gemakkelijk gestapelde wasmachine/droogkast verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
In onze berging hebben we een uitsparing in de muur die qua grootte perfect is voor de plaatsing van de wasmachine en de droogkast (op elkaar gestapeld met tussenstuk) en waar ook alle benodigde aansluitingen zitten. De boiler zit hier echter ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SF_0h6Ox3d7IGkIl2PqgKqkHNo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bXndh9xeXKlOpkkpp3ozspOI.png?f=user_large

Het probleem is dus dat ik 1 keer per jaar aan die boiler moet zijn. Tot vorig jaar kon ik deze was/droog combi met wat moeite in zijn geheel verschuiven zodat ik de achterkant kan bereiken. Nu hebben we echter een nieuwe wasmachine gekocht, waarvan blijkt dat die zich niet zomaar laat verschuiven, zelfs wanneer hij volledig leeggepompt is (betere/intacte antislip voetjes, zwaarder, of beide?).
De droogkast eerst van de wasmachine halen is niet vanzelfsprekend. De installateur heeft me bij het vervangen van de wasmachine geholpen met deze er af te halen/terug op te zetten, maar verder ben ik op mijn vrouw aangewezen, die klein is van lichaamsbouw en ook een onbetrouwbare rug heeft. Kortom: ze durft niet meetillen aan de droogkast (terecht) en alleen krijg ik die er niet van. Kan voorlopig wel een kennis over de vloer laten komen die wil meetillen, maar ik zoek liever een oplossing waarmee we zelfstandig de boel kunnen verplaatsen.

Welke oplossingen zouden jullie aanbevelen. Ik zie de volgende opties:
- Een tafeltje op wielen (+- 90cm hoog) waar we de droogkast apart op kunnen schuiven zonder ons een breuk te heffen, zodat we daarna de wasmachine kunnen verplaatsen
- Installeren van 'iets' onder de wasmachine zodat de hele 'toren' zich gemakkelijker laat verschuiven. Wieltjes lijkt me geen goed idee voor een wasmachine, maar misschien slipvoetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik zou voor optie 1 gaan.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:12
Mijn ervaring is dat de gemiddelde droger niet zo heel zwaar is, maar denk dat je er wel met zijn tweeën voor moet zijn om die er vanaf te halen wanneer dat nodig is.

Maar optie 1 lijkt me het meest handig als je hem er makkelijk zonder neerzetten en optillen op wilt zetten en af halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-05 13:42
waarom moet je één keer per jaar bij de boiler zijn? Ik vraag dit omdat je misschien daar wat kunt aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:59
Zoiets?
https://www.bol.com/nl/nl...5-13-cm/9300000017163486/
Een verhoger en verrijdbaar in 1 keer.
Kan je er permanent onder laten zitten.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Krimglas Ik heb bij mijn ouders een karretje gemaakt, met dit soort zwenkwielen.
https://www.karwei.nl/ass...00-mm-max-70-kg/p/B840044

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:53:
Mijn ervaring is dat de gemiddelde droger niet zo heel zwaar is, maar denk dat je er wel met zijn tweeën voor moet zijn om die er vanaf te halen wanneer dat nodig is.

Maar optie 1 lijkt me het meest handig als je hem er makkelijk zonder neerzetten en optillen op wilt zetten en af halen.
Gewicht van de droger ligt geheel aan het type.

Warmtepompdrogers gaan al snel over de 50 kg. (mijn niuewe droger is 57 kg) Die til je niet zo snel in je ééntje.

Condensdrogers zijn stuk lichter, 2 weken geleden mijn oude nog in mijn ééntje van de wasmachine afgehaald.

Optie 1 is een optie, maar iemand die even helpt lijkt mij sneller en eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
107mb schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:56:
waarom moet je één keer per jaar bij de boiler zijn? Ik vraag dit omdat je misschien daar wat kunt aanpassen?
keuring van de boiler + ik ontlucht 1 keer per jaar de CV.
GarBaGe schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:58:
Zoiets?
https://www.bol.com/nl/nl...5-13-cm/9300000017163486/
Een verhoger en verrijdbaar in 1 keer.
Kan je er permanent onder laten zitten.
Dat ziet er een perfecte oplossing uit. Hoop alleen dat dit niet over een paar jaar voor extra herrie zorgt als de trommel niet meer zo perfect in balans is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:12
geforce5_guy schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:00:
[...]

Gewicht van de droger ligt geheel aan het type.

Warmtepompdrogers gaan al snel over de 50 kg. (mijn niuewe droger is 57 kg) Die til je niet zo snel in je ééntje.

Condensdrogers zijn stuk lichter, 2 weken geleden mijn oude nog in mijn ééntje van de wasmachine afgehaald.

Optie 1 is een optie, maar iemand die even helpt lijkt mij sneller en eenvoudiger.
Oef, dat is inderdaad waar. Even niet aan gedacht. Wij hebben zelf een condensdroger, dus dat scheelt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05 12:46
Aangezien het maar één keer per jaar is dat het moet zou ik gewoon een vriend/broer/kennis/buurman/pakketbezorger/melkboer/willekeurige voorbijganger vragen om
even te assisteren. Anders zit je de rest het jaar ook met dat ding wat je ergens moet laten

(tenzij je dat ding van GarBaGe gebruikt)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:59
Steekwagentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
Ben inderdaad voor de oplossing van GarBaGe gegaan. Bedankt allemaal voor de tips :)
Pagina: 1