Mijn vraag
Toevoegen hydraulisch neutrale pomp op verdeler.
...:strip_exif()/f/image/UR5mWRsB4LNQax9UdP8Dze2d.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ErnDreGUtOpic8UIqvwHFKnX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g4ThpgqVknDkWG5ISElqACry.jpg?f=fotoalbum_large)
CV ketel Intergas 28/24 CW 4 hangt op zolder. Nieuwbouw AAA+.
BGG vloerverwarming : 3 groepen aangestuurd door eigen thermostaat .Verdeler zonder pomp.
1e verdieping : 4 radiatoren aangestuurd door eigen thermostaat.
Zolder : geen verwarming.
Warmtevraag beneden : Klep op aanvoer voor radiatoren gaat dicht , geen warmte aanvoer boven.
Warmtevraag boven : Klep op aanvoer vloerverwarming gaat dicht , geen warmte aanvoer beneden.
Vraag 1: Kan hier een neutraal hydraulische pomp op aangesloten worden. In combinatie met een
pompschakelaar. De pomp van de CV red niet om de drie buizen warm te krijgen.
Vraag 2: Als ik op de 1e verdieping thermostaatknoppen op de radiatoren zet. De kamerthermostaat
afkoppel. De knop in de badkamer altijd open laat staan. Kan ik dan de regelklep die de toevoer
naar de radiatoren of vloerverwarming regelt er dan tussen uit halen .Het word dan een complete
lus , waar dan als extra een pomp op de verdeler bij zit die het water wel door de vloer heen kan
pompen . Met als resultaat , Vloer blijft langer warm , wat dan weer stookkosten scheelt . En das
nou net de bedoeling.
De 1e verdieping is alleen voor te slapen en gebruik te maken van de badkamer , verwarming alleen in de
badkamer nodig.
Alvast bedankt voor het mee denken. Voor de mee denkers ben redelijk bekend met installatie techniek ,
maar dit is ff teveel voor mij.
Graag hoor ik van jullie,
Jack
Toevoegen hydraulisch neutrale pomp op verdeler.
...
:strip_exif()/f/image/UR5mWRsB4LNQax9UdP8Dze2d.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ErnDreGUtOpic8UIqvwHFKnX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g4ThpgqVknDkWG5ISElqACry.jpg?f=fotoalbum_large)
CV ketel Intergas 28/24 CW 4 hangt op zolder. Nieuwbouw AAA+.
BGG vloerverwarming : 3 groepen aangestuurd door eigen thermostaat .Verdeler zonder pomp.
1e verdieping : 4 radiatoren aangestuurd door eigen thermostaat.
Zolder : geen verwarming.
Warmtevraag beneden : Klep op aanvoer voor radiatoren gaat dicht , geen warmte aanvoer boven.
Warmtevraag boven : Klep op aanvoer vloerverwarming gaat dicht , geen warmte aanvoer beneden.
Vraag 1: Kan hier een neutraal hydraulische pomp op aangesloten worden. In combinatie met een
pompschakelaar. De pomp van de CV red niet om de drie buizen warm te krijgen.
Vraag 2: Als ik op de 1e verdieping thermostaatknoppen op de radiatoren zet. De kamerthermostaat
afkoppel. De knop in de badkamer altijd open laat staan. Kan ik dan de regelklep die de toevoer
naar de radiatoren of vloerverwarming regelt er dan tussen uit halen .Het word dan een complete
lus , waar dan als extra een pomp op de verdeler bij zit die het water wel door de vloer heen kan
pompen . Met als resultaat , Vloer blijft langer warm , wat dan weer stookkosten scheelt . En das
nou net de bedoeling.
De 1e verdieping is alleen voor te slapen en gebruik te maken van de badkamer , verwarming alleen in de
badkamer nodig.
Alvast bedankt voor het mee denken. Voor de mee denkers ben redelijk bekend met installatie techniek ,
maar dit is ff teveel voor mij.
Graag hoor ik van jullie,
Jack