Verkeerd SCSI kaart gekocht of niet?!?

Pagina: 1
Acties:

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Heb ik eindelijk een SCSI kaart gekocht voor me scanner, blijkt ie een hele andere uitgang te hebben dan me vorige SCSI kaart...

Heb er ff wat screenshot van gemaakt met me webcam, tis et beste wat ik kon doen..

Ik heb een Tekram 315U gekocht, deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.fxpers.f2s.com/filez/top.jpg

Volgens hun kon ik die gewoon op me Trust SCSI Scan 19200 - Excellence Series - aansluiten, maar die heeft dus zo'n aansluiting:

Afbeeldingslocatie: http://www.fxpers.f2s.com/filez/kabel.jpg

De SCSI kaart heeft deze aansluiting (heb geen idee hoe die dingen heten...

Afbeeldingslocatie: http://www.fxpers.f2s.com/filez/front.jpg

Kan ik me SCSI kaart nu wegflikkeren of is er een oplossing voor?!?

Signature?

Verwijderd

je scanner heeft een centronics aansluiting...dat is een andere stekker...je zou een andere kabel kunnen kopen met een goede stekker voor op je scanner naar je nieuwe scsi kaart-connector...

ik weet niet of die bestaan je hebt een parallele poort connector op je scanner daar moet je dan een kabel voor vinden naar 50pins extern...

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Kwestie van de juiste SCSI kabel kopen (dingen zijn DUUR!!!)

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 15:29 schreef Kippenijzer het volgende:
Kwestie van de juiste SCSI kabel kopen (dingen zijn DUUR!!!)
Tsja wat nu? Kabel kopen van ... gulden of die SCSI kaart terugsturen en een andere kopen van ... gulden?!?

Ik weet et ff niet meer, die Revelator die ik dr bij gekocht heb werkt ook al niet.... |:( |:( |:(

Signature?

Verwijderd

Wat je moet kopen is een breakout ding wat je aan de interne SCSI flatcable kan hangen en waar een 25pins SCSI-1 (5Mb/s) kabel op kan. Die kosten een geeltje ofzo. Een SCSI verloop kabel met aan 1 kant een HD50 (zo ziet ie er uit) en aan de andere kant een 25pins kost je zo 90,-

Bel anders eens met Informatique, die hebben die dingen geloof ik wel.

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 15:43 schreef mousehouse het volgende:
Wat je moet kopen is een breakout ding wat je aan de interne SCSI flatcable kan hangen en waar een 25pins SCSI-1 (5Mb/s) kabel op kan. Die kosten een geeltje ofzo. Een SCSI verloop kabel met aan 1 kant een HD50 (zo ziet ie er uit) en aan de andere kant een 25pins kost je zo 90,-

Bel anders eens met Informatique, die hebben die dingen geloof ik wel.
Ben dus voor een geeltje klaar volgens jouw? K dan... *D

Maar zou je dan ff de namen van al die kabels en poorten willen geven, dan weten ze tenminste waar ik et over heb (hoop ik...).

Signature?

Verwijderd

ehhhhh, volgens mij heb je een "breakout connector for an internal 50 pins flatribbon SCSI-1 cable to an external female 25 pins connector".

Dat zou um geloof ik moeten zijn. Had hetzelfde probleem met mijn Trust scannertje en heb zowel de breakout als de kabel. Die kostte mij in de States $10.50 ofzo.

mh

Verwijderd

Bij www.a-tembo.nl in Delft:

kabels

hp 50p d-sub<> 50p centronics 1,80m
fl. 30

da's geloof ik wat je zoekt...

cheers,
mh

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

ik had laatst hetzelfde probleem...

maar een 50-polige kabel van die mini-sub-d naar 50-polig centronics koste me net geen 45,- piek.

Het zijn standaard kabels, en als je 'm niet te lang wilt hebben kun je ze op beursen zeker goedkoper vinden. En anders zoek je ff de exacte naam van de kleine plug op en vraag je hem in vraag & aanbod.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De oplossing van Mousehouse lijkt me het beste ja, aangezien kaarten met Centronics poorten volgens mij tegenwoordig lastig te krijgen zijn.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Inderdaad:

male 50 polig half-pitch <==> male centronics 50 polig

(dergelijke kabels kunnen duur zijn)

Houdoe

Verwijderd

Eind van de maand is er een PC-Dumpdag in de RAI in Amsterdam en een PC-Discount in de Jaarbeurs in Utrecht, daar kan je die kabel wel kopen.
Pagina: 1