Ipad batterij vervangen, onderste deel scherm reageert niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:28

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Het was een eerste poging, don't shoot me :P.

Volgend de reparatie/disassembly guide van iFixit heb ik onze oude Ipad 4 gedemonteerd en de batterij vervangen. So far, so good. Hij start ook weer op, pluspuntje :P.

Maarrrr bij het invoeren van de pincode kom ik erachter dat het onderste gedeelte van het scherm (dus vanaf de pincode keypad alles vanaf 7-8-9 naar onderen toe) niet meer reageert. Ik heb de kabel van de digitizer nagelopen en die lijkt visueel niet beschadigd. Hij zit ook correct (diep genoeg) in het moederbord aangesloten met het klemmetje dicht.

Nog andere dingen die ik kan proberen of kan ik het vanaf hier beter aan een 'pro' overlaten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-05 17:41
Probeer de connector eens enkele keren te reseaten. Zie je ook een scheurtje of diepe vouw in de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Kratos schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:02:
Probeer de connector eens enkele keren te reseaten. Zie je ook een scheurtje of diepe vouw in de kabel?
Gedaan en nope, maar dat sluit geen beschadigingen intern uit natuurlijk. Na de kabel nog twee keer ge-re-seat te hebben heb ik nu verandering: nu doet alleen de bovenste 25% van het scherm het nog :').

Dusseh, maar een vervanger besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

HTT-Thalan schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:09:
[...]

Gedaan en nope, maar dat sluit geen beschadigingen intern uit natuurlijk. Na de kabel nog twee keer ge-re-seat te hebben heb ik nu verandering: nu doet alleen de bovenste 25% van het scherm het nog :').

Dusseh, maar een vervanger besteld.
Task failed successfully :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Het is een Ipad 4 uit 2012 dus redelijk oud, maar hij functioneerde buiten de batterij nog perfect.

Aan de ene kant eng/spannend... zonde als het misgaat maar ja, de onderdelen zijn niet duur meer en dan kan hij toch weer even mee. Het word nu iets minder voordelig omdat ik nu ook de digitizer moet vervangen (20 euro, accu was 18, reparatiekit 12 en de lijmstrips 6) maar wel een hoop geleerd. Laptop uit elkaar trekken (en terugbouwen) doe ik nog regelmatig maar die apple troep met tien kilometer lijmstrip erin is toch wat anders :X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je moet de LCD ribbon cable voorzichtig 'tussen' het moederbord uithalen, en de connector voorzichtig verwijderen. Nadien ook weer voorzichtig terug plaatsen. Dit is al wat ouder, en fragiel nu. knikje of niet goed plaatsen kan dit veroorzaken. Zie ook een vraag op de site waar jij je reparatiehandleiding vandaan hebt

https://nl.ifixit.com/Ans...+LCD+ribbon+cable+problem

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik zal het wel gesloopt hebben de eerste keer. Ik heb er een nieuw scherm (met nieuwe digitizer) in gestoken en nu werkt het allemaal weer naar behoren. Ik had eerst nog wat ghosting bij het testen (gelukkig nog niks vastgeplakt) maar na een reseat van het front + een harde reset was dat weg. Ding staat nu opnieuw verlijmd in de houder en werkt weer zoals voorheen, zij het met wat markeringen aan de behuizing van het openmaken :P maar dat verbergt het hoesje toch.

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-01-2022 13:19 ]

Pagina: 1