Toon posts:

vreemd inlog probleem op domein bij specifieke machine

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Super Stunner
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04-2022
We hebben een klant waarvoor we een oude laptop die een tijdje uit het domein is geweest deze weer opnieuw aangemeld op het domein. Echter het vreemde is dat hij bij de user aangeeft dat het wachtwoord verkeerd is terwijl dat zelfde account wel werkt op een andere machine. Ik kan gewoon prima inloggen met het domein admin account op de betreffende machine.

Iemand enig idee waar dit in kan zitten ik heb het zelf nog nooit meegemaakt.

Alle reacties

• Hann1BaL
  • Laatst online: 07:46

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Even helemaal verwijderen van het domein en opnieuw binden?

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Staat er nog iets vreemds in Credentials Manager (Referentiebeheer)?

Iets meer info over de omgeving is wenselijk.

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:54
Kloppen de DNS settings?
Je logt misschien in met cashed credentials.

• Super Stunner
wokkelz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:39:
Kloppen de DNS settings?
Je bedoeld op de andere machine? Ik heb het wachtwoord van de user gewijzigd, dus dan kan dat volgens mij niet meer via de cashed creds zover als ik weet dan. En ze hebben daar altijd al prima mee ingelogd het is juist de laptop die lang uit het domein is geweest die kuren heeft.

Wat betreft de referentiebeheer, daar staat niks bijzonders bij op de laptop die het probleem heeft.
Hann1BaL schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:37:
Even helemaal verwijderen van het domein en opnieuw binden?
Ik heb hem al terug naar random werkgroep gezet en daarna terug in het domein. Not sure wat je bedoeld met binden?

[Voor 24% gewijzigd door Super Stunner op 11-01-2022 14:50]

• Hann1BaL

Hann1BaL

ook het object uit AD verwijderd alvorens het weer "terug in het domein te zetten" = bind to domain :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wokkelz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:39:
Kloppen de DNS settings?
Of misschien zelfs cached credentials ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Xelefim
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 31-01 17:50
- remove uit domein

- credential mgr leeghalen

- hostname veranderen van machine

- terug in het domein

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

• Super Stunner
Xelefim schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:01:
- remove uit domein

- credential mgr leeghalen

- hostname veranderen van machine

- terug in het domein
Gedaan nog steeds het zelfde probleem helaas..

• Xelefim
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 31-01 17:50
Super Stunner schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Gedaan nog steeds het zelfde probleem helaas..
staat de user tussen de lijst van mappen in C:\Users (of c:\gebruikers) ?
Indien dit het geval is, verwijder de user via deze manier en dan opnieuw proberen

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

• Super Stunner
Nog wel een bijzonder ding, andere domain user accounts werken wel op de laptop. Maar het specifieke account waar het om gaat niet, maar wel weer op een andere laptop. Wellicht dat, dat dingen duidelijk maakt?

• Super Stunner
Xelefim schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:29:
[...]

staat de user tussen de lijst van mappen in C:\Users (of c:\gebruikers) ?
Indien dit het geval is, verwijder de user via deze manier en dan opnieuw proberen
nee de betreffende user stond er niet bij
ik heb ondertussen wel de andere user profielen verwijderd maar helaas nog steeds het zelfde probleem

Het vreemde is dat het account wel kan inloggen op andere machines binnen het bedrijf, maar niet op deze laptop. Maar met andere ad accounts kan ik wel weer inloggen op deze laptop :?

Edit: op een 3e machine werkt het ook niet, dus waarsch is er iets met het user account

[Voor 40% gewijzigd door Super Stunner op 11-01-2022 15:58]

• Super Stunner
Ik ga nu proberen hem een nieuw account te geven es kijken of we dan iets verder komen

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:54
Krijg je trouwens een melding wanneer inloggen met dat account niet werkt?
Domain/trust melding? Incorrect username/pw?

• Super Stunner
wokkelz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:40:
Krijg je trouwens een melding wanneer inloggen met dat account niet werkt?
Domain/trust melding? Incorrect username/pw?
Incorrect password.

Hebben nu een nieuw user account aangemaakt. Nu nog even kijken hoe ik de mailbox van het oude account afsloop en aan het nieuwe koppel in Exchange :+

• MAX3400

MAX3400

Gokje; de oplossing ligt ook niet in
code:
1
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\ CurrentVersion\ProfileList

voor de betreffende machines?
Super Stunner schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:44:
[...]
Hebben nu een nieuw user account aangemaakt. Nu nog even kijken hoe ik de mailbox van het oude account afsloop en aan het nieuwe koppel in Exchange :+
Overeenkomstig je vorige topic en allicht maak ik me zorgen: het klinkt allemaal wat vrijblijvend / hobbyen / niet echt overdacht hoe er met de omgeving omgegaan wordt. Nog afgezien van de gezondheid van de omgeving; je leert er ook niet al te veel van door elke keer maar de kortste route te bewandelen. Iedereen kan een usertje aanmaken of een AD "kaal" inrichten... En wij krijgen overigens niet betaald voor het werk wat jij (via Tweakers) verzet elke dag... :/

[Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 11-01-2022 20:08]

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-01 19:43
Is het geen toetsenbord issue? Wachtwoord al revealed?

• Hann1BaL

Hann1BaL

Urk schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 00:07:
Hier begin ik ook aan te denken. Net een character in het ww die roet in het eten gooit. Reset het WW eens naar iets simpels, en kijk of inloggen werkt. Uiteraard direct daarna resetten.

Ter volledige overbodigheid: Je vraag het ww niet aan de gebruiker (mits de gebruiker het ww nu gebruikt.)

• MAX3400

MAX3400

Hann1BaL schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:32:
[...]

Hier begin ik ook aan te denken. Net een character in het ww die roet in het eten gooit.
+
Urk schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 00:07:
Proberen in te loggen met het on-screen keyboard dan maar; kan je aanklikken wat je wil hebben ipv ervanuit gaan dat een fysieke toets goed wordt "vertaald" naar een correct ASCII-set.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-02 15:43
Toetsenbord issues op 3 verschillende werkplekken lijkt me apart.

Is voor dit account niet toevallig ingesteld dat er maar op een (of een aantal) machines ingelogd mag worden?

• Super Stunner
Probleem is ondertussen opgelost het probleem zat hem erin dat deze klant meerdere e-mail domeinen aan de accounts heeft gekoppeld. Ik probeerde lokale domein account telkens te gebruiken terwijl het account stond ingesteld op een ander e-mail domein. Ik wist niet dat je daarvoor de pre Windows 2000 login name voor kon gebruiken.

Iedereen iig bedankt voor de reacties het meedenken :)

[Voor 8% gewijzigd door Super Stunner op 12-01-2022 17:56]

• MAX3400

MAX3400

Super Stunner schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:49:
Probleem is ondertussen opgelost het probleem zat hem erin dat deze klant meerdere e-mail domeinen aan de accounts heeft gekoppeld. Ik probeerde lokale domein account telkens te gebruiken terwijl het account stond ingesteld op een ander e-mail domein. Ik wist niet dat je daarvoor de pre Windows 2000 login name voor kon gebruiken.
Email domein? Ik neem aan UPN? Dus aanloggen met jantje@bedrijf.com of jantje@zaak.local ?

• Super Stunner
MAX3400 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:36:
[...]

Email domein? Ik neem aan UPN? Dus aanloggen met jantje@bedrijf.com of jantje@zaak.local ?
UPN indd
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee