468 views

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-02 12:34
Hi all,

Een maatje van mij heeft zijn Sony XR oled laten kalibreren door een bedrijf met Calman kalibratie. Hij is laaiend enthousiast maar ik vraag me af hoe groot het verschil kan zijn en of dit echt zichtbaar is?

Heb zelf een nieuwe LG oled en vind het beeld al erg natuurgetrouw. Ik vroeg mij af wat jullie mening hier over is.

Let me share my screen...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb mijn E7 laten kalibreren; zoveeeel fijner qua kleuren maar oooook qua rust / scherpte. Kost wel wat; heb het laten doen door een "ISF persoon" en dan betaal je 150 tot 250 Euro voor een thuisbezoekje.

Hou er rekening mee dat veel van dit soort personen / bedrijven wel eisen dat jouw TV al enkele honderden uren heeft aangestaan.

[Voor 53% gewijzigd door MAX3400 op 11-01-2022 20:50]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:33
Kort gezegd: Als je wilt zien wat jij mooi vindt, niet calibreren. Als je exact wilt zien wat de maker jou wilde laten zien, dan kan calibratie zinnig zijn. Inderdaad zijn de televisies uit de fabriek al behoorlijk nauwkeurig. Calibratie kan het nog beter maken, maar het is al erg goed.

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-02 12:34
Ok interessant. Mijn maat zegt ook dat de "jutter" bij oled nu weg is, maar dit heeft m.i. niets te maken met calibratie maar meer met de refresh rate van de content en het feit dat oled schermen meer last hebben van jutter.

Let me share my screen...

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:33
Calibratie richt zich op nauwkeurigheid van de kleurweergave en evt. helderheid. "Judder", het schokken van het beeld bij lage framerates heeft er niets mee te maken. Uiteraard heeft de televisie wel instellingen die daar effect op hebben: Bewegingsinterpolatie en black-frame-insertion zijn twee gereedschappen die een televisie heeft om materiaal met lage framerates vloeiender weer te geven. Als je dat aanzet dan maakt dat verschil, maar het heeft niets met calibratie te maken.

• Silahsor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01 15:14
Bij welke bedrijf of persoon kan ik het laten kalibreren?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:54

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

@Silahsor
Een topic kicken om (inzetloos) te kapen is niet de bedoeling.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee