Toon posts:

BlueTooth-audio: van die fijne headsets (sarcasm doge much)

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views

• CodeAddicted
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-11-2022
Okay, ik ben dus overgestapt van Spotify op Deezer HiFi. Het kost me slechts 50 cent per dag, en voor dit bedrag kan ik de hele dag naar muziek luisteren in CD-kwaliteit.

Want een AAC'tje van 8MB < een FLAC van 50MB. En niet zo'n beetje ook. Ik heb een geluidsinstallatie getest bij een vriend die best aardig duur is, gekocht bij HiFi Klubben.

Het geluid dat van mijn laptop af komt (bedraad) is superieur te noemen! Het is net alsof je er zelf bij staat. :) _O_ Ik had dit eerlijk gezegd nooit verwacht, en onderschatte dus het verschil tussen Spotify Premium en high fidelity.

Nou, lig ik dus 's avonds op de bank muziek te luisteren met mijn headset op. De gebruikte codec BlueTooth hier i.c.m. mijn Galaxy S21 Ultra is aptX, te zien in het Developer-menu.

De tering zeg... Zelfs mijn oortjes van twee tientjes klinken nog beter dan mijn Sennheiser-headset van 200,- euro. Je bent dus een audiostream van circa 1,4Mb per seconde aan het transferen over een verbinding van 200 tot maximaal 356kbps. :') _O-
Want dat is immers wat die lossy codecs doen. En LDAC ondersteunt het kreng niet.

Voor alle mensen die cleamen dat hun BlueTooth headset- of oortjes net zo goed zijn als een volwaardige stereoinstallatie: dikke lul voor je. :')

De conclusie is dus dat je competitie van studiokwaliteit verkracht en in MP3-kwaliteit beluisterd. Wat is daar de logica van toen ze bij Apple besloten de jack te verwijderen? Zelfs Samsung, nadat ze eerst twee jaar liepen te roepen dat Apple consumentjes aan het pesten was, heeft met de S21 Ultra de jack verwijderd. :+

Change my mind.
Laten we het er in dit topic eens over hebben wat nou het beste is om te doen, indien je perse draadloos wilt gaan. :P

- Zijn AAC en SBC als codec volgens jou voldoende? Waarom wel of niet?
- Is bedraad echt beter? Of is LDAC toch hetzelfde?
- Welke BlueTooth-speaker klinkt superieur? Hoe om te gaan met het verwijderen van jacks op telefoons?

[Voor 11% gewijzigd door CodeAddicted op 11-01-2022 18:57]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

De toon waarop dit topic is gemaakt lijkt mij niet het uitgangspunt voor een normale discussie. Deze gaat dan ook op slot.

[Voor 12% gewijzigd door FeaR op 11-01-2022 20:58]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee