Ik heb een lekker maand vakantie en dacht ik ga de zolder isoleren.
Op diverse pagina's krijg ik echter tegenstrijdige informatie, daarom graag jullie inzicht.
Ik heb een tussenwoning, 1960-1970 gebouwd. 2 dakkapellen welke geisoleerd zijn maar het schuine dak onder de dakkapellen is dat niet, noch de overloop waar bv de CV staat.
Mijn dak ziet er - tot zo ver ik het kan beoordelen - zo uit;
Dakpannen
Panlatten (waar de pannen op rusten)
houtenplanken waar het raggelwerk op geschroeft is
vervolgens gisplaat aan de binnenzijde.
Ik wil dus aan de binnenzijde isoleren, waarbij ik in eerste instantie het bestaande gipsplaat verwijder
binnen nieuw raggelwerk installeren
Isover confort 35 tussen het nieuwe ragelwerk
folie (dampdichte folie)
gisplaten
Is dit de juiste wijze? foto's ter illustratie van een oude doorvoer waar de vorige bewoner een vochtbestendige gisplaat tegen aangeschroeft heeft.
Op diverse pagina's krijg ik echter tegenstrijdige informatie, daarom graag jullie inzicht.
Ik heb een tussenwoning, 1960-1970 gebouwd. 2 dakkapellen welke geisoleerd zijn maar het schuine dak onder de dakkapellen is dat niet, noch de overloop waar bv de CV staat.
Mijn dak ziet er - tot zo ver ik het kan beoordelen - zo uit;
Dakpannen
Panlatten (waar de pannen op rusten)
houtenplanken waar het raggelwerk op geschroeft is
vervolgens gisplaat aan de binnenzijde.
Ik wil dus aan de binnenzijde isoleren, waarbij ik in eerste instantie het bestaande gipsplaat verwijder
binnen nieuw raggelwerk installeren
Isover confort 35 tussen het nieuwe ragelwerk
folie (dampdichte folie)
gisplaten
Is dit de juiste wijze? foto's ter illustratie van een oude doorvoer waar de vorige bewoner een vochtbestendige gisplaat tegen aangeschroeft heeft.